أثر برنامج قائم على إستراتيجية سكامبر للتفكير في فعالية الذات الإبداعية والتفكير التخيلي لدى الموهوبين بالمرحلة الإبتدائية / (Record no. 173300)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05388namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250811122503.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 305.90829
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 305.90829
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number مرفت شوقي محمد شلقاني
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج قائم على إستراتيجية سكامبر للتفكير في فعالية الذات الإبداعية والتفكير التخيلي لدى الموهوبين بالمرحلة الإبتدائية /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة مرفت شوقي محمد شلقاني؛ إشراف أ د. أماني سعيدة سيد إبراهيم، أ د. منى حسن السيد بدوي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of program based on scamper thinking strategy on creative self- efficacy and imaginative thinking of talented for primary school /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 130 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 112-125.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التعرف على أثر برنامج قائم على إستراتيجية سكامبر للتفكير في فعالية الذات الإبداعية والتفكير التخيلي, وذلك لدى التلاميذ الموهوبين بالمرحلة الإبتدائية، وتكونت عينة الدراسة من ( 84) تلميذاً وتلميذة تم تقسيمهم إلى مجموعتين مجموعة تجريبية عددها (42) تلمبذاً وتلميذة تلقت البرنامج القائم على إسترايتجية سكامبر، وأخرى مجموعة ضابطة وكان عددها ايضاَ( 42) تلميذاً وتلميذة لم تتلق أي معالجة ، واعتمدت الدراسة على الأدوات التالية ( اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة رافن Raven ، اختبار الكشف عن الخصائص المعرفية و الشخصية للطفل الموهوب (آمال عبد السميع باظة ،2007)، و مقياس فعالية الذات الإبداعية إعداد أبوت (Abbot,2010) ترجمة أحمد الزغيي ، مقياس التفكير التخيلي (إعداد الباحثة)، وتوصلت نتائج الدراسة إلى تحسين درجات المجموعة التجريبية في الدرجة الكلية لكل من مقياس فعالية الذات الإبداعية ومقياس التفكير التخيلي لصالح المجموعة التجريبية, وقد أوصت الدراسة بضرورة الإهتمام بتدريب التلاميذ في مرحلة مبكرة على إستراتيجيات سكامبر.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to recognize the impact of a programme based on Scamper's strategy to think about the effectiveness of the creative self and imaginary thinking in pupils gifted at the primary level The study sample consisted of 84 male and female students who were divided into two pilot groups : an experimental group consisting of 42 male and female studen who received the programme based on Scamper' strategy, The other was a control group, which also had 42 male and female studen who had not received any treatment. and the study relied on the recruitment of the following tools, colored sequential matrices test Raven, cognitive and personal characteristics detection test for the gifted child (Amal Abd al-Sameeh Baza, 2007), and the test of creative self-effectiveness prepared by Abbott (Abbot,2010) Translation of Ahmed Al-Zaghaie, Imaginary Thinking Test (Researcher's Preparation), and the results of the study found statistically significant differences between the averages of the experimental group scores and the control group in the overall degree of both creative self-efficacy test and imaginary thinking test in favour of the experimental group
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال الموهوبون
Source of heading or term qrmak
General subdivision علم النفس
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الابتدائى
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term إستراتيجية سكامبر
-- فعالية الذات الإبداعية
-- التفكير التخيلي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أماني سعيدة سيد إبراهيم
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد بدوي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body أماني سعيدة سيد إبراهيم
-- منى حسن السيد بدوي
Discussion body مايسة فاضل أبو مسلم
-- أسماء توفيق مبروك
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس التربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 03.08.2025 32313 Cai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ 01010100032313000 03.08.2025 03.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library