تنظيم المحتوى (استقرائى/ استنباطى) بالكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز وأثره على تنمية المفاهيم العلمية والانخراط فى التعلم / (Record no. 173249)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07139namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251021121651.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.33
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.33
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.03.M.Sc.2024.وف.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،وفاء منتصر الحسيني محمد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تنظيم المحتوى (استقرائى/ استنباطى) بالكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز وأثره على تنمية المفاهيم العلمية والانخراط فى التعلم /
Statement of responsibility, etc. إعداد الطالبة وفاء منتصر الحسيني محمد؛ إشراف أ.د إيناس السيد محمد ناسة، أ.د نهى محمود أحمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Organizing the content (inductive/ deductive) in the e_book based on augmented reality and its impact on developing scientific concepts and learning engagement /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 231 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 116-130.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث إلى تنظيم المحتوى (استقرائى_استنباطى) بالكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز وأثره على تنمية المفاهيم العلمية والانخراط فى التعلم، استخدمت الباحثة منهج البحث الوصفى التحليلي ومنهج تطوير المنظومات، وتم توظيف أدوات البحث المتمثلة فى مقياس الانخراط، واختبار المفاهيم العلمية. وتكونت العينة من (60) تلميذا بالصف الثانى الإعدادى، تم توزيعهم بطريقة عشوائية إلى مجموعتين مجموعة تجريبية أولى تعتمد على تنظيم المحتوى بالطريقة الاستقرائية، ومجموعة تجريبية الثانية تعتمد على تنظيم المحتوى بطريقة استنباطية، وتم إجراء التجربة وتطبيق الأدوات، وتطبيق أساليب المعالجة الإحصائية، وتوصلت أهم نتائج البحث إلى: تفوق تلاميذ المجموعة التجريبية الثانية التى تعلمت من خلال كتاب إلكترونى قائم على الواقع المعزز بتنظيم المحتوى الاستنباطى، حيث حققت أفضل نتائج أفضل من المجموعة التجريبية الأولى. يهدف البحث الحالي إلى: هدف البحث الحالى إلى: 1-بناء قائمة معايير تنظيم المحتوى (استقرائى/استنباطى) فى الكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز. 2-بناء تصميم تعليمى مناسب لتنظيم المحتوى (استقرائى/استنباطى) فى الكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز. 3-قياس أثر تنظيم المحتوى (استقرائى/استنباطى) فى الكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز فى تنمية المفاهيم العلمية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية فى مادة العلوم. 4-قياس أثر تنظيم المحتوى (استقرائى/استنباطى) فى الكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز لتنمية الانخراط فى التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية فى مادة العلوم. أدوات البحث: أ‌- اختبارالمفاهيم العلمية (إعدادالباحثة). ب‌- مقياسالانخراطفيالتعلم (إعدادالباحثة). عينة البحث: عددها (60) تلميذ , من تلاميذ الدكتور مصطفى كمال حلمى الإعدادية بنين.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research aimed to organize the content (inductive-deductive) in the e-book based on augmented reality and its impact on the development of scientific concepts and engagement in learning. The researcher used the descriptive analytical research approach and the systems development approach. Research tools were employed, namely the engagement scale and testing scientific concepts. The sample consisted of (60) students in the second year of middle school, who were randomly distributed into two groups. The first experimental group relied on organizing the content in an inductive manner. The second experimental group relied on organizing the content in a deductive manner. The experiment was conducted, tools were applied, and statistical processing methods were applied. The most important results of the research reached: superiority The students of the second experimental group, who learned through an e-book based on augmented reality by organizing deductive content, achieved better results than the first experimental group. The current research aims to: The aim of the current research is to: 1- Build a list of standards for organizing content (inductive/deductive) in the e-book based on augmented reality 2- Developing an appropriate educational design to organize the content (inductive/deductive) in the e-book based on augmented reality. 3- Measuring the effect of organizing the content (inductive/deductive) in the e-book based on augmented reality in developing scientific concepts among middle school students in science. 4- Measuring the effect of organizing the content (inductive/deductive) in the e-book based on augmented reality to develop engagement in learning among middle school students in science. Research tools: A- Testing scientific concepts (prepared by the researcher). B- The measure of engagement in learning (prepared by the researcher). Research sample: (60) students, students of Dr. Mustafa Kamal Helmy, preparatory school for boys.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تكنولوجيا التعليم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الانخراط فى التعلم
-- الكتاب الإلكترونى
-- المفاهيم العلمية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيناس السيد محمد ناسة
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود أحمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body إيناس السيد محمد ناسة
-- نهى محمود أحمد
Discussion body ممدوح سالم محمد الفقي
-- عبدالعال عبدالله السيد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم تكنولوجيا التعليم
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 31.07.2025 32299 Cai01.23.03.M.Sc.2024.وف.ت 01010100032299000 31.07.2025 31.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library