استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0 لتنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات لرياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات / (Record no. 173358)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07619namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250817104547.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.05.Ph.D.2024.اب.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،ابتسام رمضان محمد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0 لتنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات لرياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات /
Statement of responsibility, etc. إعداد ابتسام رمضان محمد؛ إشراف الأستاذ الدكتو ممدوح سالم الفقي، الدكتور رحاب محمد طه.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A strategy based on web 2.0 applications to develop twenty-first century skills among female kindergarten teachers according to information processing levels /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 315 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 160-178.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث إلى تنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات برياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات لديهن من خلال التحقق من فاعلية استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0، واعتمد البحث على المنهج التجريبي المتضمن التصميم شبه تجريبي لعينة مكونة من (60) طالبة من طالبات الفرقة الرابعة بكلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الفيوم، قسمت إلى مجموعتين وفق مستوى معالجة المعلومات: المجموعة التجريبية الأولى من الطالبات المعلمات ذات مستوى معالجة المعلومات (سطحي) وعددهن (36) طالبة، والمجموعة التجريبية الثانية ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق) وعددهن (24) طالبة، وبعد اجراء التجربة وتطبيق أدوات القياس قبليا وبعديا فقد اسفرت نتائج البحث عن الاتى: فاعلية الاستيراتيجية القائمة على تطبيقات ويب 2.0 في تنمية مهارات القرن الحادي والعشرين وفقًا لمستويات معالجة المعلومات ، كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية في التطبيقين (القبلي- البعدي) لاختبار التحصيل المعرفي لمهارات القرن الحادي والعشرين لصالح التطبيق البعدي؛ كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية في التطبيقين (القبلي- البعدي) لمقياس اتجاهات الطالبات المعلمات نحو مهارات القرن الحادي والعشرين، لصالح التطبيق البعدي، كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى ذات مستوى معالجة المعلومات (سطحي)، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق) لاختبار التحصيل المعرفي لمهارات القرن الحادي والعشرين، ولمقياس اتجاهات الطالبات المعلمات نحو مهارات القرن الحادي والعشرين لصالح المجموعة ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق).
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research aimed to develop the twenty-first century skills of female student teachers in kindergarten according to their levels of information processing by verifying the effectiveness of a strategy based on Web 2.0 applications. The research relied on the experimental approach, which includes a quasi-experimental design for a sample of (60) female students from the band. The fourth at the Faculty of Early Childhood Education, Fayoum University, and they were divided into two groups according to the level of information processing: the first experimental group of female student teachers with the level of information processing (superficial) and their number (36) students, and the second experimental group with the level of information processing (deep) and their number (24). ) student, and after applying the pre- and post-measurement tools and the experimental treatment material, the research results resulted in: the effectiveness of the strategy based on Web 2.0 applications in developing twenty-first century skills according to the levels of information processing. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of the members of the first experimental group. The average scores of the members of the second experimental group in the two applications (pre-post) of the cognitive achievement test for twenty-first century skills are in favor of the post-application. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of the members of the first experimental group and the average scores of the members of the second experimental group in the two applications (pre-post) of the scale of female student teachers’ attitudes toward twenty-first century skills, in favor of the post application. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of The members of the first experimental group with the level of information processing (superficial), and the average scores of the members of the second experimental group with the level of information processing (deep) for the test of cognitive achievement of twenty-first century skills, and to measure the attitudes of female student teachers toward twenty-first century skills, in favor of the group with the level of information processing (deep)
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاستيراتيجية
-- تطبيقات ويب 2.0
-- مهارات القرن الحادي والعشرين
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ممدوح سالم الفقي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رحاب محمد طه
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body ممدوح سالم الفقي
-- رحاب محمد طه
Discussion body وائل عبدالله محمد
-- زينب محمد امين
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم دراسات طفولة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 05.08.2025 32324 Cai01.23.05.Ph.D.2024.اب.ا 01010100032324000 05.08.2025 05.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library