فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ / (Record no. 173636)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04732namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250902123602.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.9 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.9 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،سارة محسن أحمد أحمد جبر |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ / |
| Statement of responsibility, etc. | رسالةمقدمة من الباحثة سارة محسن أحمد أحمد جبر؛ إشراف أ.د. خالد عبد الرازق النجار، د. أميرة محمد عمر. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effectiveness of a program based on the project a strategy to reduce the severity of shared disorder in children with specific learning disorder / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 207 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 178-190. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلى التحقق من فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ. وتكونت عينة الدراسة من (10) أطفال من ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ تتراوح أعمارهم بين (5-6) سنوات. واشتملت أدوات البحث على: مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة لقياس ذكاء الأطفال تعريب وتقنين محمود أبو النيل (2011)، مقياس الاضطراب المُشْتَرك إعداد (إسراء السيد، 2023)، قائمة صعوبات التعلم النمائية لأطفال الروضة إعداد (فتحي الزيات، 2008)، برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ (إعداد الباحثة)، وأوضحت النتائج فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current research aimed to verify the effectiveness of the program based on the project strategy to reduce the severity of shared disorder in children with specific learning disorder. The study sample consisted of (10) children with specific learning disorder, whose ages ranged between (5-6) years. The research tools included: The Stanford Binet scale, the fifth form, for measuring children’s intelligence. Prepared by Mahmoud Abu El-Nil (2011(Common Disorder Scale. Prepared by (Israa Al-Sayed, 2023), List of developmental learning difficulties for kindergarten children. Prepared by (fathi Al-Zayyat، 2008), a program based on the project strategy to reduce severity.shared disorder in children with specific learning disorder. (Prepared by the researcher). The results showed the effectiveness of the program based on the project strategy to reduce the severity of the common disorder in children with specific learning disorder. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الاطفال الشواذ |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | تعليم |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | استراتيجية المشروعات |
| -- | الاضطراب المُشْتَرك |
| -- | أطفال ذوي اضطراب التعلم النوعي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | خالد عبد الرازق النجار |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أميرة محمد عمر |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | خالد عبد الرازق النجار |
| -- | أميرة محمد عمر |
| Discussion body | جابر محمود طلبة |
| -- | إيمان سعيد عبدالحميد |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربيه للطفولة المبكرة - المعتمدة |
| Department | قسم العلوم النفسية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 19.08.2025 | 32407 | Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف | 01010100032407000 | 19.08.2025 | 19.08.2025 | Thesis |