فاعلية استخدام الأنشطة الحسية في تنمية مهارات التفكير الإبداعي لدى طفل الحضانة / (Record no. 173611)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04332namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250902143152.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.رش.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،رشا بلال أحمد عبد الهادي
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية استخدام الأنشطة الحسية في تنمية مهارات التفكير الإبداعي لدى طفل الحضانة /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة رشا بلال أحمد عبد الهادي؛ إشراف أ.د. هند إسماعيل إمبابي، د. إيمان أشرف حسان.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of using sensory activities in the development of creative thinking skills in a nursery child /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 202 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 178-193.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسة إلى تنمية مهارات التفكير الإبداعي لدى أطفال الحضانة. اعتمدت الدراسة على منهج شبه تجريبي باستخدام القياسين القبلي والبعدي، وتم تطبيقها على عينة من أطفال الحضانة الذين تتراوح أعمارهم بين (3-4) سنوات. شملت العينة 15 طفلاً من الذكور والإناث. استخدمت الدراسة الأدوات التالية: مقياس التفكير الابتكاري من خلال الحركات والأفعال للأطفال (من تأليف بول تورانس، ترجمة وإعداد محمد ثابت على الدين، 1982)، وبرنامج قائم على الأنشطة الحسية لتنمية التفكير الإبداعي (إعداد الباحثة). كشفت النتائج عن فعالية البرنامج الحسي في تعزيز التفكير الإبداعي لدى أطفال الحضانة. وأوصت الدراسة بضرورة تبني الأنشطة الحسية لدعم مهارات التفكير الإبداعي وتطوير العملية التعليمية بما يتماشى مع الاتجاهات التربوية الحديثة
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to develop creative thinking skills in kindergarten children. The study followed a quasi-experimental approach using pre- and post-measurements, and was applied to a sample of kindergarten children aged 3-4 years. The sample consisted of 15 children (both boys and girls). The study utilized the following tools: The Scale of Creative Thinking through Movements and Actions for Children (authored by Paul Torrance, translated and prepared by Mohamed Thabet Ali Al-Din, 1982), and a program based on sensory activities to develop creative thinking (prepared by the researcher). The results revealed the effectiveness of the sensory program in enhancing creative thinking among kindergarten children. The study recommended the necessity of adopting sensory activities to support creative thinking skills and develop the educational process in line with modern educational trends.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات التفكير الابداعي
-- الأنشطة الحسية
-- طفل الحضانة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name هند إسماعيل إمبابي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان أشرف حسان
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body هند إسماعيل إمبابي
-- إيمان أشرف حسان
Discussion body أسماء السرسي
-- هبة اسماعيل
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 18.08.2025 32399 Cai01.26.03.M.Sc.2024.رش.ف 01010100032399000 18.08.2025 18.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library