The Effect of Digital Citizenship and Cyberloafing on Undergraduate Nursing Students Academic Performance / (Record no. 173794)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06276namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250909125348.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250831s2024 ua a|||fr|m|| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 362.173068
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 362.173068
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.17.03.M.Sc.2024.Sa.E.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Sara Abdel Aal Mohamed,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The Effect of Digital Citizenship and Cyberloafing on Undergraduate Nursing Students Academic Performance /
Statement of responsibility, etc. By Sara Abdel Aal Mohamed; Under the Supervision of Dr. Magda A. El-Hamid A. El-Fattah, Dr. Om Hashem Gomaa Ragab
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير المواطنة الرقميه والإنغماس الإلكتروني على الأداء الأكاديمي لطلاب التمريض الجامعيين
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 165 Leaves : +(45)
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 156-165.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Nowadays, Digital citizenship is an essential part of nursing education because it makes sure that students have the skills and attitudes needed to use technology responsibly and safely, to avoid cyberloafing, which can negatively affect their academic performance. Aim of the Study: This study aimed to assess the effect of digital citizenship and cyberloafing on undergraduate nursing students' academic performance. Design: A descriptive, cross-sectional correlational research design was used. Setting: the study was conducted at Faculty of Nursing Sohag University. Subjects: Stratified random sample technique was used based on systematic sampling to select eight hundred and seventy nursing students. Tools: Four tools were used: Personal characteristics and academic data form, digital citizenship questionnaire, cyberloafing questionnaire and undergraduate nursing students’ academic performance audit form. Results: Revealed that nearly two thirds of the studied students have average level of digital citizenship, less than three fifths of the studied students have high level of cyberloafing and more than two fifths of the studied students have high level of academic performance. Conclusion: The academic performance of the students and cyber loathing has a strong, statistically significant negative correlation, whereas the academic performance of all of the study participants and digital citizenship has a statistically significant positive correlation. Recommendations: Provide nursing students with an educational program that emphasizes cyber assistance and digital citizenship, emphasizing their role in academic success to prevent academic waste by using online resources.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. في الوقت الحاضر، تعد المواطنة الرقمية جزءًا أساسيًا من تعليم التمريض لأنها تتأكد من أن الطلاب لديهم المهارات والمواقف اللازمة لاستخدام التكنولوجيا بشكل مسؤول وآمن، لتجنب التسكع عبر الإنترنت، والذي يمكن أن يؤثر سلبًا على أدائهم الأكاديمي. هدف الدراسة: هدفت هذه الدراسة إلى تقييم تأثير المواطنة الرقمية والانغماس الالكتروني على الأداء الأكاديمي لطلاب التمريض الجامعيين. التصميم: تم استخدام تصميم البحث الارتباطي الوصفي المقطعي. مكان الإعداد: أجريت الدراسة بكلية التمريض جامعة سوهاج. المكان: تم استخدام تقنية العينة العشوائية الطبقية على أساس أخذ العينات المنهجية لاختيار ثمانمائة وسبعين طالبا من طلاب التمريض. الأدوات: تم استخدام أربع أدوات: الخصائص الشخصية ونموذج البيانات الأكاديمية، واستبيان المواطنة الرقمية، واستبيان الانغماس الالكتروني، واستمارة تدقيق الأداء الأكاديمي لطلاب التمريض الجامعيين. النتائج: كشفت أن ما يقرب من ثلثي الطلاب الذين شملتهم الدراسة لديهم مستوى متوسط من المواطنة الرقمية، وأقل من ثلاثة أخماس الطلاب الذين شملتهم الدراسة لديهم مستوى عال من الانغماس الالكتروني ، وأكثر من خمسي الطلاب الذين شملتهم الدراسة لديهم مستوى عال من الأداء الأكاديمي. الاستنتاج: إن الأداء الأكاديمي للطلاب والكراهية السيبرانية له علاقة ارتباط سلبية قوية ذات دلالة إحصائية، في حين أن الأداء الأكاديمي لجميع المشاركين في الدراسة والمواطنة الرقمية له علاقة إيجابية ذات دلالة إحصائية. التوصيات: تزويد طلاب التمريض ببرنامج تعليمي يركز على المساعدة السيبرانية والمواطنة الرقمية، مع التأكيد على دورهم في النجاح الأكاديمي لمنع الهدر الأكاديمي باستخدام الموارد عبر الإنترنت.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Nursing Administration
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element إدارة التمريض
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Digital Citizenship
-- Cyberloafing
-- Academic Performance
-- Nursing Student
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Magda A. El-Hamid A. El-Fattah
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Om Hashem Gomaa Ragab
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Om Hashem Gomaa Ragab
-- Magda A. El-Hamid A. El-Fattah
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Nursing
Department Department of Nursing Administration
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nourhan
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 31.08.2025 91643 Cai01.17.03.M.Sc.2024.Sa.E. 01010110091643000 31.08.2025 31.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library