فاعلية برنامج إرشادي لمعلمات الروضة لتنمية مهارات الإكتشاف المبكر للأطفال ذو صعوبات التعلم / (Record no. 173629)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05412namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250906141907.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.218 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.218 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.هد.ف |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،هدى عبد النبي محمود السيد الشريف |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | فاعلية برنامج إرشادي لمعلمات الروضة لتنمية مهارات الإكتشاف المبكر للأطفال ذو صعوبات التعلم / |
| Statement of responsibility, etc. | رسالةمقدمة من الباحثة هدى عبد النبي محمود السيد الشريف؛ إشراف أ.د. سهير كامل أحمد، أ.د. رضا مسعد الجمال. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effectiveness of a counselling program for kindergarten teachers to develop early detection skills for children with learning difficulties / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 224 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 97-105. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية التحقق من فاعلية البرنامج الإرشادي لمعلمات رياض الأطفال في اكتشاف الأطفال ذو صعوبات التعلم، والتحقق من استمرارية فاعلية البرنامج الإرشادي لمعلمات رياض الأطفال في اكتشاف الأطفال ذوى صعوبات التعلم، وتكونت عينة الدراسة من (30) معلمة من معلمات الروضة، وتكونت أدوات الدراسة من مقياس مهارات المعلمة للاكتشاف المبكر للأطفال ذو صعوبات التعلم (إعداد الباحثة)، برنامج إرشادي لمعلمات الروضة لتنمية مهارات الإكتشاف المبكر للأطفال ذو صعوبات التعلم (إعداد الباحثة). أسفرت نتائج الدراسة عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي درجات معلمات المجموعة التجريبية قبل تطبيق البرنامج و بعد التطبيق على مقياس مهارات المعلمة للاكتشاف المبكر للأطفال ذو صعوبات التعلم في اتجاه القياس البعدي، وإلى وجود فروق دالة احصائيا عند مستوى 0,01بين متوسطى درجات معلمات المجموعة التجريبية فى القياسين البعدي و التتبعي لتطبيق البرنامج من حيث الدرجة الكلية على مقياس مهارات المعلمة للاكتشاف المبكر للأطفال ذو صعوبات التعلم فى اتجاه القياس التتبعى. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aimed to verify the effectiveness of the guidance program for kindergarten teachers in detecting children with learning difficulties, and to verify the continuity of the effectiveness of the guidance program for kindergarten teachers in discovering children with learning difficulties. The study sample consisted of (30) kindergarten teachers, and the study tools consisted of A measure of teacher skills for early detection of children with learning difficulties (prepared by the researcher, a guidance program for kindergarten teachers to develop the skills of early detection of children with learning difficulties (prepared by the researcher). The results of the study resulted in statistically significant differences between the average scores of the teachers of the experimental group before and after implementing the program. The application on the teacher skills development scale for early detection of children with learning difficulties is in favor of the post measurement, and there are statistically significant differences at the 0,01 level between the average scores of the experimental group’s teachers in the post and follow-up measurements for the application of the program in terms of the total score on the teacher skills development scale for early detection for children with learning difficulties. Learning difficulties in the direction of tracking measurement. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال بطيئو التعلم |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | معلمات الروضة |
| -- | الاكتشاف المبكر |
| -- | اطفال صعوبات التعلم |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سهير كامل أحمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | رضا مسعد الجمال |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | سهير كامل أحمد |
| -- | رضا مسعد الجمال |
| Discussion body | رانيا قاسم |
| -- | بطرس حافظ بطرس |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة - المعتمدة |
| Department | قسم العلوم النفسية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 19.08.2025 | 32404 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.هد.ف | 01010100032404000 | 19.08.2025 | 19.08.2025 | Thesis |