برنامج تدريبي لخفض التفكير السلبي وأثره في تنمية المرونة النفسية وتحمل الإحباط لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية / (Record no. 173314)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06167namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250816143305.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 370.15 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 370.15 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2024.مح.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،محمد سعد سعيد بن عزه |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج تدريبي لخفض التفكير السلبي وأثره في تنمية المرونة النفسية وتحمل الإحباط لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية / |
| Statement of responsibility, etc. | مقدمة من الطالب محمد سعد سعيد بن عزه؛إشراف الأستاذ الدكتور نادية محمود شريف، الأستاذ الدكتور منى حسن السيد بدوي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A training program to reduce negative thinking and its impact on developing psychological flexibility and frustration tolerance among secondary school students in the kingdom of saudi arabia / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 229 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 138-151. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى الحد من التفكير السلبي في تنمية المرونة النفسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية، وتكونت عينـة الدراسة الحالية من عدد من التلاميذ في المرحلة الثانوية، مع وكانت مدة تنفيذ البرنامج شهرين ونصف(10 أسابيع [30 جلسة: 3 جلسة أسبوعياً]، مدة الجلسة من ساعة إلى ساعة وعشر دقائق، مع ضرورة الالتزام بقواعد العمل التي تم الاتفاق عليها والتي تطبق أثناء أجراء الجلسات، وقد أسفرت نتائج الدراسة عن توجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لمتغير المرونة النفسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية لصالح القياس البعدي، توجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية والضابطة في القياس البعدي لمتغير المرونة النفسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية لصالح المجموعة التجريبية، لا توجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في القياس البعدي والتتبعي لمتغير المرونة النفسية لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية لصالح القياس التتبعي، توجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لمتغير تحمل الإحباط لدى طلاب المرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية لصالح القياس البعدي. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aimed to reduce negative thinking in developing psychological resilience among secondary school students in the Kingdom of Saudi Arabia. The sample of the current study consisted of a number of secondary school students, and the duration of the program was two and a half months (10 weeks [30 sessions: 3 sessions per week], the duration of the session was from one hour to one hour and ten minutes, with the necessity of adhering to the work rules that were agreed upon and applied during the sessions. The results of the study showed that there are statistically significant differences between the average scores of the experimental group in the pre- and post-measurements of the psychological resilience variable among secondary school students in the Kingdom of Saudi Arabia in favor of the post-measurement. There are statistically significant differences between the average scores of the experimental and control groups in the post-measurement of the psychological resilience variable among secondary school students in the Kingdom of Saudi Arabia in favor of the experimental group. There are no statistically significant differences between the average scores of the experimental group in the post- and follow-up measurements of the psychological resilience variable among secondary school students in the Kingdom of Saudi Arabia in favor of the follow-up measurement. There are statistically significant differences between the average scores of the experimental group in the pre- and post-measurements of the frustration tolerance variable among secondary school students |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | علم النفس التربوي |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الثانوى |
| Geographic subdivision | السعودية |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | التفكير السلبي |
| -- | تنمية المرونة النفسية |
| -- | تحمل الإحباط |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نادية محمود شريف |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | منى حسن السيد بدوي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | نادية محمود شريف |
| -- | منى حسن السيد بدوي |
| Discussion body | مايسة فاضل |
| -- | أسماء توفيق |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس التربوي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 04.08.2025 | 32314 | Cai01.23.09.Ph.D.2024.مح.ب | 01010100032314000 | 04.08.2025 | 04.08.2025 | Thesis |