رؤية جديدة للتعليم الفنى بمصر فى ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية / (Record no. 173353)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04399namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250817111226.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 373.246 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 373.246 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.02.Ph.D.2024.نب.ر |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،نبيلة السيد أحمد محمد |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | رؤية جديدة للتعليم الفنى بمصر فى ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد نبيلة السيد أحمد محمد؛ إشراف أ/ د هيثم محمد إسماعيل الطوخى، د/ دعاء عثمان عزمى. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A new vision for technical education in egypt in the light of the requirements of social justice / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 194 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 164-180. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | تهدف الدراسة إلى تعرف رؤية جديدة للتعليم الفني بمصر في ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية، وتعرف أهم الخبرات العالمية مجال تحقيق العدالة الاجتماعية، وتحديد متطلبات تحقيق العدالة الاجتماعية في التعليم الفني بمصر، وتعرف واقع التعليم الفني بمصر في ضوء متطلبات العدالة الاجتماعية من وجهة نظر الخبراء بمراكز البحوث التربوية شعبة التعليم الفني، وخبراء بوزارة التربية والتعليم، والمهتمين بالتعليم الفني من وجهة نظر مدراء المصانع، ونواب البرلمان ، ولتحقيق أهداف الدراسة استخدمت الباحثة المنهج الوصفى، والاستبانة كأداة للدراسة ، ووصل العدد الإجمالى للعينة (20) ، كما استخدمت الدراسة المنهج المقارن من ص 111-112، وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج، ووضع رؤية جديدة للعدالة الاجتماعية بالتعليم الفني بمصر. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aims to identify a new vision for technical education in Egypt in light of the requirements of social justice, identify the most important international experiences in the field of achieving social justice, determine the requirements for achieving social justice in technical education in Egypt, and identify the reality of technical education in Egypt in light of the requirements of social justice from the point of view of experts in educational research centers, the Technical Education Division, experts in the Ministry of Education, and those interested in technical education from the point of view of factory managers and members of parliament. To achieve the objectives of the study, the researcher used the descriptive approach and the questionnaire as a study tool, and the total number of the sample reached (20). The study also used the comparative approach from pp. 111-112, and the study reached a set of results and developed a new vision for social justice in technical education in Egypt. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم المهنى |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | العدالة الاجتماعية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | هيثم محمد إسماعيل الطوخى |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | دعاء عثمان عزمى |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | هيثم محمد إسماعيل الطوخى |
| -- | دعاء عثمان عزمى |
| Discussion body | محمد ماهر الجمال |
| -- | أشرف بهجات عبد القوى |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم أصول التربية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 05.08.2025 | 32321 | Cai01.23.02.Ph.D.2024.نب.ر | 01010100032321000 | 05.08.2025 | 05.08.2025 | Thesis |