التخطيط لتنمية الشراكة بين القطاع الخاص ووزارة التربية والتعليم لتعميم نظام المدارس التكنولوجية التطبيقية في ضوء خبرات بعض الدول / (Record no. 173211)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05717namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250810101812.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250729s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3944
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.3944
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.08.Ph.D.2024.أح.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أحمد محمد أحمد أبو حسين
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title التخطيط لتنمية الشراكة بين القطاع الخاص ووزارة التربية والتعليم لتعميم نظام المدارس التكنولوجية التطبيقية في ضوء خبرات بعض الدول /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحث أحمد محمد أحمد أبو حسين؛ تحت إشـــــــراف أ.د./ محمد رفعت حسنين، أ.م.د / عائشة عبد الفتاح الدجدج.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Planning to develop partnership between the private sector and the ministry of education to popularize the applied technology school's system in light of the experiences of some countries /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 209 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note طروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 163-187.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة تعرف مراحل التعليم الثانوي الفني في مصر، وأيضا تعرف نظام المدارس التكنولوجية التطبيقية وفلسفتها وأهدافها، ثم الوقوف على تجارب بعض الدول في مجال المدارس التكنولوجية التطبيقية، وتعرف طبيعة الشراكة المجتمعية بين القطاع الخاص ووزارة التربية والتعليم في جمهورية مصر العربية، ومن ثم الوصول إلى بناء تصور مقترح لتنمية الشراكة بين القطاع الخاص ووزارة التربية والتعليم؛ لتعميم نظام المدارس التكنولوجية التطبيقية. وقد استخدم فيها المنهج الوصفي، وتوصلت الدراسة إلى عديد من النتائج منها أن المدارس تسعى للتميز وتسعى إلى تحقيق ما تهدف إليه، وهو زيادة الشراكة بين القطاع الخاص ووزارة التربية والتعليم لتعميم نظام المدارس التكنولوجية التطبيقية، كما تقوم المدرسة بتدعيم قنوات الاتصال بينها وبين المجتمع المحلي للإسهام في حل بعض مشكلاتها. وأشارت النتائج أيضًا إلى ضرورة زيادة عدد المبتعثين للخارج للإسهام في التخطيط لنشر فكرة المدارس التكنولوجيا التطبيقية؛ وذلك للاستعانة بالخبرات العالمية في مجال التخطيط لتنمية الشراكة بين القطاع الخاص ووزارة التربية والتعليم لتعميم نظام المدارس التكنولوجية التطبيقية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to know the stages of technical secondary education in Egypt, and also to know the system of applied technological schools, their philosophy and goals, then to learn about the experiences of some countries in the field of applied technological schools, and to know the nature of the community partnership between the private sector and the Ministry of Education in the Arab Republic of Egypt, and then to reach To build a proposed vision for developing the partnership between the private sector and the Ministry of Education; To generalize the system of applied technological schools. The descriptive approach was used, and the study reached many results, including that schools strive for excellence and seek to achieve what they aim to achieve, which is to increase the partnership between the private sector and the Ministry of Education to generalize the applied technological school system. The school also strengthens communication channels between it and the local community to contribute In solving some of its problems. The results also indicated the need to increase the number of students studying abroad to contribute to planning to spread the idea of applied technology schools. This is to benefit from global expertise in the field of planning to develop the partnership between the private sector and the Ministry of Education to generalize the applied technological school system.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التخطيط التربوى
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الالكترونى
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الشراكة
-- مدارس التكنولوجيا التطبيقية
-- التعليم الفني
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد رفعت حسنين
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عائشة عبد الفتاح الدجدج
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body محمد رفعت حسنين
-- عائشة عبد الفتاح الدجدج
Discussion body رضا حجازي
-- أشرف بهجات عبد القوي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التعليم العالي والتعليم المستمر
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 29.07.2025 32285 Cai01.23.08.Ph.D.2024.أح.ت 01010100032285000 29.07.2025 29.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library