فاعلية برنامج إرشادي لتحسين التآزر النمائي لدى عينة من الأطفال ذوي إضطراب الذاتوية / (Record no. 173676)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04245namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250906143048.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.94 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.94 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.03.Ph.D.2024.را.ف |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،راغدة ممدوح كمال عبد النبى |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | فاعلية برنامج إرشادي لتحسين التآزر النمائي لدى عينة من الأطفال ذوي إضطراب الذاتوية / |
| Statement of responsibility, etc. | بحث مقدم من الباحثة راغدة ممدوح كمال عبد النبى؛ إشراف أ.د/سهير كامل أحمد، أ.م.د/ هبة اسماعيل متولي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effectiveness of a counseling program to improve developmental coordination a mong a sample of children with autism disorder / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 150 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 122-136. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث إلي التحقق من فاعلية برنامج إرشادى لتحسين التآزر النمائي لدى عينة من الأطفال ذوي إضطراب طيف التوحد، وقد استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي ذو المجموعة الواحدة، وتكونت عينة البحث من (10) أطفال من ذوي إضطراب طيف التوحد مما لديهم قصور في مهارات التآزر النمائي، تراوحت أعمارهم من (5سنوات و6 أشهر إلي 7سنوات و6 أشهر)، وقد اشتملت أدوات البحث علي مقياس تقدير الذاتوية في مرحلة الطفولة (C.A.R.S) Childhood Autism Rating Scale)، ومقياس إضطراب التآزر النمائي (إعداد الباحثة)، وبرنامج إرشادي لتحسين التآزر النمائي لدى عينة من الأطفال ذوي إضطراب طيف التوحد (إعداد الباحثة)، وأثبتت نتائج البحث فاعلية البرنامج الإرشادي لتحسين التآزر النمائي لدي عينة من الأطفال ذوي إضطراب طيف التوحد في القياس البعدي، وكذلك إستمرار هذا الأثر في القياس التتبعي |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The Research Aimed to Verify the effectiveness of a counseling program to improve developmental coordination among a sample of children with autism spectrum disorder, The Researcher used the semi- experimental method of one group, The sample of research consisted of (10) children with autism disorder between the ages of (5,6-7,6) years, The research instruments were: C.A.R.S. (Childhood autism Rating Scale),The Scale of Developmental Coordination Disorder (Preppared by researcher),Counseling Program to Improve Developmental Coordination a Mong a Sample of Children With Autism Disorder (Preppared by researcher), The resuits of the research indicated the Effectiveness of a Counseling Program to Improve Developmental Coordination a Mong a Sample of Children With Autism Disorder |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الأطفال الشواذ |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | إضطراب طيف التوحد |
| -- | التآزر النمائي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سهير كامل أحمد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | هبة اسماعيل متولي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | سهير كامل أحمد |
| -- | هبة اسماعيل متولي |
| Discussion body | أحمد خيري حافظ |
| -- | بطرس حافظ بطرس |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
| Department | قسم العلوم النفسية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 24.08.2025 | 32411 | Cai01.26.03.Ph.D.2024.را.ف | 01010100032411000 | 24.08.2025 | 24.08.2025 | Thesis |