برنامج تدريبى قائم على التعليم المدمج لتحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية / (Record no. 173700)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05044namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250908140115.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.14124 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.14124 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.02.Ph.D.2024.سل.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،سلوى محمود زايد مصطفى |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج تدريبى قائم على التعليم المدمج لتحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية / |
| Statement of responsibility, etc. | رسالة مقدمة من الباحثة سلوى محمود زايد مصطفى؛ إشراف أ.د. السيد عبدالقادر شريف، د. عزة عبدالله عبدالعزيز. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A training program based on blended learning to improve performance skills for nursery teachers according to their training needs / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 429 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 198-217. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فاعلية برنامج تدريبى قائم على التعليم المدمج لتحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية، واستخدمت الباحثة المنهج التجريبى وتكونت عينة الدراسة من (30) مربية من مربيات دور الحضانة غير المؤهلين وكانت أدوات الدراسة: استمارة استطلاع رأى لتحديد أهم الاحتياجات التدريبية لمربيات دور الحضانة وخلفياتهن السابقة المرتبطة بمعارف ومهارات الأدائية التى هن بحاجة إليها. (إعداد الباحثة)- بطاقة ملاحظة للمهارات الأدائية. (إعداد الباحثة)- اختبار تحصيلى معرفى للمربية (إعداد الباحثة)- برنامج تدريبى قائم على التعليم المدمج لتحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية.(إعداد الباحثة)، وأسفرت النتائج عن :فاعلية البرنامج ونجاحه وأثره الإيجابي فى تحسين المهارات الأدائية لدى مربيات دور الحضانة فى ضوء احتياجاتهن التدريبية واستمرارية أثر البرنامج وأنشطته على المربيات فى القياس التتبعى. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aimed at verifying the effectiveness of a training program based on blended learning to improve the performance skills of nursery teachers according to their training needs. Experimental method was used by the researcher, and the sample consisted of (30) unqualified nursery teachers. The study tools consisted of: a survey to identify important training needs for nursery teachers and their previous backgrounds associated with performance knowledge and skills they need (prepared by the researcher), an observation card for performance skills (prepared by the researcher), a cognitive achievement test for teachers (prepared by the researcher), and the training program based on blended learning to improve performance skills for nursery teachers according to their training needs (prepared by the researcher). It was found the effectiveness, success, and positive effect of the program in improving the performance skills of nursery teachers according to their training needs; and the continuity of the program and related activities on the teachers during the follow-up measurement. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | مدارس الحضانة |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | تدريس |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | مدارس الحضانة |
| General subdivision | رعاية |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | برنامج تدريبى |
| -- | التعليم المدمج |
| -- | المهارات الأدائية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | السيد عبدالقادر شريف |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عزة عبدالله عبدالعزيز |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | السيد عبدالقادر شريف |
| -- | عزة عبدالله عبدالعزيز |
| Discussion body | يارا إبراهيم محمد |
| -- | مرفت سيد مدنى |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
| Department | قسم العلوم التربوية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 25.08.2025 | 32415 | Cai01.26.02.Ph.D.2024.سل.ب | 01010100032415000 | 25.08.2025 | 25.08.2025 | Thesis |