التفاعل بين أسلوب عرض المحتوى ونمط واجهة التفاعل ببيئة تعلم نقال وأثره على الحمل المعرفي وحب الاستطلاع الجغرافي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادي / (Record no. 173253)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07044namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250811120349.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 373.236
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 373.236
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.03.Ph.D.2024.دي.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،دينا جمال بدر عبد الرازق
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title التفاعل بين أسلوب عرض المحتوى ونمط واجهة التفاعل ببيئة تعلم نقال وأثره على الحمل المعرفي وحب الاستطلاع الجغرافي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادي /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة دينا جمال بدر عبد الرازق؛ إشراف أ.د/ منال عبد العال مبارز، د/ مي جمال أمين حسن.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The interaction between the content presentation style and the interaction interface style in a mobile learning environment and its impact on the cognitive load and geographical curiosity among middle school’s students /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 241 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 159-169.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث إلي معرفة أثر التفاعل بين أسلوب عرض المحتوى (روابط داخلية-ترحيل) ونمط واجهة التفاعل (القائمة الخفية-قائمة التبويبات) ببيئة التعلم النقال وأثره على الحمل المعرفي وحب الاستطلاع الجغرافي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية، وللوصول إلى هذا الهدف استخدمت الباحثة منهج البحث التجريبى، كما تم استخدام نموذج محمد خميس (2018) في تصميم أسلوب عرض المحتوى، ونمط واجهة التفاعل ببيئة التعلم النقال، كما تم إعداد أدوات البحث وهى: اختبار تحصيلى، ومقياس الحمل المعرفى، ومقياس حب الاستطلاع الجغرافى، وتكونت عينة البحث من (100) تلميذ/ة من تلاميذ الصف الأول الإعدادي- بمدرسة السادات الرسمية، وتم تقسيمهم إلى أربعة مجموعات وفقاً للتصميم التجريبي للبحث، وتم إجراء تجربة البحث، وتوصلت نتائج البحث إلى أن أسلوب عرض المحتوى (الروابط الداخلية) كان الأفضل في التطبيق البعدي للاختبار التحصيلى ، ومقياس الحمل المعرفي ونمط واجهة التفاعل (القائمة الخفية) كان أفضل في التطبيق البعدى للاختبار التحصيلى، في حين وجود تأثير لواجهة التفاعل بنمط (قائمة التبويبات) في التطبيق البعدي لمقياس الحمل المعرفي، كما توصلت النتائج إلى وجود أثر للتفاعل بين أسلوب عرض المحتوى، ونمط واجهة التفاعل لصالح مجموعات البحث أسلوب عرض المحتوى (الروابط الداخلية)، ونمط واجهة التفاعل (قائمة التبويبات) في خفض الحمل المعرفي، وعدم وجود أثر لأسلوب عرض المحتوى (الترحيل-الروابط الداخلية)، ونمط واجهة التفاعل (قائمة التبويبات-القائمة الخفية) في تنمية الاستطلاع الجغرافي، وكانت من أهم توصيات البحث الاستفادة من قائمة معايير تصميم أساليب عرض المحتوى، ونمط واجهة التفاعل ببيئة التعلم النقال، والاهتمام بتصميم أسلوب عرض المحتوى (الروابط الداخلية)، ونمط واجهة التفاعل (القائمة الخفية) ببيئة التعلم النقال.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the current research is to know the effect of the interaction between the method of displaying the content (internal links - paging) and the style of the interaction interface (hidden menu - tab menu) in the mobile learning environment and its impact on the cognitive load and love of geographical curiosity among middle school students. They were divided into four groups according to the experimental design of the research, and the results of the research concluded that the method of presenting the content (internal links) was the best in the post-application of the cognitive achievement test, the cognitive load measure, and the interaction interface style (hidden menu). It was better in the application to test the cognitive achievement, while there was an effect of the interaction interface style (tab menu) in the post-application of the cognitive load scale. The results also found an effect of the interaction style of content presentation and the style of the interaction interface for the benefit of the research groups. The style of content presentation (internal links) and the style of the interaction interface (tab menu) in reducing cognitive load, There is no effect of the method of displaying the content (paging - internal links), and the style of the interaction interface (tab menu - hidden menu) in developing the geographical survey, The most important recommendations of the research were to benefit from the list of standards for designing methods for displaying content, the style of the interaction interface in the mobile learning environment, and paying attention to designing the style of displaying content (internal links), and the style of the interaction interface (hidden menu) in the mobile learning environment.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الاعدادى
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الالكترونى
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term بيئة التعلم النقال
-- أسلوب عرض المحتوى
-- نمط واجهة التفاعل
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال عبد العال مبارز
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مي جمال أمين حسن
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body منال عبد العال مبارز
-- مي جمال أمين حسن
Discussion body أمل عبد الفتاح سويدان
-- حنان محمد الشاعر
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم تكنولوجيا التعليم
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 31.07.2025 32302 Cai01.23.03.Ph.D.2024.دي.ت 01010100032302000 31.07.2025 31.07.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library