العلاقات الاجتماعية وإدارة مدارس التعليم الأساسي بمحافظة البحيرة : (Record no. 173323)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06131namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250816142828.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.19
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.19
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.02.M.Sc.2024.سم.ع
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،سميرة سعيد رجب السيد
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title العلاقات الاجتماعية وإدارة مدارس التعليم الأساسي بمحافظة البحيرة :
Remainder of title بحث إثنوجرافي /
Statement of responsibility, etc. إعـداد سميرة سعيد رجب السيد؛ إشـراف د / دعاء عثمان عزمي، د/ أسماء مراد صالح.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Social relations and management of basic education schools in behera governorate :
Remainder of title An ethnographic research /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 174 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 151-165.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدف البحث الحالي تعرف طبيعة العلاقات الاجتماعية بإدارة مدارس التعليم الأساسي بمحافظة البحيرة ،يقتصر البحث على البحث الإثنوجرافي معتمدة على الملاحظة والمقابلة مع مدير ووكيل ومعلمي مدرسة أبتوك الابتدائية المشتركة بمحافظة البحيرة، ومقابلة أولياء الأمور، واستغرقت الدراسة الميدانية أسبوعين حيث معايشة مجتمع البحث، وقد تم استخدام منهج البحث إلى علم المجتمع الريفي إلى المنهج النوعي، لأن الطريقة الإثنوجرافية هى أفضل طريقة لفهم الإنسان ودراسة مكان معيشته ، ولذا تم استخدام المنهج الإثنوجرافي نظرًا لمناسبته لطبيعة الدراسة ، وكانت من أهم نتائج البحث ما يلي: 1- حرص إدارة المدرسة على إقامة العلاقات الطيبة بين جميع العاملين.<br/>2- شكلت القرابة جزءًا محدودًا جدًا بين بعض المعلمين ومدير المدرسة وتكليفهم ببعض المهام الإضافية خلال اليوم الدراسي بدافع الحب والعشم وتحمل العجز في بعض المواد الدراسية. 3- تؤثر العلاقات الاجتماعية بشكل إيجابي على العملية التعليمية وعدم استخدام الجانب القانوني في كل الأمور، وتطبيق الجانب الودي في تعامل المدير مع المعلمين. 4- اتباع إدارة المدرسة نظامًا مُوحدًا لمكافأة وتحفيز جميع العاملين دون مراعاة الفروق الفردية بينهم في <br/>الكفاءة والجهد. 5- عدم قدرة معلمي مدرسة أبتوك الابتدائية على تولي منصب مدير المدرسة بسبب كثرة الأعباء والمسئوليات ورفض الآخر بسبب عدم قدرته على إرضاء زملاءه في جميع الأحوال عند توليه هذا المنصب.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aimed to identify the nature of social relations in the administration of primary schools in Beheira Governorate. The research is limited to ethnographic research based on observation and interview with the director, deputy director and teachers of Abtouk Primary School in Beheira Governorate, and interviewing parents. The field study took two weeks, during which the research community was lived. The research method was used to study rural society and the qualitative method, because the ethnographic method is the best way to understand people and study their place of living. Therefore, the ethnographic method was used due to its suitability to the nature of the study. The most important results of the research were the following: 1- The school administration is keen to establish good relations between all employees. 2- The kinship formed a very limited part between some teachers and the school principal and they were assigned some additional tasks during the school day out of love, hope and tolerance for the deficit in some academic subjects. 3- Social relations have a positive impact on the educational process and not using the legal aspect in all matters, and applying the friendly aspect in the principal’s dealings with teachers. 4- The school administration follows a unified system to reward and motivate all employees without taking into account individual differences between them in efficiency and effort. 5- The inability of the teachers of Abtok Elementary School to assume the position of school principal due to the many burdens and responsibilities and the rejection of others due to their inability to satisfy their colleagues in all cases when assuming this position.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element المدرسة والمجتمع
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاجتماع التربوى
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term العلاقات الاجتماعية
-- التعليم الأساسي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name دعاء عثمان عزمي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أسماء مراد صالح
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body دعاء عثمان عزمي
-- أسماء مراد صالح
Discussion body هدى حسن حسن
-- دينا حسن عبد الشافي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم أصول التربية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 04.08.2025 32315 Cai01.23.02.M.Sc.2024.سم.ع 01010100032315000 04.08.2025 04.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library