برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين لتنمية الأداء المهني لمعلمة الطفولة المبكرة / (Record no. 174308)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06675namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251011142413.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.Ph.D.2024.إي.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،إيمان إبراهيم إبراهيم الشافعي
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين لتنمية الأداء المهني لمعلمة الطفولة المبكرة /
Statement of responsibility, etc. إعداد إيمان إبراهيم إبراهيم الشافعي؛ إشراف أ.د. ابتهاج محمود طلبه، أ.د. إيمان سعد زناتي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A training program based on some principles of sustainable development and twenty-first- century skills to develop the professional performance of the early childhood teacher /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 121 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 95-112.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف الدراسة: التعرف على مدى فاعلية البرنامج التدريبى فى إكساب المعلمات المعارف المرتبطة بمبادىء التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين واثرها على الأداء المهني لهن، وتكونت عينة الدراسة من (30) معلمة رياض أطفال من معلمات إدارة غرب القاهرة التعليمية بمديرية القاهرة واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي المعتمد على مجموعة تجريبية واحدة، وتطبق عليها أدوات الدراسة قبليًّا وبعديًّا الأدوات: برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين، اختبار معرفي مهاري لمعلمات رياض الأطفال عن بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين ، بطاقة ملاحظة أداء معلمات رياض الأطفال والمتضمنة بعض مبادئ التنمية المستدامة ومهارات القرن الحادي والعشرين من(إعداد الباحثة) النتائج: وجود فروق بين متوسطي درجات معلمات الطفولة المبكرة قبل تطبيق برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة و مهارات القرن الحادي و العشرين وبعد التطبيق على الاختبار المعرفي المهارى لمعلمة الطفولة المبكرة في اتجاه القياس البعدي وجود فروق بين متوسطي درجات معلمات الطفولة المبكرة قبل تطبيق برنامج تدريبي قائم على بعض مبادئ التنمية المستدامة و مهارات القرن الحادي والعشرين وبعد التطبيق على بطاقة ملاحظة آداء المعلمة في اتجاه القياس البعدي ، وجود ارتباط دال إحصائيا بين درجات التطبيق البعدى لكل من درجات الاختبار المعرفى المهارى ودرجات بطاقة ملاحظة الاداء المهنى للمعلمة.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aims to determine the effectiveness of the training programme in providing teachers with knowledge related to the principles of sustainable development and 21st-century skills and its impact on their professional performance. The study sample consisted of (30) kindergarten teachers from the teachers of West Cairo Educational Department, Cairo Directorate, and the researcher used a quasi-experimental approach based on one experimental group, and applied the study tools before and after the study. Tools: A training programme based on some principles of sustainable development and 21st-century skills, a knowledge and skill test for kindergarten teachers on some principles of sustainable development and 21st-century skills, and a performance observation card for kindergarten teachers that includes some principles of sustainable development and 21st-century skills (prepared by the researcher). Results: There are differences between the mean scores of early childhood teachers before applying a training programme based on some principles of sustainable development and twenty-first century skills and after applying the cognitive skill test for early childhood teachers in the direction of the dimensional measurement, there are differences between the mean scores of early childhood teachers before applying a training programme based on some principles of sustainable development and twenty-first century skills and after applying the teacher performance observation card in the direction of the dimensional measurement, there is a statistically significant correlation between the scores of the dimensional application of both the cognitive skill test and the scores of the performance observation card in the direction of the dimensional measurement, there is a statistically significant correlation between the scores of the cognitive skill test for early childhood teachers and the scores of the teacher performance observation card.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الأطفال
Source of heading or term qrmak
General subdivision تعليم
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التنمية المستدامة
-- مهارات القرن الحادي والعشرين
-- الأداء المهني
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ابتهاج محمود طلبه
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name إيمان سعد زناتي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body ابتهاج محمود طلبه
-- إيمان سعد زناتي
Discussion body سامية موسى إبراهيم
-- زينب علي محمد علي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 28.09.2025 32563 Cai01.26.02.Ph.D.2024.إي.ب 01010100032563000 28.09.2025 28.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library