برنامج قائم على استراتيجيات منهج 2.0 لتنمية الوعى بظاهرة الاحتباس الحرارى لدى طفل الروضة / (Record no. 173706)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05115namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250908131035.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.Ph.D.2024.سم.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،سماح سعيد عبد النبى إبراهيم
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج قائم على استراتيجيات منهج 2.0 لتنمية الوعى بظاهرة الاحتباس الحرارى لدى طفل الروضة /
Statement of responsibility, etc. إعــداد الباحثــة سماح سعيد عبد النبى إبراهيم؛ إشــــراف الأستاذ الدكتور/ إبتهاج محمود طلبه، الأستاذ الدكتور/ محمد مجدى عبدالوهاب، استاذ دكتور مساعد/ شيماء محمد شندى.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A program based on curriculum 2.0 strategies to develop awareness of the phenomenon of global warming among kindergarten children /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 177 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 155-170.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث الحالي إلى تصميم برنامج لتنمية الوعى بظاهرة الاحتباس الحرارى لدى طفل الروضة ، وإستخدمت الباحثة المنهج التجريبى، وتكونت العينة من (60) طفل وطفلة من أطفال الروضة المستوى الثانى بروضة مدرسة القومية بالعجوزة وتم إختيارهم بشكل عمدى. تم تقسيمهم إلى (30) طفل وطفلة للمجموعة التجريبية، (30) طفل وطفلة للعينة الضابطة ، وإستخدمت الباحثة الأدوات القياسية التالية : مقياس وعى طفل الروضة بظاهرة الاحتباس الحرارى، وإستمارة ملاحظة السلوكيات الدالة على وعى طفل الروضة بظاهرة الاحتباس الحرارى (إعداد الباحثة)، برنامج قائم على استراتيجيات منهج 2.0 لتنمية وعى طفل الروضة بظاهرة الاحتباس الحرارى كأداة معالجة تجريبية. <br/>، توصل البحث للنتائج التالية : أن البرنامج المستخدم فى البحث أدى لتنمية وعى طفل الروضة بظاهرة الاحتباس الحرارى، واستمر مفعول البرنامج إلى القياس التتبعى مما يدل على نجاح البرنامج وفاعليته.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current research aims to design a program to develop awareness of the phenomenon of global warming among kindergarten children, The researcher used the experimental method, The sample consisted of (60) male and female kindergarten children, level two, in the kindergarten of Al Qwmia school, They were chosen deliberately, They were divided into (30) boys and girls for the experimental group, and (30) boys and girls for the control sample, The researcher used the following standard tools (prepared by the researcher ): A pictorial scale to measure kindergarten children’s awareness of the phenomenon of global warming, An observation card on the kindergarten child’s awareness of the phenomenon of global warming, A program based on Curriculum 2.0 strategies to develop awareness of the phenomenon of global warming among kindergarten children. (Experimental treatment tools) , The research reached the following results: The program used in the research led to developing kindergarten children’s awareness of the phenomenon of global warming, The effect of the program continues to follow-up measurement , Which indicates the success and effectiveness of the program.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الأطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term استراتيجيات منهج 2.0
-- وعى طفل الروضة
-- ظاهرة الاحتباس الحرارى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد مجدى عبدالوهاب
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إبتهاج محمود طلبه
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شيماء محمد شندى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body محمد مجدى عبدالوهاب
-- إبتهاج محمود طلبه
-- شيماء محمد شندى
Discussion body إبراهيم عبد المجيد حسن
-- جيهان عبد الفتاح عزام
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 25.08.2025 32419 Cai01.26.02.Ph.D.2024.سم.ب 01010100032419000 25.08.2025 25.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library