أساليب تسويق المحتوى الصحفي عبر شبكات التواصل الاجتماعي وعلاقتها بإدارة سمعة الصحف والمواقع الإلكترونية لدى الجمهور المصري : (Record no. 173022)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 08376namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250803134042.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250713s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 070.4
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 070.4
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.02.M.Sc.2024.إي.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،إيناس محمد بهجت أنور
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أساليب تسويق المحتوى الصحفي عبر شبكات التواصل الاجتماعي وعلاقتها بإدارة سمعة الصحف والمواقع الإلكترونية لدى الجمهور المصري :
Remainder of title دراسة تحليلية ميدانية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة :- إيناس محمد بهجت أنور؛ إشراف أ.د محرز غالي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Methods of journalistic content marketing via social media networks and their relationship to newspapers and websites reputation management among the egyptian public :
Remainder of title A field analytic study /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 365 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 300-333.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. سعت الدراسة لتحليل أساليب تسويق المحتوى الصحفي المنشور على الحسابات الرسمية للصحف والمواقع الإلكترونية عبر شبكات التواصل الاجتماعي وتفسير علاقتها بإدارة السمعة في الصحف والمواقع الإلكترونية لدى الجمهور المصري، في ظل فشل إدارة المؤسسات الصحفية في تطوير الأساليب التسويقية والإدارية لمواجهة أزماتها المالية بالرغم أن الإدارة الفعالة لشبكات التواصل الاجتماعي الحديثة تُمكّن من البقاء طويلًا والصمود في السوق من خلال تكوين سمعة جيدة عنها عبر تسويق المحتوى الصحفي المتميز وجذب الجمهور له لإشباع احتياجاته باستمرار، واعتمدت الدراسة على منهج المسح الإعلامي وأسلوب المقارنة المنهجية، وتطبيق أداة تحليل المضمون على عينة من 5 حسابات رسمية للصحف والمواقع عبر "فيس بوك": (الأهرام، والوفد، واليوم السابع، والوطن، ومصراوي)، واستخدمت أداة الاستبيان إلكترونيًا على عينة عشوائية من 400 مبحوث من الجمهور المصري، وتوصلت الدراسة لعدد من النتائج، أهمها: <br/>1. دمجت المؤسسات الصحفية الخاصة عبر "فيس بوك" المحتوى الجاد والترفيهي والترويجي والخدمي، وهو ما يفضله الجمهور مقارنة بالصحف القومية التي ركزت على المحتوى الجاد.<br/>2.ركزت المؤسسات الصحفية على تقديم محتوى إخباري عاجل بجانب المحتوى الترفيهي لجذب الجمهور، وهو ما يبحث عنه الجمهور خلال متابعته للحسابات عبر فيس بوك.<br/>3.استخدمت المؤسسات الصحفية "فيس بوك" لنشر الصور والفيديوهات بجانب النصوص التقليدية، وهو ما اتفق معه الجمهور وأبدى اهتمامًا بالنص مع الفيديوجراف والإنفوجراف.<br/>4.لم تهتم المؤسسات الصحفية بتفاعل كافٍ مع الجمهور عبر "فيس بوك"، رغم أن الجمهور يفضل استطلاعات الرأي والمشاركة فيها، ويرغب في وجود تفاعل في التعليقات يعزز ارتباطه بها.<br/>5.ركزت المؤسسات الصحفية على مخاطبة العاطفة ونشر الأخبار المحلية، بينما يفضل الجمهور تقديم معلومات عقلانية بالأرقام وتحليل الأحداث العالمية وربطها بالوطنية.<br/>6.اهتمت المؤسسات الصحفية بوضع اسم وصورة وشعار مميز لحساباتها لتعزيز ارتباط الجمهور بها، وهو ما اتفق معه الجمهور الذي أكد أيضا أن نشر الخدمات الصحفية الحصرية تشبع احتياجاته المعرفية وتجعل تقييمه للمحتوى الصحفي متميزا، وتزداد ثقته بالمؤسسة على المدى الطويل وتتكون لديه سمعة جيدة عنها.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed at analyzing the methods of journalistic content marketing posted on the official accounts of the newspapers and websites via social media networks, and to provide an interpretation for their relationship to reputation management in newspapers and electronic websites for the Egyptian public; as the journalistic institutions management failure in developing the required marketing and managerial methods for facing financial crisis despite the effective management of modern social media networks enable long-life and resilience for the journalistic institutions in the market through building good reputation via marketing distinguished journalistic content and attracting the public by satisfying their needs. Accordingly, the study utilized media survey approach and methodological comparison, with applying the content analysis to a sample of (5) newspapers and websites official accounts on Facebook including Al-ahram, Al-Wafd, Al-youm Al-Sabea, Al-Watan, Masrawy, in addition to an electronic questionnaire to a random sample of (400) respondents from the Egyptian public. The following findings were concluded: 1-Private journalistic newspapers via "Facebook" mixed serious, entertainment, advertising and service content; that are favored by the public as compared to the national newspapers' concentration on serious content only. 2-The journalistic institutions concentrated on urgent news content beside the entertainment content in order to attract the public, which are searched for by the public during their following Facebook accounts.3-The journalistic institutions used "Facebook" to publish images and videos in addition to traditional texts, which was agreed upon by the public; who showed interest in text with the videograph and infograph. 4-There was no sufficient interest by the journalistic institutions with interaction with the public via "Facebook", although the crowd preferred opinions polls and wanted interaction in comments that support their connection to the comments. 5- The journalistic institutions concentrated on addressing emotions and publishing local news; while the public prefer the provision of rational information supported by numbers, global incidents' analysis and connecting them with nationalization. 6-The journalistic institutions were interested in using a unique name, image, and logo for their accounts to support public connectedness to them; which were agreed upon by the public and proved that publishing exclusive news services could satisfy public's cognitive needs and made their appraisal of content unique, and so the confidence in the institutions are increased on the long run as well as establishing good reputation of the institution.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الصحافة
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term أساليب تسويق المحتوى الصحفي
-- تسويق المحتوى الصحفي
-- إدارة السمعة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محرز غالي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body محرز غالي
Discussion body إيناس عبد الحميد
-- منى عبد الوهاب أبو الوفا
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الإعلام
Department قسم الصحافة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 13.07.2025 32248 Cai01.15.02.M.Sc.2024.إي.أ 01010100032248000 13.07.2025 13.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library