معتقدات ذوي قدرات الحساب العقلي المختلفة نحو دراسة الرياضيات : (Record no. 173361)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06026namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250817104024.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.7
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.7
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.05.M.Sc.2024.عل.م
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،علا محمد عبد المقصود عبد الحليم
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title معتقدات ذوي قدرات الحساب العقلي المختلفة نحو دراسة الرياضيات :
Remainder of title دراسة حالة علي التلاميذ والمعلم والوالدين /
Statement of responsibility, etc. الباحثة علا محمد عبد المقصود عبد الحليم؛ اٍشـــــــــــــراف أ.د/ وائل عبد الله محمد على، د/ رحاب محمد طه.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Beliefs of individuals with different mathematical abilities towards the study of mathematics :
Remainder of title A case study on students, teachers and parents /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 270 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 223-247.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحاضر اٍلي التعرف علي معتقدات التلاميذ ذوي قدرات الحساب العقلي المختلفة نحو دراسة الرياضيات، والتعرف علي معتقدات المعلم والوالدين نحو اٍستخدام الحساب العقلي، وحسم التعارض بين الدراسات التي تناولت معتقدات التلاميذ والمعلمين والوالدين نحو الحساب العقلي ودراسة الرياضيات، وقد شملت عينة البحث (15) تلميذآ،(8) معلمين، (7) والدين، وتراوحت أعمار التلاميذ من(11-12) سنوات، من تلاميذ الصف الأول الاٍعدادي دارسي الحساب العقلي، ومعلمي التلاميذ وكذلك أولياء أمورهم التابعين لأكاديمية الطفل العبقري للتنمية، واٍعتمد البحث علي التحليل الكيفي؛ لأنه الأنسب لمشكلة البحث، واٍشتمل البحث علي مجموعة من الآدوات وهي: اٍختبار الحساب العقلي للتلاميذ(اٍعداد الباحثة) مقياس معتقدات نحو دراسة الرياضيات للتلاميذ(اٍعداد الباحثة)، اٍستمارة مقابلة شخصية للتعرف بصورة أكثر عمقآ علي المعتقدات نحو دراسة الرياضيات للتلميذ(اٍعداد الباحثة)، مقياس معتقدات نحو الحساب العقلي لكلآ من العلم والوالدين(اٍعداد الباحثة)، اٍستمارة مقابلة شخصية للمعتقدات نحو الحساب العقلي لكلآ من المعلم والوالدين(اٍعداد الباحثة)، وأسفرت نتائج البحث علي أهمية دراسة الحساب العقلي للتلاميذ، وجود فرق في القدرات العقلية الحسابية بين من يدرسون الحساب العقلي وبين من يكتفون بالمنهج المدرسي للرياضيات لصالح التلاميذ الذين يدرسون الحساب العقلي.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The main aim of the current research is to explore the beliefs of students with different mathematical abilities towards the study of mathematics, as well as to understand the beliefs of teachers and parents regarding the use of mathematical abilities. The study also aims to reconcile the conflicts between studies that have addressed the beliefs of students, teachers, and parents towards mathematical abilities and the study of mathematics. The research sample included 15 students, 8 teachers, and 7 parents. The ages of the students ranged from 11 to 12 years, from the first grade of middle school, studying mental arithmetic affiliated to the Genius Child Academy for Development. The research relied on qualitative analysis as it suits the research problem. The research utilized a set of instruments, including a mental arithmetic test for students, a scale of beliefs towards the study of mathematics for students, a personal interview questionnaire to gain a deeper understanding of beliefs towards the study of mathematics for students, a scale of beliefs towards mathematical abilities for teachers and parents, and a personal interview questionnaire for beliefs towards mathematical abilities for both teachers and parents. The research results emphasized the significances of studying mental arithmetic for students and revealed differences in arithmetic abilities between those who study mental arithmetic and those who rely solely on the school curriculum in mathematics, in favor of students studying mental arithmetic.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الرياضيات
Source of heading or term qrmak
General subdivision طرق التدريس
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المعتقدات المعرفية
-- الحساب العقلي
-- الرياضيات
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name وائل عبد الله محمد على
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رحاب محمد طه
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body وائل عبد الله محمد على
-- رحاب محمد طه
Discussion body عبد الناصر محمد عبد الحميد
-- علا عبد الرحمن علي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم دراسات الطفولة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 05.08.2025 32325 Cai01.23.05.M.Sc.2024.عل.م 01010100032325000 05.08.2025 05.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library