استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0 لتنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات لرياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات / (Record no. 173358)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 07619namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250817104547.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.218 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.218 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.05.Ph.D.2024.اب.ا |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،ابتسام رمضان محمد |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0 لتنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات لرياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد ابتسام رمضان محمد؛ إشراف الأستاذ الدكتو ممدوح سالم الفقي، الدكتور رحاب محمد طه. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A strategy based on web 2.0 applications to develop twenty-first century skills among female kindergarten teachers according to information processing levels / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 315 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 160-178. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث إلى تنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات برياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات لديهن من خلال التحقق من فاعلية استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0، واعتمد البحث على المنهج التجريبي المتضمن التصميم شبه تجريبي لعينة مكونة من (60) طالبة من طالبات الفرقة الرابعة بكلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الفيوم، قسمت إلى مجموعتين وفق مستوى معالجة المعلومات: المجموعة التجريبية الأولى من الطالبات المعلمات ذات مستوى معالجة المعلومات (سطحي) وعددهن (36) طالبة، والمجموعة التجريبية الثانية ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق) وعددهن (24) طالبة، وبعد اجراء التجربة وتطبيق أدوات القياس قبليا وبعديا فقد اسفرت نتائج البحث عن الاتى: فاعلية الاستيراتيجية القائمة على تطبيقات ويب 2.0 في تنمية مهارات القرن الحادي والعشرين وفقًا لمستويات معالجة المعلومات ، كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية في التطبيقين (القبلي- البعدي) لاختبار التحصيل المعرفي لمهارات القرن الحادي والعشرين لصالح التطبيق البعدي؛ كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية في التطبيقين (القبلي- البعدي) لمقياس اتجاهات الطالبات المعلمات نحو مهارات القرن الحادي والعشرين، لصالح التطبيق البعدي، كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى ذات مستوى معالجة المعلومات (سطحي)، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق) لاختبار التحصيل المعرفي لمهارات القرن الحادي والعشرين، ولمقياس اتجاهات الطالبات المعلمات نحو مهارات القرن الحادي والعشرين لصالح المجموعة ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق). |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The research aimed to develop the twenty-first century skills of female student teachers in kindergarten according to their levels of information processing by verifying the effectiveness of a strategy based on Web 2.0 applications. The research relied on the experimental approach, which includes a quasi-experimental design for a sample of (60) female students from the band. The fourth at the Faculty of Early Childhood Education, Fayoum University, and they were divided into two groups according to the level of information processing: the first experimental group of female student teachers with the level of information processing (superficial) and their number (36) students, and the second experimental group with the level of information processing (deep) and their number (24). ) student, and after applying the pre- and post-measurement tools and the experimental treatment material, the research results resulted in: the effectiveness of the strategy based on Web 2.0 applications in developing twenty-first century skills according to the levels of information processing. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of the members of the first experimental group. The average scores of the members of the second experimental group in the two applications (pre-post) of the cognitive achievement test for twenty-first century skills are in favor of the post-application. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of the members of the first experimental group and the average scores of the members of the second experimental group in the two applications (pre-post) of the scale of female student teachers’ attitudes toward twenty-first century skills, in favor of the post application. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of The members of the first experimental group with the level of information processing (superficial), and the average scores of the members of the second experimental group with the level of information processing (deep) for the test of cognitive achievement of twenty-first century skills, and to measure the attitudes of female student teachers toward twenty-first century skills, in favor of the group with the level of information processing (deep) |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الاستيراتيجية |
| -- | تطبيقات ويب 2.0 |
| -- | مهارات القرن الحادي والعشرين |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | ممدوح سالم الفقي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | رحاب محمد طه |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | ممدوح سالم الفقي |
| -- | رحاب محمد طه |
| Discussion body | وائل عبدالله محمد |
| -- | زينب محمد امين |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم دراسات طفولة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 05.08.2025 | 32324 | Cai01.23.05.Ph.D.2024.اب.ا | 01010100032324000 | 05.08.2025 | 05.08.2025 | Thesis |