برنامج مقترح قائم على تطبيقات الذكاء الاصطناعي لتحسين الأداء المهني لمدرسي اللغة الإنجليزية في الحلقة الثانية من التعليم الأساسي على ضوء متطلبات الثورة الصناعية الرابعة / (Record no. 173188)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04598namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251022110444.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250727s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.711
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.711
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.08.Ph.D.2024.سم.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،سماح أشرف أحمد ربيع
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج مقترح قائم على تطبيقات الذكاء الاصطناعي لتحسين الأداء المهني لمدرسي اللغة الإنجليزية في الحلقة الثانية من التعليم الأساسي على ضوء متطلبات الثورة الصناعية الرابعة /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة سماح أشرف أحمد ربيع؛ إشـــــــراف أ.م.د /عائشة عبد الفتاح الدجدج، أ.م.د /ليلى إسماعيل فهمي هاشم، د. هاني سليمان داود.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A proposed program based on artificial intelligence applications to improve the professional performance of english language teachers in the second cycle of basic education in the light of the requirements of the fourth industrial revolution /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 180 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 149-167.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. 1- يهدف البحث الحالي إلى: هدفت الدراسة بناء برنامج تدريبي قائم على التصميم التعليمي في ضـوء الاحتياجـات التدريبية، وقياس أثر البرنامج التدريبي في تنمية بعـض المهـارات التكنولوجيـة لـدى معلمـي اللغة الإنجليزية. وقد استخدم فيها المنهج الوصفي التحليلي. أدوات البحث: 1- دراسة استطلاعية، استبانة، المقابلات. عينة البحث: معلمي اللغة الإنجليزية بمدينة شرم الشيخ -محافظة جنوب سيناء.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to build a training program based on educational design in the light of training needs, and to measure the impact of the training program in developing some technological skills among English language teachers. The problem of the study was defined in the following main question: What is the training program based on educational design in the light of training needs, and what is its role in developing some technological skills among English language teachers? The researcher built the study tools, which are a list of technological skills that must be available to English language teachers in the second stage of basic education. The list of technological skills was transformed into a questionnaire to determine training needs. The researcher chose a sample of English language teachers in the city of Sharm El-Sheikh, and its number reached (85) male and female teachers. According to the nature of the study, the researcher used the descriptive and analytical approach to determine the training needs of English language teachers to build the training program in the light of them.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element المدرسون
Source of heading or term qrmak
General subdivision تدريب
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم
Source of heading or term qrmak
General subdivision طرق التدريس
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الحلقة الثانية من مرحلة التعليم الأساسي
-- تطبيقات الذكاء الاصطناعي
-- البرنامج المقترح
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عائشة عبد الفتاح الدجدج
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ليلى إسماعيل فهمي هاشم
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هاني سليمان داود
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body عائشة عبد الفتاح الدجدج
-- ليلى إسماعيل فهمي هاشم
-- هاني سليمان داود
Discussion body أسامة محمود فراج
-- راندة شاهين
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التعليم العالي والتعليم المستمر
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 27.07.2025 32284 Cai01.23.08.Ph.D.2024.سم.ب 01010100032284000 27.07.2025 27.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library