فاعلية الأنشطة الاتصالية للعلاقات العامة الرقمية بالمؤسسات المصرفية فى تعزيز ثقة العملاء بالخدمات الإلكترونية / (Record no. 174152)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06470namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251027113805.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250922b2024 Ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 659
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 659
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.03.M.Sc.2024.إٍس.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number إسراء رمضان فوزي خيرالله،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية الأنشطة الاتصالية للعلاقات العامة الرقمية بالمؤسسات المصرفية فى تعزيز ثقة العملاء بالخدمات الإلكترونية /
Statement of responsibility, etc. [إعداد]إسراء رمضان فوزي خيرالله ؛ إشراف أ.د/ محمد سيد عتران، د/ فتحية صبري
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of digital public relations communication activities in banking institutions in enhancing customer confidence in electronic services
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 296 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 261-283.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى تحديد أهم الأنشطة الاتصالية المستخدمة والتعرف على أهم الاستراتيجيات الاتصالية التى وظفتها إدارات العلاقات العامة فى رسائلها وأنشطتها عبر المواقع الالكترونية وعبر صفحاتها الرسمية على مواقع التواصل الاجتماعي (فيسبوك) الخاصة بالبنوك محل الدراسة لتعزيز ثقة العملاء بالخدمات البنكية الإلكترونية. وتنتمي هذه الدراسة إلي الدراسات الوصفية التي اعتمدت على منهج المسح وذلك لجمع البيانات من عينة الأفراد من خلال الإجابة على مجموعة من الأسئلة بالإعتماد على الاستبيان الإلكتروني، وكذلك على منهج دراسة الحالة لملاحظة واختبار ظاهرة معاصرة فى سياق البيئة الحقيقية التي تحدث فيها الظاهرة، حيث تمثلت عينة الدراسة في مجموعة من البنوك الحكومية والخاصة وتتمثل فى: (البنك الأهلي المصري- بنك مصر) كعينة للبنوك الحكومية، (البنك التجاري الدوليCIB – بنك قطر الوطني الأهليQNB) كعينة للبنوك الخاصة حيث يتم تحليل المواقع الإلكترونية الخاصة بهم خلال الفترة من1/3- 31/5 من عام 2024 لمدة 3 أشهر، وكذلك تحليل الصفحة الرسمية لكل بنك من البنوك على موقع فيسبوك من الفترة 1/10- 30/12 من عام 2023 لمدة 3 أشهر من خلال الإعتماد على أداة تحليل المضمون، بالإضافة إلى تطبيقها على عينة حجمها 400 مفردة من العملاء المتعاملين مع تلك البنوك من خلال استمارة استبيان إلكترونية. كما اتخذت الدراسة من نموذج قبول التكنولوجيا ونموذج رولر للاستراتيجيات الاتصالية إطاراً نظرياً لها لتفسير بعض نتائج الدراسة واستخلاص التوصيات، حيث اعتمدت الدراسة على برنامج التحليل الإحصائي (SPSS)، وذلك لتحليل بيانات الدراسة الميدانية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to identify the most important communication activities used and identify the most important communication strategies employed by public relations departments in their messages and activities through websites and through their official pages on the social networking sites (Facebook) of the banks under study to enhance customer confidence in electronic banking services. This study belongs to the descriptive studies that relied on the survey approach to collect data from a sample of individuals by answering a set of questions based on the electronic questionnaire, as well as on the case study approach to observe and test a contemporary phenomenon in the context of the real environment in which the phenomenon occurs. The study sample represented a group of government and private banks, namely: (National Bank of Egypt - Banque Misr) as a sample of government banks, (Commercial International Bank - CIB - Qatar National Bank QNB) as a sample of private banks, where their websites are analyzed during the period from 1/3. - 5/31 of the year 2024 for a period of 3 months, as well as an analysis of the official page of each bank on Facebook from the period 10/1 - 12/30 of the year 2023 for a period of 3 months by relying on the content analysis tool, in addition to applying it to a sample. Its size is 400 individuals from customers dealing with these banks through an electronic questionnaire form. The study also took the technology acceptance model and Roller's model of communication strategies as a theoretical framework to interpret some of the study's results and extract recommendations. The study relied on the statistical analysis program (SPSS) to analyze the field study data.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر ايضا كقرص مدمج
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلاقات العامة والاعلان
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term فاعلية الأنشطة الاتصالية
-- العلاقات العامة الرقمية
-- الثقة في الخدمات البنكية الإلكترونية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد سيد عتران
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name فتحية صبري
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 26-10-2024
Supervisory body محمد سيد عتران
-- فتحية صبري
Discussion body علي السيد عجوة
-- السيد السعيد عبد الوهاب
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الإعلام
Department قسم علاقات عامة وإعلان
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Yasmin
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 22.09.2025 32463 Cai01.15.03.M.Sc.2024.إٍس.ف 01010100032463000 22.09.2025 22.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library