برنامج قائم على ممارسة المعلمين بعض استراتيجيات ما وراء المعرفة وأثره في تحسين معتقداتهم التعليمية، والاندماج المدرسي لتلاميذهم / (Record no. 173959)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04343namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250910103736.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2024.جم.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،جمال محمد عبد العال بهنساوي
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج قائم على ممارسة المعلمين بعض استراتيجيات ما وراء المعرفة وأثره في تحسين معتقداتهم التعليمية، والاندماج المدرسي لتلاميذهم /
Statement of responsibility, etc. إعداد الطالب جمال محمد عبد العال بهنساوي؛ إشراف أ.د/ نادية محمود صالح شريف، د. / أمنة أحمد محمد سالم.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A program based on teachers’ practices of some metacognition strategies on developing their instructional beliefs and their students' school engagement /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 247 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 155-180.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف البحث الحالي إلى قياس فاعلية برنامج تدريبي قائم على استراتيجيات ما وراء المعرفية على معتقداتهم التعليمية والاندماج المدرسي لتلاميذهم. وتكونت عينة البحث من (32) معلم ومعلمة و(320) طالب وطالبة. واستخدم البحث مقياس المعتقدات التعليمية للمعلمين ومقياس الاندماج المدرسي للتلاميذ. وخلصت نتائج البحث إلى أن البرنامج التدريبي ساهم في تحسين المعتقدات التعليمية للمعلمين والاندماج المدرسي لتلاميذهم؛ وكان له تأثير كبير عليهما. يوصي البحث بضرورة استخدام المعلمين لاستراتيجيات ما وراء المعرفة في تدريس تلاميذهم وكذلك تبني المعتقدات التعليمية التي أشارت إلها نتائج البحث الحالي من أجل زيادة الاندماج المدرسي لتلاميذهم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This research aimed to measure the effectiveness of a training program for teachers based on metacognitive strategies on their educational beliefs and the school integration of their students. The research sample consisted of (32) teachers and (320) students. The research used the Teachers` Educational Beliefs scale and The Students` School Engagement Scale. The results of the research concluded that the training program contributed to improving the teachers` educational beliefs and their students` school engagement; and had a significant impact on them. The research recommends that teachers should use metacognitive strategies in teaching their students as well as adopt the educational beliefs indicated by the results of the current research in order to increase the school engagement of their students.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term برنامج تدريبي
-- استراتيجيات ما وراء المعرفية
-- معتقدات المعلمين التعليمية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود صالح شريف
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أمنة أحمد محمد سالم
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body نادية محمود صالح شريف
-- أمنة أحمد محمد سالم
Discussion body فوقية أحمد عبد الفتاح السيد
-- أماني سعيدة سيد إبراهيم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس التربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 10.09.2025 32495 Cai01.23.09.Ph.D.2024.جم.ب 01010100032495000 10.09.2025 10.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library