برنامج تدريبى قائم على التعليم المدمج لتحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية / (Record no. 173700)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05044namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250908140115.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.14124
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.14124
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.Ph.D.2024.سل.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،سلوى محمود زايد مصطفى
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تدريبى قائم على التعليم المدمج لتحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية /
Statement of responsibility, etc. رسالة مقدمة من الباحثة سلوى محمود زايد مصطفى؛ إشراف أ.د. السيد عبدالقادر شريف، د. عزة عبدالله عبدالعزيز.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A training program based on blended learning to improve performance skills for nursery teachers according to their training needs /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 429 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 198-217.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية برنامج تدريبى قائم على التعليم المدمج لتحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية، واستخدمت الباحثة المنهج التجريبى وتكونت عينة الدراسة من (30) مربية من مربيات دور الحضانة غير المؤهلين وكانت أدوات الدراسة: استمارة استطلاع رأى لتحديد أهم الاحتياجات التدريبية لمربيات دور الحضانة وخلفياتهن السابقة المرتبطة بمعارف ومهارات الأدائية التى هن بحاجة إليها. (إعداد الباحثة)- بطاقة ملاحظة للمهارات الأدائية. (إعداد الباحثة)- اختبار تحصيلى معرفى للمربية (إعداد الباحثة)- برنامج تدريبى قائم على التعليم المدمج لتحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية.(إعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن :فاعلية البرنامج ونجاحه وأثره الإيجابي فى تحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية واستمرارية أثر البرنامج وأنشطته على المربيات فى القياس التتبعى.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed at verifying the effectiveness of a training program based on blended learning to improve the performance skills of nursery teachers according to their training needs. Experimental method was used by the researcher, and the sample consisted of (30) unqualified nursery teachers. The study tools consisted of: a survey to identify important training needs for nursery teachers and their previous backgrounds associated with performance knowledge and skills they need (prepared by the researcher), an observation card for performance skills (prepared by the researcher), a cognitive achievement test for teachers (prepared by the researcher), and the training program based on blended learning to improve performance skills for nursery teachers according to their training needs (prepared by the researcher). It was found the effectiveness, success, and positive effect of the program in improving the performance skills of nursery teachers according to their training needs; and the continuity of the program and related activities on the teachers during the follow-up measurement.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element مدارس الحضانة
Source of heading or term qrmak
General subdivision تدريس
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element مدارس الحضانة
General subdivision رعاية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term برنامج تدريبى
-- التعليم المدمج
-- المهارات الأدائية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name السيد عبدالقادر شريف
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عزة عبدالله عبدالعزيز
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body السيد عبدالقادر شريف
-- عزة عبدالله عبدالعزيز
Discussion body يارا إبراهيم محمد
-- مرفت سيد مدنى
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 25.08.2025 32415 Cai01.26.02.Ph.D.2024.سل.ب 01010100032415000 25.08.2025 25.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library