تصور مقترح لتطوير أداء القيادات التربوية برياض الأطفال في ضوء مدخل الهيتاجوجي : (Record no. 173212)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05624namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250810102248.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250729s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.08.M.Sc.2024.أم.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أميرة عبد المنعم عبد الخالق محمد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تصور مقترح لتطوير أداء القيادات التربوية برياض الأطفال في ضوء مدخل الهيتاجوجي :
Remainder of title محافظة القليوبية نموذجا /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة أميرة عبد المنعم عبد الخالق محمد؛ تحت إشراف الأستاذ الدكتور:أسامة محمود فراج، الدكتورة:رحاب أحمد إبراهيم.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Proposed vision for enhancing the performance of educational leaders in kindergartens in light of the heutagogical approach :
Remainder of title Al-qalyubia governorate as a model /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 202 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 170-189.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث تعرف الإطار المفاهيمي لمدخل الهيتاجوجي، والكشف عن الأسس الفلسفية للقيادات التربوية بمرحلة رياض الأطفال، وأهتم البحث بإلقاء الضوء علي تطوير أداء القيادات التربوية من خلال النهج الهيتاجوجي، والتعرف علي أثر التطوير والتدريب المستمر للقيادات التربوية وأثرة علي مخرجات التعلم، وقد استخدمت الباحثة المنهج الوصفي لكونه ملائم لطبيعة البحث من خلال إعداد استبانه لجمع البيانات، وتكونت عينة البحث من القيادات التربوية بمرحلة رياض الأطفال قوامها (54) قائد تربوي بمحافظة القليوبية، وتوصل البحث لعدة نتائج أهمها نُدرة البرامج التدريبية اللازمة لتطوير مهارات القيادات التربوية، ضعف معرفة القيادات التربوية بتوظيف وتطبيق النهج الهيتاجوجي، صعوبة استخدام المنصات التعليمية الرقمية، وقد قامت الباحثة بعمل تصور مقترح " واقع تطوير أداء القيادات التربوية برياض الأطفال في ضوء مدخل الهيتاجوجي"، وتوصي بتبني صانعي القرار والمخططين للبرامج التدريبية والاحتياجات المهنية للقيادات التربوية في وزارة التربية والتعليم، وذلك العمل علي تطوير المعايير المهنية والتدريسية الخاصة بالقيادات التربوية والمعلمين في المنظومة التعليمية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research aims to identify the conceptual framework of the Heutagogical approach, and uncover the philosophical foundations of educational leadership in the kindergarten stage. The research focuses on shedding light on enhancing the performance of educational leaders through the Heutagogical approach, understanding the impact of continuous development and training of educational leaders on learning outcomes. The researcher used a Descriptive approach it is suitable for the nature of the research by preparing a questionnaire to collect data. The research sample consisted of educational leaders in kindergarten in Qalyubia Governorate, with a total of 54 educational leaders. The research reached several conclusions, including the scarcity of necessary training programs to develop the skills of educational leaders, the lack of knowledge among educational leaders in deploying and applying the Heutagogical approach, the difficulty in using digital educational platforms. The researcher proposed a concept "The Reality of Developing the Performance of Educational Leaders in Kindergarten in Light of the Heutagogical Approach", recommending decision-makers and program planners in the Ministry of Education to work on developing professional and academic standards for educational leaders and teachers in the educational system.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الهيتاجوجي
-- القيادات التربوية
-- رياض الأطفال
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أسامة محمود فراج
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رحاب أحمد إبراهيم
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body أسامة محمود فراج
-- رحاب أحمد إبراهيم
Discussion body عبد التواب سيد عيسى
-- إبراهيم عبد الرافع السمدوني
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التعليم العالي والتعليم المستمر
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 29.07.2025 32286 Cai01.23.08.M.Sc.2024.أم.ت 01010100032286000 29.07.2025 29.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library