برنامج قائم علي استخدام شبكات التواصل الاجتماعي في تحسين التواصل لدي المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد / (Record no. 173977)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04966namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250910122915.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.95634 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371..95634 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.07.M.Sc.2024.مح.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،محمود زانون سعيد |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج قائم علي استخدام شبكات التواصل الاجتماعي في تحسين التواصل لدي المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد محمود زانون سعيد؛ إشراف الاستاذه الدكتوره مني محمد الصفي علي الجزار، الاستاذ الدكتور أيمن سالم عبدالله. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A program based on the use of social networks to improve communication among adolescents with autism spectrum disorder / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 165 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 139-155. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | من ابرز ما يتسم به اضطراب طيف التوحد هو القصور بالتواصل والانماط السلوكية غير المقبولة إجتماعيا ويهدف البحث الحالى الى الكشف عن فاعليه برنامج قائم علي استخدام شبكات التواصل الاجتماعي في تحسين التواصل لدي المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد ، وتكونت عينة الدراسة من (12) من المراهقين التوحديين الذين يتراوح عمرهم بين (12-18) سنة، ويتراوح معامل الذكاء من (110:90)، وتم تقسيمهم إلى مجموعتين متكافئتين الأولى تجريبية والثانية ضابطة، وإستخدمت الدراسة إختبار مان ويتنى اللابارامترى - إختبار ويلكوكسون اللابارمترى، واستخدمت الدراسة الادوات الاتية : اختبار ستانفورد – بينية الذكاء (الصورة الخامسة) (إعداد: محمود أبوالنيل, 2011). مقياس التواصل لدى المراهقين التوحديين , وتوصلت نتائج الدراسة إلى فاعليه البرنامج القائم على استخدام شبكات التواصل الاجتماعي فى تحسين مهارات التواصل لدى أفراد المجموعة التجريبية، مع إستمرار التأثيرات الإيجابية للبرنامج. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | one of the most prominent autism spectrum disorder is the shortcomings and behavioral patterns are socially unacceptable, The current study aimed to reveal the effectiveness of a program based on the use of social networks in improving communication among adolescents with autism spectrum disorder. The study sample consisted of (12) autistic adolescents aged between (12-18) years. (100:90), and they were divided into two equal groups, the first experimental and the second control, and the study used (Mann-Whitney non-parametric test - Wilcoxon non-parametric test), he study tools included Stanford Binet scale- the fifth images(Codified by/Mahmoud AboElneel, 2011)scale Social networks – ,scale communication skills Autism spectrum, and the results of the study reached the effectiveness of the existing program using social networks in improving the targeted communication skills of the members of the experimental group, With the continuation of the positive effects of the program during the two-week follow- test period.. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | استخدام الحاسب الالي في تعليم المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | شبكات التواصل الاجتماعي |
| -- | مهارات التواصل |
| -- | المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | مني محمد الصفي علي الجزار |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أيمن سالم عبدالله |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | مني محمد الصفي علي الجزار |
| -- | أيمن سالم عبدالله |
| Discussion body | إسماعيل بدر |
| -- | أحمد فخرى |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم التربية الخاصة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 10.09.2025 | 32499 | Cai01.23.07.M.Sc.2024.مح.ب | 01010100032499000 | 10.09.2025 | 10.09.2025 | Thesis |