متطلبات تطبيق أبعاد القيادة التنموية فى مدارس التعليم الأساسى بمصر / (Record no. 173934)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05126namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250914140129.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.02.M.Sc.2024.عف.م |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،عفاف عبد المحسن إبراهيم غنيم |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | متطلبات تطبيق أبعاد القيادة التنموية فى مدارس التعليم الأساسى بمصر / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد عفاف عبد المحسن إبراهيم غنيم؛ إشراف أ.د/ أماني عبد القادر محمد شعبان، د/ سارة عبد المولى المتولى إبراهيم. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Requirements for applying the dimensions of developmental leadership in basic education schools in egypt / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 201 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 153-163. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى تعرف متطلبات تطبيق أبعاد القيادة التنموية في مدارس التعليم الأساسي بمصر، والكشف عن أهم الخبرات العالمية في مجال تطبيق القيادة التنموية بمؤسسات التعليم الأساسي، كما هدفت إلى تعرف واقع ممارسات أبعاد القيادة التنموية في مدارس التعليم الأساسي بمصر، وتقديم تصور مقترح لمتطلبات تطبيق أبعاد القيادة التنموية في مدارس التعليم الأساسي بمصر، واعتمدت الدراسة على المنهج المختلط (الكمي والكيفي)، فاستخدمت الإستبانة والمقابلة الشخصية كأدوات لجمع البيانات والمعلومات، وتم تطبيق الإستبانة على عدد (388) معلم، وأجريت المقابلة الشخصية مع(21) مدير،(9) وكيل في مدارس التعليم الأساسي في كل من إدارات (الساحل وروض الفرج والنزهة وشرق مدينة نصر) التعليمية، وقد توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج من أهمها: إن تطبيق أبعاد القيادة التنموية لا يرتقي إلى المستوى المأمول على المستوى الإداري والتعليمي، وضرورة الوقوف على الآليات اللازمة لتطبيقها، وضعف الموارد المادية المتاحة اللازمة لتطوير وتنمية المعلمين، وضعف إشراك قائد المدرسة للمعلمين في عمليتي صنع وإتخاذ القرارات، وضعف تشجيعهم على التعلم المستمر مدى الحياة. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study aimed to identify the requirements for applying the dimensions of developmental leadership in basic education schools in Egypt, and to reveal the most important international experiences in the field of applying developmental leadership in basic education institutions. It also aimed to identify the reality of practices of the dimensions of developmental leadership in basic education schools in Egypt, and to present a proposed vision for the requirements for applying the dimensions of developmental leadership in basic education schools in Egypt. The study relied on the mixed approach (quantitative and qualitative), so the questionnaire was used Personal interview as tools for collecting data and information, the questionnaire was applied to (388) teachers in basic education schools in Egypt, and personal interview was conducted with (21) principals, (9) deputies in primary schools in each of the educational administrations (Al-Sahel, Rod El-Farag, El-Nozha and East Nasr City). |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الأساسي |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | القيادة التنموية |
| -- | مؤسسات التعليم الأساسي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أماني عبد القادر محمد شعبان |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سارة عبد المولى المتولى إبراهيم |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | أماني عبد القادر محمد شعبان |
| -- | سارة عبد المولى المتولى إبراهيم |
| Discussion body | أحمد محمد غانم |
| -- | فاروق جعفر عبد الحكيم |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم أصول التربية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 09.09.2025 | 32489 | Cai01.23.02.M.Sc.2024.عف.م | 01010100032489000 | 09.09.2025 | 09.09.2025 | Thesis |