التفاعل بين نوع الاسئلة ومعدل التجزئة فى الفيديو التفاعلي ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على تحليلات التعلم وأثره في تنمية مهارات ما وراء الذاكرة والانخراط فى التعلم لتلاميذ الحلقة الإعدادية / (Record no. 173250)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05804namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250811121636.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 373.236 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 373.236 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.03.Ph.D.2024.عل.ت |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،علا محمود الشافعي |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | التفاعل بين نوع الاسئلة ومعدل التجزئة فى الفيديو التفاعلي ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على تحليلات التعلم وأثره في تنمية مهارات ما وراء الذاكرة والانخراط فى التعلم لتلاميذ الحلقة الإعدادية / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة علا محمود الشافعي؛ إشراف أ. د/ أمل عبد الفتاح سويدان، أ. م. د/ مروة محمد جمال الدين المحمدي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The interaction between the type of questions and the segmentation rate in the interactive video in an e-learning environment based on learning analytics and its impact on developing meta-memory skills and engagement in learning for preparatory stage pupils / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 309 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 185-233. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلى الكشف عن التفاعل بين نوع الأسئلة (مفتوحة/ مغلقة) ومعدل التجزئة (صغير/ كبير) بالفيديو التفاعلي ببيئة تعلم إلكترونية قائمة على تحليلات التعلم وأثره في تنمية مهارات ما وراء الذاكرة والانخراط في التعلم لتلاميذ الحلقة الإعدادية، وتكونت عينة البحث من (80) تلميذة، بالصف الأول الإعدادي، تم توزيعهم بطريقة عشوائية إلى أربعة مجموعات تجريبية، كل مجموعة تكونت من (20) تلميذة، وتم إعداد أدوات القياس وهي: الاختبار التحصيلي، ومقياس مهارات ما وراء الذاكرة، ومقياس الانخراط في التعلم، وتم إجراء التجربة وتطبيق الأدوات، وأسفرت أهم نتائج البحث عن: أن المجموعات التجريبية التي درست من خلال معدل التجزئة الكبير حققت نتائج أفضل في مقياس مهارات ما وراء الذاكرة والانخراط في التعلم، ولا يوجد فرق بين المجموعات التجريبية الأربعة يرجع لنوع الأسئلة (مفتوحة/ مغلقة) في التحصيل المعرفي ومقياس مهارات ما وراء الذاكرة والانخراط في التعلم، ولا يوجد أثر للتفاعل بين نوع الأسئلة (مفتوحة/ مغلقة) ومعدل التجزئة (صغير/ كبير) في التحصيل المعرفي، ومقياس مهارات ما وراء الذاكرة والانخراط في التعلم. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current research aims to reveal the interaction between the type of questions (open/closed) and the fragmentation rate (small/large) in the interactive video in an electronic learning environment based on learning analytics and its effect on developing metacognitive skills and engagement in learning for middle school students. The research sample consisted of (80) female students in the first middle school grade, who were randomly distributed into four experimental groups, each group consisting of (20) students. The measurement tools were prepared: the achievement test, the metacognitive skills scale, and the learning engagement scale. The experiment was conducted and the tools were applied. The most important results of the research were: The experimental groups that studied through the large fragmentation rate achieved better results in the metacognitive skills scale and engagement in learning. There is no difference between the four experimental groups due to the type of questions (open/closed) in cognitive achievement and the metacognitive skills scale and engagement in learning. There is no effect of the interaction between the type of questions (open/closed) and the fragmentation rate (small/large) in cognitive achievement, the metacognitive skills scale and engagement in learning |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الاعدادى |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | تكنولوجيا التعليم |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | بيئة التعلم الإلكترونية |
| -- | تحليلات التعلم |
| -- | الفيديو التفاعلي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أمل عبد الفتاح سويدان |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | أمل عبد الفتاح سويدان |
| -- | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
| Discussion body | مروة سليمان أحمد سليمان |
| -- | رانيا إبراهيم أحمد |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم تكنولوجيا تعليم |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 31.07.2025 | 32300 | Cai01.23.03.Ph.D.2024.عل.ت | 01010100032300000 | 31.07.2025 | 31.07.2025 | Thesis |