فَاعِلِيَّة بِرْنَامِج قَائِم عَلَى التَّعَلُّم بِالمَشْرُوعَات فِي تَنْمِيَة التَرَاحُم الذَّاتِي وَخَفْض حِدَّة صُعُوبَات التَّعَلُّم لَدَى عَيِّنَة مِن أَطْفَال الرَّوْضَة / (Record no. 173608)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06488namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250902142833.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،سارة محمد عبدالفتاح محمد عتمان
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فَاعِلِيَّة بِرْنَامِج قَائِم عَلَى التَّعَلُّم بِالمَشْرُوعَات فِي تَنْمِيَة التَرَاحُم الذَّاتِي وَخَفْض حِدَّة صُعُوبَات التَّعَلُّم لَدَى عَيِّنَة مِن أَطْفَال الرَّوْضَة /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من سارة محمد عبدالفتاح محمد عتمان؛ إشراف أ.د. نهى محمود الزيات، أ.د. هند إسماعيل إمبابي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of a project-based learning program in developing self-compassion and reducing the severity of learning difficulties among asample of kindergarten children /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 287 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 258-272.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية التراحم الذاتي وخفض حدة صعوبات التعلم لدى عينة من أطفال الروضة، اتبعت الدراسة المنهج شبه التجريبى (ذو المجموعة الواحدة) القائم على القياسين القبلي والبعدي؛ طبقت على عينة من أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم الذين تتراوح أعمارهم من (4.5- 6) أعوام، بالمستوى الثاني (KG2) بالروضة، عددهم (20) طفلاً وطفلة، منهم (5) ذكور، (15) إناث، بروضة معهد بطرة الابتدائي، إدارة طلخا التعليمية الأزهرية بمحافظة الدقهلية؛ واستخدمت الدراسة الأدوات التالية: اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لقياس الذكاء لجون رافن (إعداد: تعديل وتقنين/ عماد أحمد حسن، 2016)، قائمة صعوبات التعلم النمائية لأطفال الروضة (إعداد عادل عبد الله محمد 2006)، مقياس التراحم الذاتي لأطفال الروضة [إعداد الباحثة]، وبرنامج قائم على التعلم بالمشروعات لتنمية التراحم الذاتي وخفض حدة صعوبات التعلم لعينة من أطفال الروضة [إعداد الباحثة]، وأظهرت نتائج الدراسة فعالية البرنامج القائم على التعلم بالمشروعات في تنمية التراحم الذاتي وخفض حدة صعوبات التعلم لدى عينة من أطفال الروضة، واستمرارية فاعلية البرنامج المقترح وأثره الإيجابي في فترة المتابعة (القياس التتبعي) بعد مرور شهر من التطبيق البعدي لأدوات الدراسة، وتوصى الدراسة الحالية بأهمية استخدام التعلم بالمشروعات في تنمية التراحم الذاتي وخفض حدة صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to verify the effectiveness of a program based on project learning in developing self-compassion and reducing the severity of learning difficulties among a sample of kindergarten children. The study followed the quasi-experimental approach based on pre- and post-measurements. It was applied to a sample of kindergarten children with learning difficulties, aged (4-6) years, in the second level (KG2) in kindergarten, numbering (20) boys and girls, including (5) males, (15) females, kindergarten at Batra Primary Institute, Talkha Al-Azhar Educational Administration, Dakahlia Governorate. The study used the following tools: John Raven’s Color Progressive Matrices Test to measure intelligence (prepared by: Edited and Codified/Emad Ahmed Hassan Ali, 2016), the List of Developmental Learning Difficulties for Kindergarten Children (prepared by Adel Abdullah Mohamed 2006), and the Self-Compassion Scale for Kindergarten Children [prepared by the researcher ], and a project-based learning program to develop self-compassion and reduce the severity of learning difficulties for a sample of kindergarten children [prepared by the researcher]. The results of the study showed the effectiveness of the project-based learning program in developing self-compassion and reducing the severity of learning difficulties among a sample of kindergarten children, and the continuity of the effectiveness of the proposed program and its positive impact in the follow-up period (follow- up measurement) one month after the post-application of the research tools. The current study recommends the importance of using project learning in developing self-compassion and reducing the severity of learning difficulties among kindergarten children.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال بطيئو التعلم
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term اَلتَّعَلُّم بِالْمَشْرُوعَاتِ
-- اَلتَّرَاحُمُ اَلذَّاتِيّ
-- صُعُوبَاتُ اَلتَّعَلُّمِ
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نهى محمود الزيات
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هند إسماعيل إمبابي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body نهى محمود الزيات
-- هند إسماعيل إمبابي
Discussion body عفاف أحمد عويس
-- دعاء محمد خطاب
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 18.08.2025 32398 Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف 01010100032398000 18.08.2025 18.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library