التفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه) ومستوى الانتباه وأثره في تنمية مهارات الوعي البيئي والإدراك البصري لدى أطفال ما قبل المدرسة / (Record no. 173252)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06130namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250811120935.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 305.233
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 305.233
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.03.Ph.D.2024.كا.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،كاميليا محمد مختار إبراهيم
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title التفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه) ومستوى الانتباه وأثره في تنمية مهارات الوعي البيئي والإدراك البصري لدى أطفال ما قبل المدرسة /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة كاميليا محمد مختار إبراهيم؛ إشراف أ.د سلوى فتحي محمود المصري، أ.م.د رانيــا إبراهيم أحمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures/face gestures) and the attention level and its effect on developing environmental awareness and visual perception skills for pre-school children /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 285 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 173-199.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلى معرفة أثر التفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه) ومستوى الانتباه (مرتفع/منخفض) وأثره في تنمية مهارات الوعي البيئي والإدراك البصري لدى أطفال ما قبل المدرسة، وللوصول إلى هذا الهدف استخدمت الباحثة منهج البحث التجريبي، ومراجعة الأدبيات التربوية السابقة، كما تم إعداد قائمة بمعايير تصميم نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه)، وتمثلت أدوات القياس للبحث في كلًا من: مقياس الوعي البيئي، ومقياس الإدراك البصري، وتكونت عينة البحث من (80) طفل/ة من أطفال ما قبل المدرسة-المستوى الثاني، وتم تقسيمها إلى أربعة مجموعات تجريبية وفقًا لمستوى الانتباه ونمطي المعالجة التجريبية، وتم إجراء تجربة البحث، ثم تطبيق أساليب المعالجة الإحصائية، وتوصلت أهم النتائج إلى أن استخدام الأطفال لنمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة) كان الأفضل بالنسبة لنتائج التطبيق البعدي لمقياس الوعي البيئي ومقياس الإدراك البصري عن نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات الوجه)، ووجود تفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة) ومستوى الانتباه المرتفع في الوعي البيئي والإدراك البصري.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aims to understand the effect of the interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures/face gestures) and the level of attention (high/low) on the development of environmental awareness and visual perception skills in pre-school children, and to achieve this goal, the researcher used the experimental research method and reviewed previous educational literature. A list of criteria for designing the animated virtual agent display type (deictic gestures/face gestures) was also prepared, the measurement tools for the research included both the environmental awareness scale and the visual perception scale. The research sample consisted of 80 pre-school children (second level) from Al-Shuban Al-Muslimin School in Banha, Qalyubia Governorate, and it was divided into four experimental groups according to the level of attention and the experimental processing types, the research experiment was conducted, followed by the application of statistical processing methods. The most important results indicated that the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures) was superior in the post-application results of the environmental awareness scale and the visual perception scale compared to the type of displaying animated virtual agent (face gestures), and there was an interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures) and the high level of attention in environmental awareness and visual perception.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اطفال ماقبل المدرسة
Source of heading or term qrmak
General subdivision رعاية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الوكيل الافتراضي المتحرك
-- إيماءات مخادعة
-- إيماءات الوجه
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سلوى فتحي محمود المصري
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رانيـــــــا إبراهيم أحمد السيد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body سلوى فتحي محمود المصري
-- رانيـــــــا إبراهيم أحمد السيد
Discussion body وليد يوسف محمد
-- مروة محمد جمال الدين المحمدي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم تكنولوجيا التعليم
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 31.07.2025 32301 Cai01.23.03.Ph.D.2024.كا.ت 01010100032301000 31.07.2025 31.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library