برنامج تربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة في ضوء بعض الخبرات الأجنبية / (Record no. 174300)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05161namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251011144702.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.Ph.D.2024.إس.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،إسراء حسان صالح
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة في ضوء بعض الخبرات الأجنبية /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من إسراء حسان صالح؛ إشـــراف الأستاذ الدكتور إبتهاج محمود طلبه بدوي، الأستاذ الدكتور جيهان عبدالفتاح شفيق عزام.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title An integrated educational program to develop aspects of growth for nursery child in guidance of some foreign experiences /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 160 + (23) صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 162-183.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج ربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة, واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي , وتكونت العينة من (60) طفلا وطفلة من أطفال الحضانة , بحضانة "أطفالنا" , تم تقسيمهم إلى مجموعتين مجموعة تجريبية ومجموعة ضابطة كل منهم (30) طفلا وطفلة ,واستخدمت الباحثة الأدوات الآتية : مقياس جوانب النمو لدى طفل الحضانة (إعداد الباحثة), برنامج تربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة (إعداد الباحثة), وتوصلت الدراسة للنتائج التالية : نجاح البرنامج في تنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة حيث كان له تأثير إيجابي على الأطفال ,كما استمر هذا الأثر إلى القياس التتبعي فأكدت النتائج على وجود فروق دالة إحصائيا بين كل من القياس البعدي والقياس التتبعي لصالح القياس التتبعي على مقياس جوانب النمو لدى طفل الحضانة ,وهذا يؤدي إلى إعادة النظر في تخطيط برامج طفل ما قبل المدرسة وطفل الحضانة بشكل خاص من أجل الوصول إلى أفضل مستوى من التمكن تصل إليه قدرات الطفل .
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aims to identify the effectiveness of an integrated educational program to develop aspects of growth in nursery children. The researcher used the quasi-experimental approach, and the sample consisted of (60) nursery boys, both male and female, at “Our Children” nursery. They were divided into two groups, an experimental group and a control group, each of them (30) male and female children, and the researcher used the following tools: A measure of the growth aspects of the nursery child (prepared by the researcher), an integrated educational program to develop the growth aspects of the nursery child (prepared by the researcher), and the study reached the following results: The success of the program in developing the growth aspects of the nursery child, as it had a positive impact on the children, and this also continued The impact on the follow-up measurement. The results confirmed the presence of statistically significant differences between both the post-measurement and the follow-up measurement in favor of the follow-up measurement on the scale of growth aspects of the nursery child. This leads to reconsidering the planning of programs for pre-school children and nursery children in particular in order to reach the best level of mastery that the child’s abilities can reach.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الأطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term طفل الحضانة
-- جوانب النمو
-- الخبرات الأجنبية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إبتهاج محمود طلبه بدوي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جيهان عبدالفتاح شفيق عزام
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body إبتهاج محمود طلبه بدوي
-- جيهان عبدالفتاح شفيق عزام
Discussion body حسن سيد شحاته
-- عاطف عدلي فهمي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 28.09.2025 32562 Cai01.26.02.Ph.D.2024.إس.ب 01010100032562000 28.09.2025 28.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library