أثر التفاعل بين نمط الإبحار بكائنات التعلم والأسلوب المعرفى على دافعية الانجاز وبقاء أثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية / (Record no. 173459)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04747namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250810113346.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250810b2024 Ua a|||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.33 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.33 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.03.M.Sc.2024.ني.أ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | نيفين على أحمد عبد المجيد، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أثر التفاعل بين نمط الإبحار بكائنات التعلم والأسلوب المعرفى على دافعية الانجاز وبقاء أثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية / |
| Statement of responsibility, etc. | [إعداد]نيفين على أحمد عبد المجيد ؛ إشراف أ.م.د /سلوى فتحى محمود المصري، أ. د / رانيا إبراهيم أحمد |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effect of the interaction between the style of navigating learning objects and the cognitive style and its effect on achievement motivation and the survival of the effect of learning among female students For middle school students |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 244 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 143-152. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث الحالى إلى التفاعل بين نمط الإبحار ( الهرمى / الشبكى ) بكائنات التعلم الرقمية وأثره على دافعية الإنجاز وبقاء اثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية ، تم إعداد أدوات القياس (دافعية الإنجاز. بقاء اثر التعلم ) ، وتوصلت أهم النتائج إلى تفوق المجموعة التجريبية التى درست بنمط الإبحار الهرمى والأسلوب المعرفى المعتمد وذلك فى نتائج التطبيق البعدى للاختبار التحصيلى، واظهرت الدراسة عن عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية لكل من نمط الإبحار (هرمى /شبكى) بكائنات التعلم الرقمية والاسلوب المعرفى (معتمد/مستقل) فى بطاقة الملاحظة، فى حين تفوقت المجموعة التجريبية التى درست بنمط الإبحار الشبكى والأسلوب المعرفى المعتمد فى نتائج التطبيق البعدى لمقياس دافعية الإنجاز . |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The aim of the current research is to investigate the interaction between the style of browsing (hierarchical/network) with digital learning objects and its impact on achievement motivation and the persistence of the learning effect among middle school students. Measurement tools were prepared (achievement motivation. The persistence of the learning effect), and the most important results reached the superiority of the experimental group that was studied. In the hierarchical navigation style and the approved cognitive style in the results of the post-application of the achievement test, the study showed that there were no statistically significant differences for both the navigation style (hierarchical/network) with digital learning objects and the cognitive style (dependent/independent) in the observation card, while the group excelled. The experimental study that was studied using the network navigation method and the cognitive method adopted in the results of the post-application of the achievement motivation scale. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | تكنولوجيا التعليم |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | أنماط الإبحار |
| -- | كائنات التعلم الرقمية |
| -- | الأسلوب المعرفى |
| -- | دافعية الإنجاز |
| -- | بقاء اثر التعلم |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سلوى فتحى محمود المصري |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | رانيا إبراهيم أحمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 09-05-2024 |
| Supervisory body | سلوى فتحى محمود المصري |
| -- | رانيا إبراهيم أحمد |
| Discussion body | مني محمد الجزار |
| -- | محمد أحمد فرج |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم تكنولوجيا تعليم |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Yasmin |
| Reviser Names | Cataloger |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 10.08.2025 | 32177 | Cai01.23.03.M.Sc.2024.ني.أ | 01010100032177000 | 10.08.2025 | 10.08.2025 | Thesis |