أثر برنامج قائم على إستراتيجية سكامبر للتفكير في فعالية الذات الإبداعية والتفكير التخيلي لدى الموهوبين بالمرحلة الإبتدائية / (Record no. 173300)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05388namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250811122503.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 305.90829 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 305.90829 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | مرفت شوقي محمد شلقاني |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أثر برنامج قائم على إستراتيجية سكامبر للتفكير في فعالية الذات الإبداعية والتفكير التخيلي لدى الموهوبين بالمرحلة الإبتدائية / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة مرفت شوقي محمد شلقاني؛ إشراف أ د. أماني سعيدة سيد إبراهيم، أ د. منى حسن السيد بدوي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effect of program based on scamper thinking strategy on creative self- efficacy and imaginative thinking of talented for primary school / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 130 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 112-125. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر برنامج قائم على إستراتيجية سكامبر للتفكير في فعالية الذات الإبداعية والتفكير التخيلي, وذلك لدى التلاميذ الموهوبين بالمرحلة الإبتدائية، وتكونت عينة الدراسة من ( 84) تلميذاً وتلميذة تم تقسيمهم إلى مجموعتين مجموعة تجريبية عددها (42) تلمبذاً وتلميذة تلقت البرنامج القائم على إسترايتجية سكامبر، وأخرى مجموعة ضابطة وكان عددها ايضاَ( 42) تلميذاً وتلميذة لم تتلق أي معالجة ، واعتمدت الدراسة على الأدوات التالية ( اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة رافن Raven ، اختبار الكشف عن الخصائص المعرفية و الشخصية للطفل الموهوب (آمال عبد السميع باظة ،2007)، و مقياس فعالية الذات الإبداعية إعداد أبوت (Abbot,2010) ترجمة أحمد الزغيي ، مقياس التفكير التخيلي (إعداد الباحثة)، وتوصلت نتائج الدراسة إلى تحسين درجات المجموعة التجريبية في الدرجة الكلية لكل من مقياس فعالية الذات الإبداعية ومقياس التفكير التخيلي لصالح المجموعة التجريبية, وقد أوصت الدراسة بضرورة الإهتمام بتدريب التلاميذ في مرحلة مبكرة على إستراتيجيات سكامبر. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aimed to recognize the impact of a programme based on Scamper's strategy to think about the effectiveness of the creative self and imaginary thinking in pupils gifted at the primary level The study sample consisted of 84 male and female students who were divided into two pilot groups : an experimental group consisting of 42 male and female studen who received the programme based on Scamper' strategy, The other was a control group, which also had 42 male and female studen who had not received any treatment. and the study relied on the recruitment of the following tools, colored sequential matrices test Raven, cognitive and personal characteristics detection test for the gifted child (Amal Abd al-Sameeh Baza, 2007), and the test of creative self-effectiveness prepared by Abbott (Abbot,2010) Translation of Ahmed Al-Zaghaie, Imaginary Thinking Test (Researcher's Preparation), and the results of the study found statistically significant differences between the averages of the experimental group scores and the control group in the overall degree of both creative self-efficacy test and imaginary thinking test in favour of the experimental group |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال الموهوبون |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | علم النفس |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الابتدائى |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | إستراتيجية سكامبر |
| -- | فعالية الذات الإبداعية |
| -- | التفكير التخيلي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أماني سعيدة سيد إبراهيم |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | منى حسن السيد بدوي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | أماني سعيدة سيد إبراهيم |
| -- | منى حسن السيد بدوي |
| Discussion body | مايسة فاضل أبو مسلم |
| -- | أسماء توفيق مبروك |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس التربوي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 03.08.2025 | 32313 | Cai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ | 01010100032313000 | 03.08.2025 | 03.08.2025 | Thesis |