فاعلية برنامج قائم على التدافع الإيجابي لخفض حدة الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضحايا الاستقواء / (Record no. 173635)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05622namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250902122838.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 155.4 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 155.4 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.أح.ف |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،أحلام يونس عبدالعزيز مصطفى |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | فاعلية برنامج قائم على التدافع الإيجابي لخفض حدة الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضحايا الاستقواء / |
| Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحثة أحلام يونس عبدالعزيز مصطفى؛ إشراف أ.د/ خالد عبد الرازق النجار، د/ ولاء عبدالعزيز محمد مدرس. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effectiveness of a program based on positive pushiation to reduce the shared disorder among children who are victims of bullying / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 232 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 130-145. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث إلى التعرف مدى فاعلية برنامج قائم على التدافع الإيجابي لخفض حدة الاضطراب المشترك لدى الأطفال ضحايا الاستقواء، واعتمدت الباحثة على المنهج شبه التجريبي الذي يتبع التصميم ذو المجموعة الواحدة، واتباع القياسات (قبلي، بعدي، تتبعي)، وتكونت عينة البحث من (10) أطفال من الملتحقين بروضة (مدرسة العلياء التجريبية للغات) بمنطقة الوراق بمحافظة الجيزة، بواقع (5 ذكور، 5 إناث) تراوحت أعمارهم ما بين (5-6) سنوات، واشتملت أدوات البحث على مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة (تقنين: صفوت فرج، 2016)، مقياس مؤشرات سلوك الأطفال ضحايا الاستقواء (إعداد: هبه متولي، 2022)، مقياس الاضطراب المشترك (صورة الطفل/ صورة الأم) (إعداد الباحثة)، البرنامج القائم على التدافع الإيجابي (إعداد الباحثة)، وتوصلت الباحثة إلي وجود فروق ذات دلالة أحصائية بين متوسطي رتب درجات الأطفال عينة البحث في القياسين القبلي والبعدي علي مقياس الاضطراب المشترك (صورة الطفل) لدي الأطفال ضحايا الاستقواء في اتجاه القياس البعدي ، وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي رتب درجات الأطفال عينة البحث في القياسين البعدي والتتبعي علي مقياس الاضطراب المشترك (صورة الطفل) لدى الأطفال ضحايا الاستقواء |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The research aimed to identify the effectiveness of a program based on positive pushiation to reduce the Shared Disorder among children who are victims of bullying. The research relied on the quasi-experimental method that relies on a single-group classification and followed measurements (pre-, post-, and follow-up). The research sample consisted of (10 ) Children from the early childhood stage in the kindergarten (Al-Alya Experimental Language School) in Al-Warraq area in Giza Governorate, (5 males, 5 females) whose ages ranged between (5-6) years. The research tools included the Stanford Binet scale, the fifth image (codification: Farag, 2016), a measure of behavior indicators of children who are victims of bullying (prepared by: Metwally, 2022), a measure of Shared Disorder (image of the child/image of the mother) (prepared by the researcher), a program based on positive Pushiation (prepared by the researcher). It were found statistically significant differences between mean scores of the sample in both pre and post measurements On Shared Disorder scale (child version) in children victims of bullying in the direction of post measurement, and no statistically significant differences between average scores of children in the post and follow-up measurements using the Shared Disorder scale (child version) in children victims of bullying |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الأطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | علم نفس |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال الشواذ |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الاضطراب المشترك |
| -- | الأطفال ضحايا الاستقواء |
| -- | التدافع الإيجابي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | خالد عبد الرازق النجار |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | ولاء عبدالعزيز محمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | خالد عبد الرازق النجار |
| -- | ولاء عبدالعزيز محمد |
| Discussion body | جمال مختار حمزة |
| -- | سها عبدالوهاب |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة - المعتمدة |
| Department | قسم العلوم النفسية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 19.08.2025 | 32406 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.أح.ف | 01010100032406000 | 19.08.2025 | 19.08.2025 | Thesis |