أثر التفاعل بين نمط الإبحار بكائنات التعلم والأسلوب المعرفى على دافعية الانجاز وبقاء أثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية / (Record no. 173459)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04747namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250810113346.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250810b2024 Ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.33
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.33
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.03.M.Sc.2024.ني.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number نيفين على أحمد عبد المجيد،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر التفاعل بين نمط الإبحار بكائنات التعلم والأسلوب المعرفى على دافعية الانجاز وبقاء أثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]نيفين على أحمد عبد المجيد ؛ إشراف أ.م.د /سلوى فتحى محمود المصري، أ. د / رانيا إبراهيم أحمد
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of the interaction between the style of navigating learning objects and the cognitive style and its effect on achievement motivation and the survival of the effect of learning among female students For middle school students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 244 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 143-152.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالى إلى التفاعل بين نمط الإبحار ( الهرمى / الشبكى ) بكائنات التعلم الرقمية وأثره على دافعية الإنجاز وبقاء اثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية ، تم إعداد أدوات القياس (دافعية الإنجاز. بقاء اثر التعلم ) ، وتوصلت أهم النتائج إلى تفوق المجموعة التجريبية التى درست بنمط الإبحار الهرمى والأسلوب المعرفى المعتمد وذلك فى نتائج التطبيق البعدى للاختبار التحصيلى، واظهرت الدراسة عن عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية لكل من نمط الإبحار (هرمى /شبكى) بكائنات التعلم الرقمية والاسلوب المعرفى (معتمد/مستقل) فى بطاقة الملاحظة، فى حين تفوقت المجموعة التجريبية التى درست بنمط الإبحار الشبكى والأسلوب المعرفى المعتمد فى نتائج التطبيق البعدى لمقياس دافعية الإنجاز .
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the current research is to investigate the interaction between the style of browsing (hierarchical/network) with digital learning objects and its impact on achievement motivation and the persistence of the learning effect among middle school students. Measurement tools were prepared (achievement motivation. The persistence of the learning effect), and the most important results reached the superiority of the experimental group that was studied. In the hierarchical navigation style and the approved cognitive style in the results of the post-application of the achievement test, the study showed that there were no statistically significant differences for both the navigation style (hierarchical/network) with digital learning objects and the cognitive style (dependent/independent) in the observation card, while the group excelled. The experimental study that was studied using the network navigation method and the cognitive method adopted in the results of the post-application of the achievement motivation scale.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تكنولوجيا التعليم
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term أنماط الإبحار
-- كائنات التعلم الرقمية
-- الأسلوب المعرفى
-- دافعية الإنجاز
-- بقاء اثر التعلم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سلوى فتحى محمود المصري
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رانيا إبراهيم أحمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 09-05-2024
Supervisory body سلوى فتحى محمود المصري
-- رانيا إبراهيم أحمد
Discussion body مني محمد الجزار
-- محمد أحمد فرج
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم تكنولوجيا تعليم
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 10.08.2025 32177 Cai01.23.03.M.Sc.2024.ني.أ 01010100032177000 10.08.2025 10.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library