header

تأثير العوامل التسويقية على السلوك الشرائي غير المُخطَّط للمتسوق المصري / (Record no. 173049)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05050namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250714103120.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250714s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.8
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.8
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.03.M.Sc.2024.عل.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،علياء خالد محمد حلمي الشباسي
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تأثير العوامل التسويقية على السلوك الشرائي غير المُخطَّط للمتسوق المصري /
Statement of responsibility, etc. إعداد علياء خالد محمد حلمي الشباسي؛ إشراف أ.م. د. علياء سامي عبد الفتاح.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The influence of marketing factors on impulse buying behavior of egyptian purchasers /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 223 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 181-206.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة إلى البحث في تأثير العوامل التسويقية داخل المتجر على السلوك الشرائي غير المخطط للمتسوق المصري. وتتمثل العوامل التسويقية فى عناصر المزيج التسويقي مثل خصائص المنتج، والسعر، والتوزيع، والأنشطة الترويجية، وبيئة المتجر، والأشخاص، بالإضافة إلى التأثير المحتمل للتعرض للمضامين الإعلامية والإعلانية بوسائل الإعلام التقليدية والرقمية. كما تبحث الدراسة فى تأثير العوامل الذاتية مثل الحالة المزاجية، وسمة المادية، وسمة الاستمتاع بالتسوق، والخطورة المدركة، والنزعة الشرائية غير المخططة، وثقافة المتسوقين على السلوك الشرائى غير المخطط. وأخيرا تبحث الدراسة فى تأثير العوامل الموقفية، مثل وقت التسوق، وطريقة التسوق، والتجول داخل المتجر، وامتلاك بطاقة الائتمان، وتوافر موبايل أثناء التسوق في توجيه سلوك الشراء غير المخطط. وقد تم تطبيق الدراسة على عينة عمدية من المستهلكين المصريين (700) ممن يتسوقون فى المتاجر المختلفة و يمارسون الشراء غير المخطط. وتوصلت الباحثة لعدة نتائج ومن أبرزها تقديم تصور للعوامل الأكثر تأثيرًا على السلوك الشرائي غير المخطط، مما يساعد في تحسين سلوك المتسوق المصري وتوجيه الحملات الترويجية بشكل فعال.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aims at exploring the influence of promotional and marketing factors within retail environments on the impulse buying behavior of Egyptian consumers. It explores the impact of various marketing mix components, including product, price, place, promotion, people, physical evidence, alongside the potential effects of exposure to media content across traditional and digital platforms. In addition, the study explores individual characteristics such as mood states, materialism, shopping enjoyment, perceived risk, impulsive buying tendencies, and cultural factors in shaping impulsive buying behavior. The role of situational factors such as shopping time, in-store browsing, credit card ownership, and mobile phone presence during shopping are also examined. The study was conducted on a purposive sample of 700 Egyptian consumers who engage in unplanned shopping across diverse retail outlets. The study offers insights into the key determinants of impulsive buying behavior among Egyptian buyers and provide strategic guidance for future promotional endeavors.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element إدارة التوزيع
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term عناصر المزيج التسويقى
-- المتسوق المصرى
-- الشراء غير المخطط
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name علياء سامي عبد الفتاح
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان رمضان عبد التواب
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body علياء سامي عبد الفتاح
-- إيمان رمضان عبد التواب
Discussion body سلوى سليمان
-- إيمان أسامة
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الإعلام
Department قسم علاقات عامة و إعلان
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 14.07.2025 32255 Cai01.15.03.M.Sc.2024.عل.ت 01010100032255000 14.07.2025 14.07.2025 Thesis
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library