فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ / (Record no. 173636)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04732namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250902123602.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.9
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.9
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،سارة محسن أحمد أحمد جبر
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ /
Statement of responsibility, etc. رسالةمقدمة من الباحثة سارة محسن أحمد أحمد جبر؛ إشراف أ.د. خالد عبد الرازق النجار، د. أميرة محمد عمر.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of a program based on the project a strategy to reduce the severity of shared disorder in children with specific learning disorder /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 207 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 178-190.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلى التحقق من فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ. وتكونت عينة الدراسة من (10) أطفال من ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ تتراوح أعمارهم بين (5-6) سنوات. واشتملت أدوات البحث على: مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة لقياس ذكاء الأطفال تعريب وتقنين محمود أبو النيل (2011)، مقياس الاضطراب المُشْتَرك إعداد (إسراء السيد، 2023)، قائمة صعوبات التعلم النمائية لأطفال الروضة إعداد (فتحي الزيات، 2008)، برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ (إعداد الباحثة)، وأوضحت النتائج فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aimed to verify the effectiveness of the program based on the project strategy to reduce the severity of shared disorder in children with specific learning disorder. The study sample consisted of (10) children with specific learning disorder, whose ages ranged between (5-6) years. The research tools included: The Stanford Binet scale, the fifth form, for measuring children’s intelligence. Prepared by Mahmoud Abu El-Nil (2011(Common Disorder Scale. Prepared by (Israa Al-Sayed, 2023), List of developmental learning difficulties for kindergarten children. Prepared by (fathi Al-Zayyat، 2008), a program based on the project strategy to reduce severity.shared disorder in children with specific learning disorder. (Prepared by the researcher). The results showed the effectiveness of the program based on the project strategy to reduce the severity of the common disorder in children with specific learning disorder.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاطفال الشواذ
Source of heading or term qrmak
General subdivision تعليم
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term استراتيجية المشروعات
-- الاضطراب المُشْتَرك
-- أطفال ذوي اضطراب التعلم النوعي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خالد عبد الرازق النجار
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أميرة محمد عمر
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body خالد عبد الرازق النجار
-- أميرة محمد عمر
Discussion body جابر محمود طلبة
-- إيمان سعيد عبدالحميد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيه للطفولة المبكرة - المعتمدة
Department قسم العلوم النفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 19.08.2025 32407 Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف 01010100032407000 19.08.2025 19.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library