العلاقات الاجتماعية وإدارة مدارس التعليم الأساسي بمحافظة البحيرة : (Record no. 173323)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06131namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250816142828.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.19 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.19 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.02.M.Sc.2024.سم.ع |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،سميرة سعيد رجب السيد |
| Preparation | إعداد. |
| 245 12 - TITLE STATEMENT | |
| Title | العلاقات الاجتماعية وإدارة مدارس التعليم الأساسي بمحافظة البحيرة : |
| Remainder of title | بحث إثنوجرافي / |
| Statement of responsibility, etc. | إعـداد سميرة سعيد رجب السيد؛ إشـراف د / دعاء عثمان عزمي، د/ أسماء مراد صالح. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Social relations and management of basic education schools in behera governorate : |
| Remainder of title | An ethnographic research / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 174 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 151-165. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | استهدف البحث الحالي تعرف طبيعة العلاقات الاجتماعية بإدارة مدارس التعليم الأساسي بمحافظة البحيرة ،يقتصر البحث على البحث الإثنوجرافي معتمدة على الملاحظة والمقابلة مع مدير ووكيل ومعلمي مدرسة أبتوك الابتدائية المشتركة بمحافظة البحيرة، ومقابلة أولياء الأمور، واستغرقت الدراسة الميدانية أسبوعين حيث معايشة مجتمع البحث، وقد تم استخدام منهج البحث إلى علم المجتمع الريفي إلى المنهج النوعي، لأن الطريقة الإثنوجرافية هى أفضل طريقة لفهم الإنسان ودراسة مكان معيشته ، ولذا تم استخدام المنهج الإثنوجرافي نظرًا لمناسبته لطبيعة الدراسة ، وكانت من أهم نتائج البحث ما يلي: 1- حرص إدارة المدرسة على إقامة العلاقات الطيبة بين جميع العاملين.<br/>2- شكلت القرابة جزءًا محدودًا جدًا بين بعض المعلمين ومدير المدرسة وتكليفهم ببعض المهام الإضافية خلال اليوم الدراسي بدافع الحب والعشم وتحمل العجز في بعض المواد الدراسية. 3- تؤثر العلاقات الاجتماعية بشكل إيجابي على العملية التعليمية وعدم استخدام الجانب القانوني في كل الأمور، وتطبيق الجانب الودي في تعامل المدير مع المعلمين. 4- اتباع إدارة المدرسة نظامًا مُوحدًا لمكافأة وتحفيز جميع العاملين دون مراعاة الفروق الفردية بينهم في <br/>الكفاءة والجهد. 5- عدم قدرة معلمي مدرسة أبتوك الابتدائية على تولي منصب مدير المدرسة بسبب كثرة الأعباء والمسئوليات ورفض الآخر بسبب عدم قدرته على إرضاء زملاءه في جميع الأحوال عند توليه هذا المنصب. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current research aimed to identify the nature of social relations in the administration of primary schools in Beheira Governorate. The research is limited to ethnographic research based on observation and interview with the director, deputy director and teachers of Abtouk Primary School in Beheira Governorate, and interviewing parents. The field study took two weeks, during which the research community was lived. The research method was used to study rural society and the qualitative method, because the ethnographic method is the best way to understand people and study their place of living. Therefore, the ethnographic method was used due to its suitability to the nature of the study. The most important results of the research were the following: 1- The school administration is keen to establish good relations between all employees. 2- The kinship formed a very limited part between some teachers and the school principal and they were assigned some additional tasks during the school day out of love, hope and tolerance for the deficit in some academic subjects. 3- Social relations have a positive impact on the educational process and not using the legal aspect in all matters, and applying the friendly aspect in the principal’s dealings with teachers. 4- The school administration follows a unified system to reward and motivate all employees without taking into account individual differences between them in efficiency and effort. 5- The inability of the teachers of Abtok Elementary School to assume the position of school principal due to the many burdens and responsibilities and the rejection of others due to their inability to satisfy their colleagues in all cases when assuming this position. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | المدرسة والمجتمع |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاجتماع التربوى |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | العلاقات الاجتماعية |
| -- | التعليم الأساسي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | دعاء عثمان عزمي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أسماء مراد صالح |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | دعاء عثمان عزمي |
| -- | أسماء مراد صالح |
| Discussion body | هدى حسن حسن |
| -- | دينا حسن عبد الشافي |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم أصول التربية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 04.08.2025 | 32315 | Cai01.23.02.M.Sc.2024.سم.ع | 01010100032315000 | 04.08.2025 | 04.08.2025 | Thesis |