الإسهام النسبي لكلٍّ من إدراك صراع الزوجين والكفاءة الوجدانية ومهارات حل المشكلة في التنبؤ بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية / (Record no. 173295)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05322namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250811122932.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 370.15 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 370.15 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2024.إي.إ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،إيمان محمد فريحي خليل |
| Preparation | إعداد. |
| 245 12 - TITLE STATEMENT | |
| Title | الإسهام النسبي لكلٍّ من إدراك صراع الزوجين والكفاءة الوجدانية ومهارات حل المشكلة في التنبؤ بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية / |
| Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الباحثة إيمان محمد فريحي خليل؛ إشراف أ.م.د. عاصم عبد المجيد كامل، د. دعاء أحمد محمد هريدي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The relative contribution to each of marital conflict realization and affection efficacy, problem- solving skills in the prediction of academic achievement among preparatory school pupils / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 156 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 129-145. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين إدراك صراع الزوجين وكلٍّ من الكفاءة الوجدانية ومهارات حل المشكلة والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية، وهدفت إلى الكشف عن إمكانية التنبؤ بالتحصيل الدراسي من خلال (إدراك صراع الزوجين والكفاءة الوجدانية ومهارات حل المشكلة) لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية، وقد بلغت عينة الدراسة (150) تلميذًا وتلميذةً في المرحلة الإعدادية، وباستخدام كل من الأدوات التالية: مقياس إدراك الأطفال للصراع بين الوالدين (ترجمة وتعريب: ليلى أحمد جمال الدين طعيمة)، ومقياس الكفاءة الوجدانية (إعداد: الباحثة) ومقياس مهارات حل المشكلة (إعداد: الباحثة)، وتوصلت الدراسة إلي إسهام بعض أبعاد إدراك الصراع بين الزوجين (كفاءة التعايش) بنسبة 79%، وبعض أبعاد الكفاءة الوجدانية (الوعي الذاتي – التنظيم الذاتي – الدافعية الذاتية – الوعي الاجتماعي والمهارات) بنسبة 71%، وبعض أبعاد مهارات حل المشكل (التوجه العام – توليد البدائل – اتخاذ القرار – التقييم) بنسبة 78%، في التنبؤ بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aimed to reveal the relationship between perception of marital conflict and both emotional competence, problem-solving skills, and academic achievement among middle school students. It aimed to reveal the possibility of predicting academic achievement through (perception of marital conflict, emotional competence, and problem-solving skills) among middle school students. The study sample reached (150) male and female students in the middle school, and the researcher used the following tools:(Children's perception of Marital conflict Scale, Affection Efficacy Scale and Problem- Solving Skills Scale). The study found the contribution of some dimensions of realization Marital conflict (coping efficiency) by 79%, some dimensions of Affection Efficacy (self-awareness – self-regulation – self-motivation – Social Awareness and skills) by 71%, and some dimensions of problem-solving skills (general orientation – generation of alternatives – decision-making – evaluation) by 78% in predicting academic achievement among preparatory school pupils. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | علم النفس التربوي |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | العلاقات الاسرية |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | إدراك صراع الزوجين |
| -- | الكفاءة الوجدانية |
| -- | مهارات حل المشكلة |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عاصم عبد المجيد كامل |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | دعاء أحمد محمد هريدي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | عاصم عبد المجيد كامل |
| -- | دعاء أحمد محمد هريدي |
| Discussion body | مختار أحمد السيد الكيال |
| -- | أماني سعيدة سيد إبراهيم سالم |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم نفس تربوي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 03.08.2025 | 32312 | Cai01.23.09.Ph.D.2024.إي.إ | 01010100032312000 | 03.08.2025 | 03.08.2025 | Thesis |