فَاعِلِيَّة بِرْنَامِج قَائِم عَلَى التَّعَلُّم بِالمَشْرُوعَات فِي تَنْمِيَة التَرَاحُم الذَّاتِي وَخَفْض حِدَّة صُعُوبَات التَّعَلُّم لَدَى عَيِّنَة مِن أَطْفَال الرَّوْضَة / (Record no. 173608)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06488namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250902142833.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.218 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.218 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،سارة محمد عبدالفتاح محمد عتمان |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | فَاعِلِيَّة بِرْنَامِج قَائِم عَلَى التَّعَلُّم بِالمَشْرُوعَات فِي تَنْمِيَة التَرَاحُم الذَّاتِي وَخَفْض حِدَّة صُعُوبَات التَّعَلُّم لَدَى عَيِّنَة مِن أَطْفَال الرَّوْضَة / |
| Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من سارة محمد عبدالفتاح محمد عتمان؛ إشراف أ.د. نهى محمود الزيات، أ.د. هند إسماعيل إمبابي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effectiveness of a project-based learning program in developing self-compassion and reducing the severity of learning difficulties among asample of kindergarten children / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 287 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 258-272. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية التراحم الذاتي وخفض حدة صعوبات التعلم لدى عينة من أطفال الروضة، اتبعت الدراسة المنهج شبه التجريبى (ذو المجموعة الواحدة) القائم على القياسين القبلي والبعدي؛ طبقت على عينة من أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم الذين تتراوح أعمارهم من (4.5- 6) أعوام، بالمستوى الثاني (KG2) بالروضة، عددهم (20) طفلاً وطفلة، منهم (5) ذكور، (15) إناث، بروضة معهد بطرة الابتدائي، إدارة طلخا التعليمية الأزهرية بمحافظة الدقهلية؛ واستخدمت الدراسة الأدوات التالية: اختبار المصفوفات المتتابعة الملونة لقياس الذكاء لجون رافن (إعداد: تعديل وتقنين/ عماد أحمد حسن، 2016)، قائمة صعوبات التعلم النمائية لأطفال الروضة (إعداد عادل عبد الله محمد 2006)، مقياس التراحم الذاتي لأطفال الروضة [إعداد الباحثة]، وبرنامج قائم على التعلم بالمشروعات لتنمية التراحم الذاتي وخفض حدة صعوبات التعلم لعينة من أطفال الروضة [إعداد الباحثة]، وأظهرت نتائج الدراسة فعالية البرنامج القائم على التعلم بالمشروعات في تنمية التراحم الذاتي وخفض حدة صعوبات التعلم لدى عينة من أطفال الروضة، واستمرارية فاعلية البرنامج المقترح وأثره الإيجابي في فترة المتابعة (القياس التتبعي) بعد مرور شهر من التطبيق البعدي لأدوات الدراسة، وتوصى الدراسة الحالية بأهمية استخدام التعلم بالمشروعات في تنمية التراحم الذاتي وخفض حدة صعوبات التعلم لدى أطفال الروضة. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aimed to verify the effectiveness of a program based on project learning in developing self-compassion and reducing the severity of learning difficulties among a sample of kindergarten children. The study followed the quasi-experimental approach based on pre- and post-measurements. It was applied to a sample of kindergarten children with learning difficulties, aged (4-6) years, in the second level (KG2) in kindergarten, numbering (20) boys and girls, including (5) males, (15) females, kindergarten at Batra Primary Institute, Talkha Al-Azhar Educational Administration, Dakahlia Governorate. The study used the following tools: John Raven’s Color Progressive Matrices Test to measure intelligence (prepared by: Edited and Codified/Emad Ahmed Hassan Ali, 2016), the List of Developmental Learning Difficulties for Kindergarten Children (prepared by Adel Abdullah Mohamed 2006), and the Self-Compassion Scale for Kindergarten Children [prepared by the researcher ], and a project-based learning program to develop self-compassion and reduce the severity of learning difficulties for a sample of kindergarten children [prepared by the researcher]. The results of the study showed the effectiveness of the project-based learning program in developing self-compassion and reducing the severity of learning difficulties among a sample of kindergarten children, and the continuity of the effectiveness of the proposed program and its positive impact in the follow-up period (follow- up measurement) one month after the post-application of the research tools. The current study recommends the importance of using project learning in developing self-compassion and reducing the severity of learning difficulties among kindergarten children. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | اَلتَّعَلُّم بِالْمَشْرُوعَاتِ |
| -- | اَلتَّرَاحُمُ اَلذَّاتِيّ |
| -- | صُعُوبَاتُ اَلتَّعَلُّمِ |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نهى محمود الزيات |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | هند إسماعيل إمبابي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | نهى محمود الزيات |
| -- | هند إسماعيل إمبابي |
| Discussion body | عفاف أحمد عويس |
| -- | دعاء محمد خطاب |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة |
| Department | قسم العلوم النفسية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 18.08.2025 | 32398 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف | 01010100032398000 | 18.08.2025 | 18.08.2025 | Thesis |