برنامج قائم علي استخدام شبكات التواصل الاجتماعي في تحسين التواصل لدي المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد / (Record no. 173977)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04966namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250910122915.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.95634
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371..95634
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.07.M.Sc.2024.مح.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،محمود زانون سعيد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج قائم علي استخدام شبكات التواصل الاجتماعي في تحسين التواصل لدي المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد /
Statement of responsibility, etc. إعداد محمود زانون سعيد؛ إشراف الاستاذه الدكتوره مني محمد الصفي علي الجزار، الاستاذ الدكتور أيمن سالم عبدالله.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A program based on the use of social networks to improve communication among adolescents with autism spectrum disorder /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 165 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 139-155.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. من ابرز ما يتسم به اضطراب طيف التوحد هو القصور بالتواصل والانماط السلوكية غير المقبولة إجتماعيا ويهدف البحث الحالى الى الكشف عن فاعليه برنامج قائم علي استخدام شبكات التواصل الاجتماعي في تحسين التواصل لدي المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد ، وتكونت عينة الدراسة من (12) من المراهقين التوحديين الذين يتراوح عمرهم بين (12-18) سنة، ويتراوح معامل الذكاء من (110:90)، وتم تقسيمهم إلى مجموعتين متكافئتين الأولى تجريبية والثانية ضابطة، وإستخدمت الدراسة إختبار مان ويتنى اللابارامترى - إختبار ويلكوكسون اللابارمترى، واستخدمت الدراسة الادوات الاتية : اختبار ستانفورد – بينية الذكاء (الصورة الخامسة) (إعداد: محمود أبوالنيل, 2011). مقياس التواصل لدى المراهقين التوحديين , وتوصلت نتائج الدراسة إلى فاعليه البرنامج القائم على استخدام شبكات التواصل الاجتماعي فى تحسين مهارات التواصل لدى أفراد المجموعة التجريبية، مع إستمرار التأثيرات الإيجابية للبرنامج.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. one of the most prominent autism spectrum disorder is the shortcomings and behavioral patterns are socially unacceptable, The current study aimed to reveal the effectiveness of a program based on the use of social networks in improving communication among adolescents with autism spectrum disorder. The study sample consisted of (12) autistic adolescents aged between (12-18) years. (100:90), and they were divided into two equal groups, the first experimental and the second control, and the study used (Mann-Whitney non-parametric test - Wilcoxon non-parametric test), he study tools included Stanford Binet scale- the fifth images(Codified by/Mahmoud AboElneel, 2011)scale Social networks – ,scale communication skills Autism spectrum, and the results of the study reached the effectiveness of the existing program using social networks in improving the targeted communication skills of the members of the experimental group, With the continuation of the positive effects of the program during the two-week follow- test period..
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element استخدام الحاسب الالي في تعليم المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term شبكات التواصل الاجتماعي
-- مهارات التواصل
-- المراهقين ذوي اضطراب طيف التوحد
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مني محمد الصفي علي الجزار
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أيمن سالم عبدالله
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body مني محمد الصفي علي الجزار
-- أيمن سالم عبدالله
Discussion body إسماعيل بدر
-- أحمد فخرى
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التربية الخاصة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 10.09.2025 32499 Cai01.23.07.M.Sc.2024.مح.ب 01010100032499000 10.09.2025 10.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library