MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
07387namaa22004211i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - أخر تعامل مع التسجيلة |
control field |
20250717122611.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
250717s2024 Ua ao||frm||| 000 0 ara d |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloguing agency |
EG-GICUC |
Language of cataloging |
ara |
Transcribing agency |
EG-GICUC |
Modifying agency |
EG-GICUC |
Description conventions |
rda |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
ara |
Language code of summary or abstract |
ara |
-- |
eng |
049 ## - Acquisition Source |
Acquisition Source |
إيداع |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
659.2 |
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
659.2 |
Edition number |
21 |
097 ## - Degree |
Degree |
مــــاجستير |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Local Call Number |
Cai01.15.03.M.Sc.2024.سح.ف |
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Authority record control number or standard number |
سحر عبد الكافي الشحات، |
Preparation |
إعداد. |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
فاعلية أنشطة الدبلوماسية الثقافية للمراكز الثقافية األجنبية في إدارة الصورة الوطنية للدول / |
Statement of responsibility, etc. |
إعداد الباحثة سحر عبد الكافي الشحات؛ إشراف أ.د إيمان نعمان جمعة، د. إيمان سليمان. |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE |
Title proper/short title |
The effectiveness of cultural diplomacy activities by foreign cultural centers in managing the national image of countries |
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2024 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
206صفحة : |
Other physical details |
إيضاحيات ؛ |
Dimensions |
30 cm. + |
Accompanying material |
CD. |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Source |
rda content |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
Unmediated |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
. ببليوجرافيا: صفحات 178-189. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على مختلف أنشطة الدبلوماسية الثقافية للمراكز الثقافية الأجنبية وتقييم فاعليتها في إدارة الصورة الوطنية لدولها، فضلًا عن تأثير هذه الأنشطة على اتجاهات الجمهور نحو الدول الأجنبية صاحبة هذه المراكز في المجتمع المحلي. اعتمدت الباحثة على النموذج الرباعي الأبعاد للصورة الوطنية، الذي يشمل الأبعاد الجمالية، الوظيفية، والمعيارية، لدراسة تأثير هذه الأبعاد على تشكيل السلوك المستهدف. تم استخدام المنهج المسحي من خلال استبيان وزع على عينة عمدية مكونة من 400 مفردة من رواد المراكز الثقافية الأجنبية التالية: المركز الثقافي الكوري، معهد جوته، المعهد الفرنسي، المجلس الثقافي البريطاني، المركز الثقافي الروسي، المركز الثقافي التركي، معهد كونفوشيوس، والمركز الثقافي الأمريكي.<br/>توصلت الدراسة إلى أن أنشطة الدبلوماسية الثقافية للمراكز الثقافية الأجنبية تؤثر إيجابيًا على اتجاهات الزوار نحو دول هذه المراكز، حيث تكونت لديهم صورة إيجابية تشمل صفات مثل القوة، الاقتصاد، التقدم العلمي، التاريخ والحضارة، الجمال الطبيعي، النظافة، والرقي الاجتماعي. كما أن هذه الأنشطة تزيد من معرفة الزوار بالدولة الأجنبية وتعزز رغبتهم في السفر للدراسة والعمل فيها. وأكدت أن زيادة التردد على المراكز الثقافية يرفع من تقييم الأنشطة ويزيد من إدراك الزوار للأبعاد الجمالية، الحضارية، الوظيفية، والمعيارية. تسهم المواد السينمائية، الفنون الطهوية، الأنشطة المسرحية والموسيقية، ودورات اللغة في تحسين صورة الدولة. تقدم المراكز أيضًا منحًا دراسية وبرامج تبادل ثقافي تعزز التعرف على الدولة الأجنبية وتدعم مفاهيم التعايش السلمي واحترام حقوق الإنسان. كما كشفت عن أن أداء المراكز الثقافية الأجنبية على فيسبوك كان إيجابيًا بسبب نشر الفعاليات بصفة دورية، الحوار الفعّال مع الجمهور، وتقديم محتوى يعكس ثقافة وتاريخ الدولة ومعالمها السياحية.<br/><br/> |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
This study aimed to identify the cultural diplomacy activities of foreign cultural centers and evaluate their effectiveness in managing their national image, as well as the impact of these activities on the public's attitudes towards the countries of these centers. The study focused on identifying the most effective activities in enhancing a positive image of foreign countries within the local community. The study relied on the four-dimension model of national image, which includes aesthetic, functional, and normative dimensions, to examine the impact of these dimensions on shaping targeted behavior. A survey method was used, distributing a questionnaire to a purposive sample of 400 individuals who frequent the following foreign cultural centers: the Korean Cultural Center, Goethe-Institute, French Institute, British Council, Russian Cultural Center, Turkish Cultural Center, Confucius Institute, and American Cultural Center. The study found that the cultural diplomacy activities of foreign cultural centers positively influence visitors' attitudes towards the countries of these centers, creating a positive image that includes attributes such as strength, economy, scientific advancement, history and civilization, natural beauty, cleanliness, and social sophistication. These activities also increase visitors' knowledge about the foreign country and enhance their desire to travel there for study and work. Additionally, the study showed that increased frequency of visits to cultural centers improves the evaluation of their activities and enhances visitors' perception of the centers' aesthetic, cultural, functional, and normative dimensions. Cinematic materials, culinary arts, theatrical and musical activities, and language courses contribute to improving the country's image. The centers also offer scholarships and cultural exchange programs that promote understanding of the foreign country and support concepts of peaceful coexistence and human rights. The study indicated that the positive performance of foreign cultural centers on Facebook was due to the regular posting of events, effective dialogue with the audience, and content that reflects the country's culture, history, and tourist attractions |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Issues CD |
صدر أيضًا كقرص مدمج. |
546 ## - LANGUAGE NOTE |
Text Language |
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
العلاقات العامة والاعلان |
Source of heading or term |
qrmak |
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
الدبلوماسية الثقافية |
-- |
العلاقات الثقافية |
-- |
المراكز الثقافية الأجنبية |
-- |
توسيم العلامة الوطنية |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
إيمان نعمان جمعة |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
إيمان سليمان |
Relator term |
مشرف أطروحة. |
900 ## - Thesis Information |
Grant date |
13/6/2024 |
Supervisory body |
إيمان نعمان جمعة |
-- |
إيمان سليمان |
Discussion body |
كريمان فريد |
-- |
محمد العرابي |
Universities |
جامعة القاهرة |
Faculties |
كلية الاعلام |
Department |
قسم الدبلوماسية العامة |
905 ## - Cataloger and Reviser Names |
Cataloger Name |
Nadia |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Koha item type |
Thesis |
Edition |
21 |
Suppress in OPAC |
No |