تنظيم المحتوى (استقرائى/ استنباطى) بالكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز وأثره على تنمية المفاهيم العلمية والانخراط فى التعلم / (Record no. 173249)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 07139namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251021121651.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.33 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.33 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.03.M.Sc.2024.وف.ت |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،وفاء منتصر الحسيني محمد |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | تنظيم المحتوى (استقرائى/ استنباطى) بالكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز وأثره على تنمية المفاهيم العلمية والانخراط فى التعلم / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الطالبة وفاء منتصر الحسيني محمد؛ إشراف أ.د إيناس السيد محمد ناسة، أ.د نهى محمود أحمد. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Organizing the content (inductive/ deductive) in the e_book based on augmented reality and its impact on developing scientific concepts and learning engagement / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 231 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 116-130. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث إلى تنظيم المحتوى (استقرائى_استنباطى) بالكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز وأثره على تنمية المفاهيم العلمية والانخراط فى التعلم، استخدمت الباحثة منهج البحث الوصفى التحليلي ومنهج تطوير المنظومات، وتم توظيف أدوات البحث المتمثلة فى مقياس الانخراط، واختبار المفاهيم العلمية. وتكونت العينة من (60) تلميذا بالصف الثانى الإعدادى، تم توزيعهم بطريقة عشوائية إلى مجموعتين مجموعة تجريبية أولى تعتمد على تنظيم المحتوى بالطريقة الاستقرائية، ومجموعة تجريبية الثانية تعتمد على تنظيم المحتوى بطريقة استنباطية، وتم إجراء التجربة وتطبيق الأدوات، وتطبيق أساليب المعالجة الإحصائية، وتوصلت أهم نتائج البحث إلى: تفوق تلاميذ المجموعة التجريبية الثانية التى تعلمت من خلال كتاب إلكترونى قائم على الواقع المعزز بتنظيم المحتوى الاستنباطى، حيث حققت أفضل نتائج أفضل من المجموعة التجريبية الأولى. يهدف البحث الحالي إلى: هدف البحث الحالى إلى: 1-بناء قائمة معايير تنظيم المحتوى (استقرائى/استنباطى) فى الكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز. 2-بناء تصميم تعليمى مناسب لتنظيم المحتوى (استقرائى/استنباطى) فى الكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز. 3-قياس أثر تنظيم المحتوى (استقرائى/استنباطى) فى الكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز فى تنمية المفاهيم العلمية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية فى مادة العلوم. 4-قياس أثر تنظيم المحتوى (استقرائى/استنباطى) فى الكتاب الإلكترونى القائم على الواقع المعزز لتنمية الانخراط فى التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية فى مادة العلوم. أدوات البحث: أ- اختبارالمفاهيم العلمية (إعدادالباحثة). ب- مقياسالانخراطفيالتعلم (إعدادالباحثة). عينة البحث: عددها (60) تلميذ , من تلاميذ الدكتور مصطفى كمال حلمى الإعدادية بنين. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The research aimed to organize the content (inductive-deductive) in the e-book based on augmented reality and its impact on the development of scientific concepts and engagement in learning. The researcher used the descriptive analytical research approach and the systems development approach. Research tools were employed, namely the engagement scale and testing scientific concepts. The sample consisted of (60) students in the second year of middle school, who were randomly distributed into two groups. The first experimental group relied on organizing the content in an inductive manner. The second experimental group relied on organizing the content in a deductive manner. The experiment was conducted, tools were applied, and statistical processing methods were applied. The most important results of the research reached: superiority The students of the second experimental group, who learned through an e-book based on augmented reality by organizing deductive content, achieved better results than the first experimental group. The current research aims to: The aim of the current research is to: 1- Build a list of standards for organizing content (inductive/deductive) in the e-book based on augmented reality 2- Developing an appropriate educational design to organize the content (inductive/deductive) in the e-book based on augmented reality. 3- Measuring the effect of organizing the content (inductive/deductive) in the e-book based on augmented reality in developing scientific concepts among middle school students in science. 4- Measuring the effect of organizing the content (inductive/deductive) in the e-book based on augmented reality to develop engagement in learning among middle school students in science. Research tools: A- Testing scientific concepts (prepared by the researcher). B- The measure of engagement in learning (prepared by the researcher). Research sample: (60) students, students of Dr. Mustafa Kamal Helmy, preparatory school for boys. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | تكنولوجيا التعليم |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الانخراط فى التعلم |
| -- | الكتاب الإلكترونى |
| -- | المفاهيم العلمية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | إيناس السيد محمد ناسة |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نهى محمود أحمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | إيناس السيد محمد ناسة |
| -- | نهى محمود أحمد |
| Discussion body | ممدوح سالم محمد الفقي |
| -- | عبدالعال عبدالله السيد |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم تكنولوجيا التعليم |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 31.07.2025 | 32299 | Cai01.23.03.M.Sc.2024.وف.ت | 01010100032299000 | 31.07.2025 | 31.07.2025 | Thesis |