Effect of physical therapy program on correction of intoeing gait in typically developed children / (Record no. 173881)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06792namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250925113343.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250902s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.M.Sc.2025.Mo.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Mohammed Abdel Mageed Mashaal,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Effect of physical therapy program on correction of intoeing gait in typically developed children /
Statement of responsibility, etc. by Mohammed Abdel Mageed Mashaal ; Supervisors: Prof. Dr. Asmaa Osama Said, Prof. Dr. Samir Ahmed El Shora.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير برنامج العلاج الطبيعي على تعديل المشية المتداخلة في الاطفال الطبيعيين
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2025.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 75 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-Cairo University, 225.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 64-73.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Background: In-toeing is one of the most familiar gait abnormalities in children and young toddlers. Excessive femoral anteversion is the commonest reason for persisting in-toeing gait and alteration of gait function in children. Objective: To determine the effect of a designed physical therapy program on the correction of in-toeing caused by increased femoral anteversion in typically developed children. Subjects and methods: Thirty-four children with an in-toeing gait pattern from both genders; age ranged from 4 to 8 years; participated in this study, based on a previous pilot study of five children with mean age of 6 years. They were randomly selected from Damietta governmental hospitals. We divided them into two equal groups, the control and the study. The control group did not receive any physiotherapy program (they will receive the designed program after finishing treatment for the study group), while the study group received the designed physiotherapy program. Range of motion of hip internal and external rotation and foot progression angle were used to measure the femoral anteversion angle and angle of in-toeing, respectively. Each child was measured 2 times, at baseline (pre) and after 3 months (post). Results: Statistical analysis of the results demonstrated that within-group comparison showed a statistically significant amount of change in internal rotation, external rotation range of motion of the hip joint, and foot progression angle in the study group compared to the control group. For the study group, the amounts of change in internal hip rotation, external hip rotation, and foot progression angle were (-4.71±0.45), (3.94±0.60), and (0.94±0.21), respectively. while for the control group the amounts of change were (-0.88±0.30), (2.56±0.47), and (0.62±0.18), respectively. Conclusion: The designed physical therapy program improved the foot progression angle and internal and external hip range of motion and hence corrected the intoeing gait pattern.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الاهداف: تحديد تأثير برنامج العلاج الطبيعي على تعديل المشية المتداخلة في الاطفال الطبيعيين.<br/>الاشخاص وطرق التقييم والعلاج: شارك في هذه الدراسة اربعه وثلاثون طفلا طبيعيين يعانون من المشية المتداخلة نتيجة زيادة زاويه انحناء عظمه الفخذ من كلا الجنسين تراوحت اعمارهم من 4 سنوات وحتى 8 سنوات، تم اختيارهم بشكل عشوائي من مستشفى كفر البطيخ المركزي ومستشفيات وزاره الصحة، محافظه دمياط. تم تقسيمهم الى مجموعتين من اعداد متساوية (الضابطة و المجموعة تحت الدراسة). تلقت مجموعه التدخل الدراسي برنامج علاج طبيعي مصمم بناء على اسس تقويه عضلات الالتفاف الخارجي لمفصل الحوض واستطاله عضلات الالتفاف الداخلي لمفصل الحوض والتدريب على تعديل المشية لمده 60 دقيقه بواقع 3 جلسات اسبوعيا لمده 3 أشهر، بينما لم تتلقى المجموعة الضابطة أي برنامج على ان يتم تلقى البرنامج العلاجي بعد انتهاء فتره الدراسة لمجموعه التدخل الدراسي. تم استخدام قياس المدى الحركي للالتفاف الخارجي والداخلي لمفصل الحوض وقياس زاوية تقدم القدم وذلك لقياس زاوية التفاف راس عضمه الفخذ للأمام وزاوية تقدم القدم للداخل على التوالي. ثم القياس لكل طفل مرتين، قبل فتره العلاج (قبل) وبعد 3 أشهر من العلاج (بعد). النتائج: اظهرت القياسات في كل مجموعه على حده، تغيرا ملحوظا احصائيا في قيم الالتفاف الداخلي والخارجي لعضمه الحوض وزاوية تقدم القدم بين مجموعتي التدخل الدراسي والمجموعة الضابطة. كما اظهرت مقارنه ما بعد العلاج تحسناً احصائياً عالياً في قيم الالتفاف الداخلي والخارجي لعضمه الحوض وزاوية تقدم القدم في مجموعه التدخل الدراسي بينما اظهرت في المجموعة الضابطة تحسنا احصائيا طفيفا. الخلاصة: بناءً على نتائج الدراسة يمكننا الاستنتاج ان تطبيق برنامج العلاج الطبيعي المختار يعتبر وسيله علاجيه مفيدة في تحسين المشية المتداخلة الناتجة عن زيادة زاوية انحناء عضمه الفخذ في الاطفال الطبيعيين في سن من 4 الى8 سنوات.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلاج الطبيعي
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term intoeing
-- femoral anteversion
-- foot progression angle
-- rotational gait pattern
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Asmaa Osama Said
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Samir Ahmed El Shora
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2025
Supervisory body Asmaa Osama Said
-- Samir Ahmed El Shora
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Physical Therapy for Pediatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 02.09.2025 91969 Cai01.21.06.M.Sc.2025.Mo.E 01010110091969000 02.09.2025 02.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library