التفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه) ومستوى الانتباه وأثره في تنمية مهارات الوعي البيئي والإدراك البصري لدى أطفال ما قبل المدرسة / (Record no. 173252)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06130namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250811120935.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 305.233 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 305.233 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.03.Ph.D.2024.كا.ت |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،كاميليا محمد مختار إبراهيم |
| Preparation | إعداد. |
| 245 12 - TITLE STATEMENT | |
| Title | التفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه) ومستوى الانتباه وأثره في تنمية مهارات الوعي البيئي والإدراك البصري لدى أطفال ما قبل المدرسة / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة كاميليا محمد مختار إبراهيم؛ إشراف أ.د سلوى فتحي محمود المصري، أ.م.د رانيــا إبراهيم أحمد. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures/face gestures) and the attention level and its effect on developing environmental awareness and visual perception skills for pre-school children / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 285 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 173-199. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلى معرفة أثر التفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه) ومستوى الانتباه (مرتفع/منخفض) وأثره في تنمية مهارات الوعي البيئي والإدراك البصري لدى أطفال ما قبل المدرسة، وللوصول إلى هذا الهدف استخدمت الباحثة منهج البحث التجريبي، ومراجعة الأدبيات التربوية السابقة، كما تم إعداد قائمة بمعايير تصميم نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة/إيماءات الوجه)، وتمثلت أدوات القياس للبحث في كلًا من: مقياس الوعي البيئي، ومقياس الإدراك البصري، وتكونت عينة البحث من (80) طفل/ة من أطفال ما قبل المدرسة-المستوى الثاني، وتم تقسيمها إلى أربعة مجموعات تجريبية وفقًا لمستوى الانتباه ونمطي المعالجة التجريبية، وتم إجراء تجربة البحث، ثم تطبيق أساليب المعالجة الإحصائية، وتوصلت أهم النتائج إلى أن استخدام الأطفال لنمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة) كان الأفضل بالنسبة لنتائج التطبيق البعدي لمقياس الوعي البيئي ومقياس الإدراك البصري عن نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات الوجه)، ووجود تفاعل بين نمط عرض الوكيل الافتراضي المتحرك (إيماءات مخادعة) ومستوى الانتباه المرتفع في الوعي البيئي والإدراك البصري. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current research aims to understand the effect of the interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures/face gestures) and the level of attention (high/low) on the development of environmental awareness and visual perception skills in pre-school children, and to achieve this goal, the researcher used the experimental research method and reviewed previous educational literature. A list of criteria for designing the animated virtual agent display type (deictic gestures/face gestures) was also prepared, the measurement tools for the research included both the environmental awareness scale and the visual perception scale. The research sample consisted of 80 pre-school children (second level) from Al-Shuban Al-Muslimin School in Banha, Qalyubia Governorate, and it was divided into four experimental groups according to the level of attention and the experimental processing types, the research experiment was conducted, followed by the application of statistical processing methods. The most important results indicated that the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures) was superior in the post-application results of the environmental awareness scale and the visual perception scale compared to the type of displaying animated virtual agent (face gestures), and there was an interaction between the type of displaying animated virtual agent (deictic gestures) and the high level of attention in environmental awareness and visual perception. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | اطفال ماقبل المدرسة |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | رعاية |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الوكيل الافتراضي المتحرك |
| -- | إيماءات مخادعة |
| -- | إيماءات الوجه |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سلوى فتحي محمود المصري |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | رانيـــــــا إبراهيم أحمد السيد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | سلوى فتحي محمود المصري |
| -- | رانيـــــــا إبراهيم أحمد السيد |
| Discussion body | وليد يوسف محمد |
| -- | مروة محمد جمال الدين المحمدي |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم تكنولوجيا التعليم |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 31.07.2025 | 32301 | Cai01.23.03.Ph.D.2024.كا.ت | 01010100032301000 | 31.07.2025 | 31.07.2025 | Thesis |