برنامج تدريبي لخفض التفكير السلبي وأثره في تنمية المرونة النفسية وتحمل الإحباط لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية / (Record no. 173314)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06167namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250816143305.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2024.مح.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،محمد سعد سعيد بن عزه
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تدريبي لخفض التفكير السلبي وأثره في تنمية المرونة النفسية وتحمل الإحباط لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الطالب محمد سعد سعيد بن عزه؛إشراف الأستاذ الدكتور نادية محمود شريف، الأستاذ الدكتور منى حسن السيد بدوي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A training program to reduce negative thinking and its impact on developing psychological flexibility and frustration tolerance among secondary school students in the kingdom of saudi arabia /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 229 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 138-151.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى الحد من التفكير السلبي في تنمية المرونة النفسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية، وتكونت عينـة الدراسة الحالية من عدد من التلاميذ في المرحلة الثانوية، مع وكانت مدة تنفيذ البرنامج شهرين ونصف(10 أسابيع [30 جلسة: 3 جلسة أسبوعياً]، مدة الجلسة من ساعة إلى ساعة وعشر دقائق، مع ضرورة الالتزام بقواعد العمل التي تم الاتفاق عليها والتي تطبق أثناء أجراء الجلسات، وقد أسفرت نتائج الدراسة عن توجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لمتغير المرونة النفسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية لصالح القياس البعدي، توجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية والضابطة في القياس البعدي لمتغير المرونة النفسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية لصالح المجموعة التجريبية، لا توجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في القياس البعدي والتتبعي لمتغير المرونة النفسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية لصالح القياس التتبعي، توجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لمتغير تحمل الإحباط لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية لصالح القياس البعدي.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to reduce negative thinking in developing psychological resilience among secondary school students in the Kingdom of Saudi Arabia. The sample of the current study consisted of a number of secondary school students, and the duration of the program was two and a half months (10 weeks [30 sessions: 3 sessions per week], the duration of the session was from one hour to one hour and ten minutes, with the necessity of adhering to the work rules that were agreed upon and applied during the sessions. The results of the study showed that there are statistically significant differences between the average scores of the experimental group in the pre- and post-measurements of the psychological resilience variable among secondary school students in the Kingdom of Saudi Arabia in favor of the post-measurement. There are statistically significant differences between the average scores of the experimental and control groups in the post-measurement of the psychological resilience variable among secondary school students in the Kingdom of Saudi Arabia in favor of the experimental group. There are no statistically significant differences between the average scores of the experimental group in the post- and follow-up measurements of the psychological resilience variable among secondary school students in the Kingdom of Saudi Arabia in favor of the follow-up measurement. There are statistically significant differences between the average scores of the experimental group in the pre- and post-measurements of the frustration tolerance variable among secondary school students
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الثانوى
Geographic subdivision السعودية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير السلبي
-- تنمية المرونة النفسية
-- تحمل الإحباط
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود شريف
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد بدوي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body نادية محمود شريف
-- منى حسن السيد بدوي
Discussion body مايسة فاضل
-- أسماء توفيق
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس التربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 04.08.2025 32314 Cai01.23.09.Ph.D.2024.مح.ب 01010100032314000 04.08.2025 04.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library