الإسهام النسبي لكلٍّ من إدراك صراع الزوجين والكفاءة الوجدانية ومهارات حل المشكلة في التنبؤ بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية / (Record no. 173295)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05322namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250811122932.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2024.إي.إ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،إيمان محمد فريحي خليل
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الإسهام النسبي لكلٍّ من إدراك صراع الزوجين والكفاءة الوجدانية ومهارات حل المشكلة في التنبؤ بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الباحثة إيمان محمد فريحي خليل؛ إشراف أ.م.د. عاصم عبد المجيد كامل، د. دعاء أحمد محمد هريدي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The relative contribution to each of marital conflict realization and affection efficacy, problem- solving skills in the prediction of academic achievement among preparatory school pupils /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 156 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 129-145.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة بين إدراك صراع الزوجين وكلٍّ من الكفاءة الوجدانية ومهارات حل المشكلة والتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية، وهدفت إلى الكشف عن إمكانية التنبؤ بالتحصيل الدراسي من خلال (إدراك صراع الزوجين والكفاءة الوجدانية ومهارات حل المشكلة) لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية، وقد بلغت عينة الدراسة (150) تلميذًا وتلميذةً في المرحلة الإعدادية، وباستخدام كل من الأدوات التالية: مقياس إدراك الأطفال للصراع بين الوالدين (ترجمة وتعريب: ليلى أحمد جمال الدين طعيمة)، ومقياس الكفاءة الوجدانية (إعداد: الباحثة) ومقياس مهارات حل المشكلة (إعداد: الباحثة)، وتوصلت الدراسة إلي إسهام بعض أبعاد إدراك الصراع بين الزوجين (كفاءة التعايش) بنسبة 79%، وبعض أبعاد الكفاءة الوجدانية (الوعي الذاتي – التنظيم الذاتي – الدافعية الذاتية – الوعي الاجتماعي والمهارات) بنسبة 71%، وبعض أبعاد مهارات حل المشكل (التوجه العام – توليد البدائل – اتخاذ القرار – التقييم) بنسبة 78%، في التنبؤ بالتحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to reveal the relationship between perception of marital conflict and both emotional competence, problem-solving skills, and academic achievement among middle school students. It aimed to reveal the possibility of predicting academic achievement through (perception of marital conflict, emotional competence, and problem-solving skills) among middle school students. The study sample reached (150) male and female students in the middle school, and the researcher used the following tools:(Children's perception of Marital conflict Scale, Affection Efficacy Scale and Problem- Solving Skills Scale). The study found the contribution of some dimensions of realization Marital conflict (coping efficiency) by 79%, some dimensions of Affection Efficacy (self-awareness – self-regulation – self-motivation – Social Awareness and skills) by 71%, and some dimensions of problem-solving skills (general orientation – generation of alternatives – decision-making – evaluation) by 78% in predicting academic achievement among preparatory school pupils.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلاقات الاسرية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term إدراك صراع الزوجين
-- الكفاءة الوجدانية
-- مهارات حل المشكلة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عاصم عبد المجيد كامل
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name دعاء أحمد محمد هريدي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body عاصم عبد المجيد كامل
-- دعاء أحمد محمد هريدي
Discussion body مختار أحمد السيد الكيال
-- أماني سعيدة سيد إبراهيم سالم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم نفس تربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 03.08.2025 32312 Cai01.23.09.Ph.D.2024.إي.إ 01010100032312000 03.08.2025 03.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library