رؤية مقترحة لتطوير مدارس الحلقة الأولى من التعليم الأساسي بدولة الإمارات العربية المتحدة في ضوء مستحدثات الثورة الرقمية / (Record no. 173344)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04962namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250816140202.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.9535
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.9535
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.02.Ph.D.2024.أس.ر
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أسماء سلطان محمد صالح الخوار الشحي
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title رؤية مقترحة لتطوير مدارس الحلقة الأولى من التعليم الأساسي بدولة الإمارات العربية المتحدة في ضوء مستحدثات الثورة الرقمية /
Statement of responsibility, etc. إعداد أسماء سلطان محمد صالح الخوار الشحي؛ إشـراف أ.د نجوى يوسف جمال الدين، د. سارة عبد المولى المتولي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A proposed vision for developing the first cycle of basic education schools in the united arab emirates in light of the developments of the digital revolution /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 288 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 220-254.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. سعت الدراسة الحالية إلى وضع رؤية مقترحة لتطوير مدارس الحلقة الأولى من التعليم الأساسي بدولة الإمارات العربية المتحدة في ضوء مستحدثات الثورة الرقمية، وذلك من خلال تحديد مفهوم الثورة الرقمية ومستحدثات هذه الثورة، وتعرف متطلبات تطوير مدارس الحلقة الأولى بشكل عام، ومتطلبات تطوير المدارس في ظل انعكاسات الثورة الرقمية بشكل خاص، وتعرف واقع مدارس الحلقة الأولى من التعليم الأساسي بدولة الإمارات العربية المتحدة وانعكاسات مستحدثات الثورة الرقمية عليها، وتطوير التعليم في ضوء مستحدثات الثورة الرقمية من خلال خبرات بعض الدول، ومن ثم وضع رؤية مقترحة لتطوير مدارس الحلقة الأولى من التعليم الأساسي بدولة الإمارات العربية المتحدة في ضوء مستحدثات الثورة الرقمية، وقد اتبعت الباحثة المنهج الوصفي في إعداد وتحليل استبانة الدراسة مكونة من(8) محاور ، وطبقت على عينة تقدر ب(350) معلم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study sought to develop a proposed vision for the development of the first cycle schools of basic education in the United Arab Emirates in the light of the developments of the digital revolution, by defining the concept of the digital revolution and the developments of this revolution, and identifying the requirements for the development of the first cycle schools in general, and the requirements for developing schools in light of the implications of The digital revolution in particular, and the reality of the first cycle schools of basic education in the United Arab Emirates and the implications of the innovations of the digital revolution on them, and the development of education in the light of the developments of the digital revolution through the experiences of some countries, and then develop a proposed vision for the development of the first cycle schools of basic education in the UAE United Arab Emirates in the light of the developments of the digital revolution, and the researcher followed the descriptive approach in preparing and analyzing the study questionnaire consisting of (8) an axis, and it was applied to a sample estimated at (350)teachers.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الاساسى
Source of heading or term qrmak
Geographic subdivision الامارات
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الثورة الرقمية
-- مستحدثات الثورة الرقمية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نجوى يوسف جمال الدين
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سارة عبد المولى المتولي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body نجوى يوسف جمال الدين
-- سارة عبد المولى المتولي
Discussion body حشمت عبد الحكم محمدين
-- فاروق جعفر عبدالحكيم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم أصول التربية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 04.08.2025 32320 Cai01.23.02.Ph.D.2024.أس.ر 01010100032320000 04.08.2025 04.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library