Effect of virtual reality games versus aerobic exercises on body composition and quality of life in obese children / (Record no. 174472)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06938namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251012104802.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251004b2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 613.71
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 613.71
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.10.M.Sc.2024.Es.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Esraa Gamal Abdelattif Mohamed,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Effect of virtual reality games versus aerobic exercises on body composition and quality of life in obese children /
Statement of responsibility, etc. by Esraa Gamal Abdelattif Mohamed : Supervisors Prof. Dr. Heba Ali Abd Elghaffar, Dr. Sahar Abd El-Aziz Khairy, Prof. Dr. Ahmed Mahdy Ahmed.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير ألعاب الواقع الافتراضي مقابل التمارين الهوائية على تكوين الجسم وجودة الحياة لدى الأطفال البدينين
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 199 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 152-185.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Purpose: The present study was conducted to evaluate the effect of virtual reality games and aerobic exercises on body composition and quality of life in children with obesity. Subjects and Methods: Sixty obese children of both genders (31 girls and 29 boys) participated in this study. Their age ranged from 7 to 11 years and BMI /age ≥ +2SD (Class I obesity). They were divided randomly in to three equal groups (A, B and C). Group (A) (Virtual reality group) received dietary advice and virtual reality exercises, while group (B) (Exercises group) received the same dietary advice as in group (A) and aerobic exercises in form of Orbitrack training and group (C) (Diet only group) received only the same dietary advice as in groups (A and B). The outcomes measures of the present study were assessed by Anthropometric measures, Blood volume analysis, Body Composition Analyzer, Pulse oximeter Three minute step test (3-MST) and Pediatric Quality Of Life Inventory (PedsQL) before and after the treatment program. The three groups received the treatment program 3 times per week for 8 weeks. They were evaluated before and after 8 weeks of the treatment program. Results: The obtained results revealed significant improvement of all measured variables in the three groups after 8 successive weeks. The results also revealed statistically significant difference between groups (A and B) in favor of group (A), between groups (A and C) in favor of group (A) and between groups (B and C) in favor of group (B) after the treatment program. Conclusion: Virtual reality exercises and aerobic exercises in form of cycle ergometer training were effective treatment modalities on body composition and quality of life. However, Virtual reality exercises were more effective than aerobic exercises in form of cycle Orbitrack training in obese children.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الهدف: أجريت هذه الرسالة لدراسة تأثير ألعاب الواقع الافتراضي مقابل التمارين الهوائية على تكوين الجسم وجودة الحياة لدى الأطفال البدينين. الأشخاص وطرق البحث: اشترك في هذه الرسالة ستون طفلا بدينا من الجنسين (31 فتيات و 29 فتيان)، تتراوح أعمارهم السنية ما بين 7 – 11 عاما ومؤشر كتلة الجسم /العمر ≥ +2 معامل الانحراف (درجة اولى سمنة). هؤلاء المشاركين تم تقسيمهم عشوائيا إلى ثلاث مجموعات متساوية في العدد (أ ، ب، ج). المجموعة (أ) (مجموعة الواقع الافتراضي) تلقوا نصيحة النظام الغذائي و تمارين ألعاب الواقع الافتراضي، بينما المجموعة (ب) (مجموعة التمارين) تلقوا نفس نصيحة النظام الغذائي للمجموعة (أ) و التمارين الهوائية في شكل التدريب على مقياس الجهد والمجموعة (ج) (مجموعة النظام الغذائي فقط) تلقوا فقط نفس نصيحة النظام الغذائي للمجموعتين (أ ، ب). تم تقييم مقاييس النتائج للدراسة الحالية بواسطة القياسات الانثروبومترية، تحليل حجم الدم، ومحلل تكوين الجسم، ومقياس التأكسد النبضي، واختبار الخطوات لمدة ثلاث دقائق، وجرد جودة حياة الأطفال قبل و بعد البرنامج العلاجي. المجموعات الثلاثة تلقوا البرنامج العلاجي 3 مرات أسبوعيا لمدة 8 أسابيع. و تم تقيمهم قبل و بعد 8 أسابيع من البرنامج العلاجي. النتائج: أظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية لجميع المتغيرات للثلاث مجموعات بعد 8 أسابيع متتالية. كما أظهرت النتائج وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند المقارنة بين المجموعتين (أ ، ب) لصالح المجموعة (أ)، و بين المجموعتين (أ ، ج) لصالح المجموعة (أ) و بين المجموعتين (ب ، ج) لصالح المجموعة (ب) بعد البرنامج العلاجي. الإستنتاج: تمارين ألعاب الواقع الافتراضي و التمارين الهوائية في شكل التدريب على مقياس الجهد كانت لهم تأثير كطرق علاج فعال على تكوين الجسم وجودة الحياة. و مع ذلك، تمارين ألعاب الواقع الافتراضي كان أكثر تأثيرا من التمارين الهوائية في شكل التدريب على مقياس الجهد لدى الأطفال البدينين.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Aerobic exercises
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التمارين الهوائية
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Polycystic ovarian syndrome
-- Insulin resistance
-- Microbiota
-- Probiotic
-- Yoga
-- Mediterranean diet
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Heba Ali Abd Elghaffar
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Sahar Abd El-Aziz Khairy,
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Ahmed Mahdy Ahmed.
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Heba Ali Abd Elghaffar
-- Sahar Abd El-Aziz Khairy
-- Ahmed Mahdy Ahmed
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Physical Therapy for Cardiovascular/Respiratory disorder and geriatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 04.10.2025 92072 Cai01.21.10.M.Sc.2024.Es.E 01010110092072000 04.10.2025 04.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library