علاقة استراتيجيات الاتصال التنظيمي بمخرجات عملية إدارة الجودة الشاملة : (Record no. 174365)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 09952namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250929132301.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.45
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.45
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.15.03.Ph.D.2024.دع.ع
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،دعاء سليمان عاشور محمد حسن
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title علاقة استراتيجيات الاتصال التنظيمي بمخرجات عملية إدارة الجودة الشاملة :
Remainder of title دراسة على عينة من المنظمات العاملة في قطاع الصناعات الغذائية في مصر /
Statement of responsibility, etc. إعــــــــــــــداد دعاء سليمان عاشور محمد حسن؛ إشـــــــــــراف أ.د.سامي عبد العزيز، أ.م.د.كريمان محمد فريد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The relationship between organizational communication strategies and total quality management process outcomes :
Remainder of title A study on a sample of organizations operating in the food industries sector in egypt /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 284 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 247-264.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تسعى هذه الدراسة إلى دراسة سياسات وأساليب تطبيق عملية إدارة الجودة الشاملة بمساريها الإداري والاتصالي في عينة من الشركات العاملة في قطاع الصناعات الغذائية في مصر، وذلك للتعرف على كيفية توظيف الاتصالات الاستراتيجية المؤسسية ضمن عملية إدارة الجودة الشاملة، وتحديد ماهية العلاقة ما بين استراتيجيات الاتصال التنظيمي، ومكونات عملية إدارة الجودة الشاملة (الإنتاجية، والإدارية)، بهدف التعرف على العوامل المؤثرة عليها سلبًا أو إيجابًا، وتحديد معوقات تطبيقها، وقياس، وتحليل، وتقييم درجة كفاءة مخرجات عملية إدارة الجودة الشاملة سواء الكمية (الاقتصادية)، أو الكيفية (جودة العلاقات مع مجموعات المصالح الأساسية)، وصولًا لاستخلاصات تساعد على رفع كفاءة نتائج تلك العملية سواء على مستوى الأداء التنظيمي ككل، أو على مستوى الاتصالات المؤسسية المعنية بتلك العملية، وقد اعتمدت الدراسة على نموذج جيمس، جوركيم، وفريد فيننج، والذي يعد النموذج الأمثل حيث يتضمن ممارسات عملية الجودة، ويحدد طبيعة التدفق بين العوامل المختلفة لعملية إدارة الجودة الشاملة، والتي تؤدي لتحقيق المزايا السوقية والمالية، وقد تم تطبيق الدراسة على شركتي مونتانا للصناعات الغذائية ومجموعة بورسعيد ستار للأسماك، وتم اختيار عينة عمدية متاحة من العاملين بمختلف المستويات التنظيمية في الشركات المدروسة، بواقع 120 مفردة، مقسمة على الشركتين بالتساوي 60 مفردة بكل شركة، وتم إجراء مقابلات متعمقة مع مسئولي الإدارة العليا ومديري إدارة الجودة ومديري العلاقات العامة والتسويق ومديري الموارد البشرية بالشركتين محل الدراسة، كما تم إجراء مقابلات متعمقة مع العاملين بالشركات المدروسة، كما تم إجراء تحليل مضمون كيفي لكل من الموقع الإلكتروني، وصفحة الشركتين على منصة الفيس بوك، كما تم إجراء تحليل كيفي للمواد الوثائقية للشركات محل دراسة الحالة، والمواد الإعلامية الخاصة بها، والمواد الإعلامية المنشورة عنها، واعتمدت الدراسة على منهج دراسة الحالات، ووضعت الباحثة نموذج علمي جديد بعنوان "إدارة عملية الجودة المؤسسية الشاملة في الشركات" أضافت فيه المتغيرات التي كشفت نتائج دراسة الحالتين عن أنهم سببًا في تحديد قوة أو ضعف الأداء المؤسسي في الحالتين محل الدراسة، وهي: (نمط القيادة- الثقافة التنظيمية- نظم المعلومات والاتصالات المؤسسية- إدارة العمليات التسويقية والاتصالية- التنسيق بين الإدارات)، وقد توصلت الدراسة إلى عدة نتائج أهمها: هناك علاقة ارتباطية وثيقة بين درجة التزام العاملين وبين الاستراتيجيات الاتصالية للتسويق الداخلى لها، كما ثبت أن هناك علاقة ارتباطية بين اتجاهات العاملين نحو سياسات إدارة الجودة بالشركة وبين اتجاهاتهم نحو الاتصالات الداخلية عنها، كما أثبتت النتائج أن هناك علاقة ارتباطية بين اتجاهات العاملين عن واقع اتصالات الجودة بالشركة، وبين مدركاتهم عما تحققه إدارة الجودة من قيمة مضافة (مزايا تنافسية) للشركة
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aims to examine the policies and methods of implementing Total Quality Management processes in its administrative and communication aspects within a sample of companies operating in the food industry sector in Egypt. The study seeks to understand how corporate strategic communication is employed in the TQM process and to identify the relationship between organizational communication strategies and the components of TQM (productivity and administration). The aim is to determine the factors influencing these components positively or negatively, identify the obstacles to their implementation, and assess and analyze the efficiency of the outcomes of the TQM process, both quantitatively (economic aspects) and qualitatively (quality of relationships with key stakeholder groups). The goal is to reach conclusions that could improve the outcomes of TQM, both at the organizational performance level and at the level of institutional communications related to this process. The study adopted the James, Gorkem, and Fred Finning model, which is considered optimal as it includes practices of quality processes and specifies the flow between the various factors of the TQM process, leading to achieving market and financial advantages. The study was applied to Montana Food Industries and Port Said Star Fish Group. A purposive sample of 120 employees from various organizational levels in both companies was selected, with 60 participants from each company. In-depth interviews were conducted with senior management officials, quality department managers, public relations and marketing managers, and human resources managers in the studied companies. Additionally, in-depth interviews were held with employees in both companies. Qualitative content analysis was conducted for the companies’ websites, Facebook pages, and the companies' documentary materials. The study also conducted qualitative analysis of the media materials related to the companies and the media published about them. The study relied on the case study method and introduced a new scientific model titled "Managing Total Corporate Quality Process in Companies," which includes variables revealed by the results of the case studies, which were found to determine the strength or weakness of institutional performance in the cases studied. These variables include: leadership style, organizational culture, information and institutional communication systems, management of marketing and communication processes, and coordination between departments. The study concluded several results, the most important of which are: there is a significant correlation between employee commitment and the internal marketing communication strategies, a correlation between employees' attitudes towards the company’s quality management policies and their attitudes toward internal communication regarding these policies, and a correlation between employees' perceptions of the company’s quality communications and their perceptions of the added value (competitive advantages) created by quality management for the company.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الاتصالات
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term استراتيجيات الاتصال التنظيمي
-- عملية إدارة الجودة الشاملة
-- نمط القيادة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامي عبد العزيز
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name كريمان محمد فريد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body سامي عبد العزيز
-- كريمان محمد فريد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الإعلام
Department قسم العلاقات العامة والإعلان
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No

No items available.

Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library