دور الإستراتيجيات التسويقية في تعظيم الميزة التنافسية للمؤسسة : (Record no. 173926)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04970namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250914125621.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.404
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.404
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.18.06.Ph.D.2024.فا.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،فاطمة ماهر سعد على شاكر
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title دور الإستراتيجيات التسويقية في تعظيم الميزة التنافسية للمؤسسة :
Remainder of title دراسة حالة شركة قها للصناعات الكيماوية /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الطالبة فاطمة ماهر سعد على شاكر؛ تحت إشراف د. نورا أنور عبد الفتاح، أ.د. محمد فهمى على محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The role of marketing strategies in enhancing the competitive advantage of the organization :
Remainder of title Case study qaha chemical industries company /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 126 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 123-125.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تناولت الدراسة دور الإستراتيجيات التسويقية فى تحقيق الميزة التنافسية بالتطبيق على شركة قها للصناعات الكيماوية من خلال الإجابة على السؤال الرئيسى: ما هو دور الاستراتيجيات التسويقية في تحقيق الميزة التنافسية في شركة قها للصناعات الكيماوية احدي شركات وزارة الانتاج الحربي المصرية ؟ وتمثلت مشكلة الدراسة في مدى قدرة الشركة على صياغة استراتيجيات تسويقية فاعلة ومرنة تساعدها على تحقيق أهدافها من خلال أداء أفضل مقارنة مع المنافسين، وقد هدفت الدراسة إلى الكشف عن طبيعة الاستراتيجيات التسويقية السائدة في شركة قها للصناعات الكيماوية وتحديد العلاقة بين طبيعة الاستراتيجيات التسويقية السائدة والميزة التنافسية والكشف عن أثر الاستراتيجيات التسويقية لشركة قها في تحقيق ميزة تنافسية من جهة نظر مديري الإدارات والعاملين في هذه الشركة.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study addressed the role of marketing strategies in achieving competitive advantage by applying it to Kaha Chemical Industries Company by answering the main question: What is the role of marketing strategies in achieving competitive advantage in Kaha Chemical Industries Company, one of the companies of the Egyptian Ministry of Military Production? The problem of the study was the extent of the company’s ability to formulate effective and flexible marketing strategies that help it achieve its goals through better performance compared to competitors. The study aimed to reveal the nature of the prevailing marketing strategies in kaha Chemical Industries Company and determine the relationship between the nature of the prevailing marketing strategies and competitive advantage and disclosure. On the impact of Kaha Company’s marketing strategies in achieving a competitive advantage from the point of view of department managers and employees in this company. The study assumed that there is a statistically significant relationship between marketing strategies and competitive advantage, and a number of hypotheses emerged from it to determine the relationship. The study used the descriptive analytical approach and the The study also reached several results, including: The company tends to reduce direct industrial costs on an ongoing basis.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element إدارة المشروعات
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الاستراتيجيات التسويقية
-- تعظيم الميزة التنافسية للمؤسسة
-- شركة قها للصناعات الكيماوية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نورا أنور عبد الفتاح
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد فهمى على محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body نورا أنور عبد الفتاح
-- محمد فهمى على محمد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للبحوث الاحصائية
Department قسم إدارة المشروعات
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.09.2025 32484 Cai01.18.06.Ph.D.2024.فا.د 01010100032484000 09.09.2025 09.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library