برنامج قائم على ممارسة المعلمين بعض استراتيجيات ما وراء المعرفة وأثره في تحسين معتقداتهم التعليمية، والاندماج المدرسي لتلاميذهم / (Record no. 173959)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04343namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250910103736.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 370.15 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 370.15 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2024.جم.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،جمال محمد عبد العال بهنساوي |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج قائم على ممارسة المعلمين بعض استراتيجيات ما وراء المعرفة وأثره في تحسين معتقداتهم التعليمية، والاندماج المدرسي لتلاميذهم / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الطالب جمال محمد عبد العال بهنساوي؛ إشراف أ.د/ نادية محمود صالح شريف، د. / أمنة أحمد محمد سالم. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A program based on teachers’ practices of some metacognition strategies on developing their instructional beliefs and their students' school engagement / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 247 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 155-180. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف البحث الحالي إلى قياس فاعلية برنامج تدريبي قائم على استراتيجيات ما وراء المعرفية على معتقداتهم التعليمية والاندماج المدرسي لتلاميذهم. وتكونت عينة البحث من (32) معلم ومعلمة و(320) طالب وطالبة. واستخدم البحث مقياس المعتقدات التعليمية للمعلمين ومقياس الاندماج المدرسي للتلاميذ. وخلصت نتائج البحث إلى أن البرنامج التدريبي ساهم في تحسين المعتقدات التعليمية للمعلمين والاندماج المدرسي لتلاميذهم؛ وكان له تأثير كبير عليهما. يوصي البحث بضرورة استخدام المعلمين لاستراتيجيات ما وراء المعرفة في تدريس تلاميذهم وكذلك تبني المعتقدات التعليمية التي أشارت إلها نتائج البحث الحالي من أجل زيادة الاندماج المدرسي لتلاميذهم. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | This research aimed to measure the effectiveness of a training program for teachers based on metacognitive strategies on their educational beliefs and the school integration of their students. The research sample consisted of (32) teachers and (320) students. The research used the Teachers` Educational Beliefs scale and The Students` School Engagement Scale. The results of the research concluded that the training program contributed to improving the teachers` educational beliefs and their students` school engagement; and had a significant impact on them. The research recommends that teachers should use metacognitive strategies in teaching their students as well as adopt the educational beliefs indicated by the results of the current research in order to increase the school engagement of their students. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | علم النفس التربوي |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | برنامج تدريبي |
| -- | استراتيجيات ما وراء المعرفية |
| -- | معتقدات المعلمين التعليمية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نادية محمود صالح شريف |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أمنة أحمد محمد سالم |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | نادية محمود صالح شريف |
| -- | أمنة أحمد محمد سالم |
| Discussion body | فوقية أحمد عبد الفتاح السيد |
| -- | أماني سعيدة سيد إبراهيم |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس التربوي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 10.09.2025 | 32495 | Cai01.23.09.Ph.D.2024.جم.ب | 01010100032495000 | 10.09.2025 | 10.09.2025 | Thesis |