برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين لتنمية الأداء المهني لمعلمة الطفولة المبكرة / (Record no. 174308)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06675namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251011142413.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.218 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.218 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.02.Ph.D.2024.إي.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،إيمان إبراهيم إبراهيم الشافعي |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين لتنمية الأداء المهني لمعلمة الطفولة المبكرة / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد إيمان إبراهيم إبراهيم الشافعي؛ إشراف أ.د. ابتهاج محمود طلبه، أ.د. إيمان سعد زناتي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A training program based on some principles of sustainable development and twenty-first- century skills to develop the professional performance of the early childhood teacher / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 121 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 95-112. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف الدراسة: التعرف على مدى فاعلية البرنامج التدريبى فى إكساب المعلمات المعارف المرتبطة بمبادىء التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين واثرها على الأداء المهني لهن، وتكونت عينة الدراسة من (30) معلمة رياض أطفال من معلمات إدارة غرب القاهرة التعليمية بمديرية القاهرة واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي المعتمد على مجموعة تجريبية واحدة، وتطبق عليها أدوات الدراسة قبليًّا وبعديًّا الأدوات: برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين، اختبار معرفي مهاري لمعلمات رياض الأطفال عن بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين ، بطاقة ملاحظة أداء معلمات رياض الأطفال والمتضمنة بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين من(إعداد الباحثة) النتائج: وجود فروق بين متوسطي درجات معلمات الطفولة المبكرة قبل تطبيق برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة و مهارات القرن الحادي و العشرين وبعد التطبيق على الاختبار المعرفي المهارى لمعلمة الطفولة المبكرة في اتجاه القياس البعدي وجود فروق بين متوسطي درجات معلمات الطفولة المبكرة قبل تطبيق برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة و مهارات القرن الحادي والعشرين وبعد التطبيق على بطاقة ملاحظة آداء المعلمة في اتجاه القياس البعدي ، وجود ارتباط دال إحصائيا بين درجات التطبيق البعدى لكل من درجات الاختبار المعرفى المهارى ودرجات بطاقة ملاحظة الاداء المهنى للمعلمة. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | This study aims to determine the effectiveness of the training programme in providing teachers with knowledge related to the principles of sustainable development and 21st-century skills and its impact on their professional performance. The study sample consisted of (30) kindergarten teachers from the teachers of West Cairo Educational Department, Cairo Directorate, and the researcher used a quasi-experimental approach based on one experimental group, and applied the study tools before and after the study. Tools: A training programme based on some principles of sustainable development and 21st-century skills, a knowledge and skill test for kindergarten teachers on some principles of sustainable development and 21st-century skills, and a performance observation card for kindergarten teachers that includes some principles of sustainable development and 21st-century skills (prepared by the researcher). Results: There are differences between the mean scores of early childhood teachers before applying a training programme based on some principles of sustainable development and twenty-first century skills and after applying the cognitive skill test for early childhood teachers in the direction of the dimensional measurement, there are differences between the mean scores of early childhood teachers before applying a training programme based on some principles of sustainable development and twenty-first century skills and after applying the teacher performance observation card in the direction of the dimensional measurement, there is a statistically significant correlation between the scores of the dimensional application of both the cognitive skill test and the scores of the performance observation card in the direction of the dimensional measurement, there is a statistically significant correlation between the scores of the cognitive skill test for early childhood teachers and the scores of the teacher performance observation card. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | رياض الأطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | تعليم |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | التنمية المستدامة |
| -- | مهارات القرن الحادي والعشرين |
| -- | الأداء المهني |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | ابتهاج محمود طلبه |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | إيمان سعد زناتي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | ابتهاج محمود طلبه |
| -- | إيمان سعد زناتي |
| Discussion body | سامية موسى إبراهيم |
| -- | زينب علي محمد علي |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
| Department | قسم العلوم التربوية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 28.09.2025 | 32563 | Cai01.26.02.Ph.D.2024.إي.ب | 01010100032563000 | 28.09.2025 | 28.09.2025 | Thesis |