Lovemarks drivers impact on luxury fashion brands emotional attachment / (Record no. 173456)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04587namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250917124119.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250810s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree Ph.D
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.05.01.Ph.D.2024.Fa.L
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Fatma Ahmed Mohamed Ali,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Lovemarks drivers impact on luxury fashion brands emotional attachment /
Statement of responsibility, etc. by Fatma Ahmed Mohamed Ali ; Supervised Prof. Dr. Hala Mohamed Labib Enaba, Dr. Sarah Osama Adam.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title أثر محركات علامات الحب على التعلق العاطفى للعلامة التجارية الفاخرة للموضة
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 233 leaves :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 164-177.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This research investigates the application of the 'Lovemarks' concept within the Egyptian luxury fashion industry, examining how emotional attachment, driven by love and respect, influences consumer purchasing behavior. Employing a mixed-methods approach grounded in critical realism, the study first draws on qualitative insights from industry experts, then quantitatively measures responses from 440 luxury brand consumers using a descriptive cross-sectional survey design. Advanced statistical analysis, including Structural Equation Modeling (SEM), evaluates the impact of 'Lovemarks' drivers - mystery, sensuality, intimacy, trust, reputation, and performance - on emotional attachment. The findings indicate a stronger impact of brand love over brand respect in developing customer attachment, with significant implications for luxury brand strategies aiming to deepen consumer relationships and enhance market positioning. The study concludes with recommendations for industry practitioners on leveraging 'Lovemarks' to achieve competitive advantage in the global luxury fashion market.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدف هذا البحث تناول مفهوم "علامات الحب" في صناعة الأزياء الفاخرة المصرية من خلال دراسة كيفية تأثير كل من الارتباط العاطفي المدفوع بالحب والاحترام على سلوك الشراء لدى المستهلكين. وتم استخدام نهج مختلط الأساليب يرتكز على الواقعية النقدية، المعتمدة على القيام بدراسة نوعية تمت مع مجموعة من خبراء الصناعة، تلتها دراسة ميدانية للقياس الكمي لعدد 440 مستهلكا لأشهر العلامات التجارية الفاخرة وجمعت البيانات باستخدام تصميم مسح مقطعي وصفي. تم تحليل البيانات بواسطة أساليب تحليل إحصائى متقدمة تضمنت نمذجة المعادلة الهيكلية (SEM) لتقييم تأثير محركات "علامات الحب" - الغموض و الحسية والحميمية والثقة والسمعة والأداء - على الارتباط العاطفي. وتشير النتائج إلى وجود تأثير قوى لحب العلامة التجارية على احترام العلامة التجارية في تطوير ارتباط العملاء مع آثار كبيرة على استراتيجيات العلامات التجارية الفاخرة التي تهدف إلى تعميق علاقات المستهلكين وتعزيز مكانتها في السوق. وتختتم الدراسة بتوصيات للعاملين في الصناعة حول الاستفادة من "علامات الحب" لتحقيق ميزة تنافسية في سوق الأزياء الفاخرة العالمية.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Business Administration
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term luxury fashion
-- lovemarks
-- emotional attachment
-- brand experience
-- brand equity
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Hala Mohamed Labib Enaba
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Sarah Osama Adam
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Hala Mohamed Labib Enaba
-- Sarah Osama Adam
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Commerce
Department Department of Business Administration
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 10.08.2025 91871 Cai01.05.01.Ph.D.2024.Fa.L 01010110091871000 10.08.2025 10.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library