رؤية جديدة للتعليم الفنى بمصر فى ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية / (Record no. 173353)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04399namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250817111226.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 373.246
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 373.246
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.02.Ph.D.2024.نب.ر
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،نبيلة السيد أحمد محمد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title رؤية جديدة للتعليم الفنى بمصر فى ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية /
Statement of responsibility, etc. إعداد نبيلة السيد أحمد محمد؛ إشراف أ/ د هيثم محمد إسماعيل الطوخى، د/ دعاء عثمان عزمى.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A new vision for technical education in egypt in the light of the requirements of social justice /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 194 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 164-180.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة إلى تعرف رؤية جديدة للتعليم الفني بمصر في ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية، وتعرف أهم الخبرات العالمية مجال تحقيق العدالة الاجتماعية، وتحديد متطلبات تحقيق العدالة الاجتماعية في التعليم الفني بمصر، وتعرف واقع التعليم الفني بمصر في ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية من وجهة نظر الخبراء بمراكز البحوث التربوية شعبة التعليم الفني، وخبراء بوزارة التربية والتعليم، والمهتمين بالتعليم الفني من وجهة نظر مدراء المصانع، ونواب البرلمان ، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدمت الباحثة المنهج الوصفى، والاستبانة كأداة للدراسة ، ووصل العدد الإجمالى للعينة (20) ، كما استخدمت الدراسة المنهج المقارن من ص 111-112، وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج، ووضع رؤية جديدة للعدالة الاجتماعية بالتعليم الفني بمصر.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aims to identify a new vision for technical education in Egypt in light of the requirements of social justice, identify the most important international experiences in the field of achieving social justice, determine the requirements for achieving social justice in technical education in Egypt, and identify the reality of technical education in Egypt in light of the requirements of social justice from the point of view of experts in educational research centers, the Technical Education Division, experts in the Ministry of Education, and those interested in technical education from the point of view of factory managers and members of parliament. To achieve the objectives of the study, the researcher used the descriptive approach and the questionnaire as a study tool, and the total number of the sample reached (20). The study also used the comparative approach from pp. 111-112, and the study reached a set of results and developed a new vision for social justice in technical education in Egypt.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم المهنى
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term العدالة الاجتماعية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هيثم محمد إسماعيل الطوخى
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name دعاء عثمان عزمى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body هيثم محمد إسماعيل الطوخى
-- دعاء عثمان عزمى
Discussion body محمد ماهر الجمال
-- أشرف بهجات عبد القوى
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم أصول التربية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 05.08.2025 32321 Cai01.23.02.Ph.D.2024.نب.ر 01010100032321000 05.08.2025 05.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library