The speech act of requesting in efl textbooks used in Egypt : (Record no. 174594)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05742namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251015113057.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 251007s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | eng |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | eng |
| Language code of summary or abstract | eng |
| -- | ara |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | Deposit |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 420 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 420 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | M.A |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.02.12.M.A.2025.Ad.S |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | Adel Kamel Farag, |
| Preparation | preparation. |
| 245 14 - TITLE STATEMENT | |
| Title | The speech act of requesting in efl textbooks used in Egypt : |
| Remainder of title | the pragmatic functions, authenticity and structural range / |
| Statement of responsibility, etc. | by Adel Kamel Farag ; Supervised Prof. Dr. Amira Agameya. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | الطلب المهذب كفعل خطابي في كتب اللغة الانجليزية كلغة ثانية : |
| Remainder of title | دراسة للأهداف البرجماتية والاصالة وتنوع التراكيب اللغوية / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2025. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 204 pages : |
| Other physical details | illustrations ; |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | Thesis (M.A.)-Cairo University, 2025. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 160-170 |
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The present study examined the extent to which this speech act is adequately presented in terms of balance and variety in the Egyptian primary school English textbooks “Connect Plus” compared against criteria generated from both the discourse analysis theories and native speakers’ requestive behaviour. The study attempted to evaluate request authentication in terms of the range of strategies used to express requests, while taking contextual data such as social variables, modifiers, and responses into consideration. Adopting qualitative approach, 137 requesting samples from the target textbooks were analysed. The findings indicated that request forms in the target textbooks needed more variety when compared to native speakers’ requestive behavior. The use of modifiers also rather lacked variety since social contexts needed more diversity. Practice on requests in the workbooks was also inadequate since it promoted neither communicativeness nor cross-cultural awareness. |
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | استنادا على معايير مستنبطة من البحث التجريبي المعتمد على نظريات تحليل الخطاب، تسعي هذه الدراسة لتقييم ثلاث أبعاد مرتبطة بأمثلة الطلب المهذب المقدمة لدارسي اللغة الانجليزية من طلاب المرحلة الابتدائية باعتبارها لغة ثانية أو لغة أجنبية. يتأتى هذا التقييم من خلال تحليل أمثلة الطلب المهذب التي تتضمنها سلسلة كتب "كونكت بلس". البعد الاول يبحث عما إذا كانت أنواع الطلبات المهذبة وأنواع الاستجابات لها تتسم بالتنوع والتوازن مقارنة باستخدام المتحدثين الأصليين للغة. البعد الثاني يبحث عن كيفية تأثير العوامل الاجتماعية على استخدام العناصر الأخرى (المعدلات). البعد الأخير يبحث في إذا كان التدريب على الطلب المهذب الذي تقدمه الكتب يشجع على الحوار وإدراك الاختلاف الثقافي. تطبق الدراسة التحليل الكيفي للمعلومات حيث تتمثل الخطوة الاولي في تكوين مكنز قائم بذاته لأمثلة الطلب المهذب التي تقدمها الكتب المستهدفة. وتشمل المعلومات التي يتضمنها جدول المعلومات أمثلة الطلب المهذب والاستجابات لها والعوامل الاجتماعية المتضمنة في السياق، وتشمل هذه البيانات أيضا المسافة الاجتماعية ومدي الاكراه والقوة النسبية بين طرفي الحوار. جمعت هذه البيانات من تصنيفات مختلفة للطلب المهذب عن طريق أهم الدارسين (بلم كلكا وآخرون، 1989؛ سولر وآخرون، 2005؛ براون وليفنسون، 1987). ثم تم تحليل البيانات في ضوء أهداف الرسالة. تشير النتائج الي أن أنواع الطلب المهذب والاستجابة له في النماذج التي قدمتها الكتب المستهدفة ينقصها التنوع والتوازن مقارنة بكيفية استخدامها من قبل المتحدثين الأصليين. أيضا استخدام المعدلات ينقصه التنوع حيث أن السياقات الاجتماعية كان ينقصها التنوع اللازم. بالبحث الدقيق في ماهية التدريب على الطلب المهذب في كتب التدريبات، وجدت أيضا غير ملائمة لأنها لم تساعد على التشجيع على التحاور ولم تلق الضوء على الفروق الثقافية. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | Issues also as CD. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | English Language |
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | اللغة الأنجليزية |
| 653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | request authentication |
| -- | contextual data |
| -- | discourse analysis theories |
| -- | pragmatic content in “Connect Plus” used in Egypt |
| -- | communicativeness and cross-cultural awareness |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Amira Agameya |
| Relator term | thesis advisor. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2025 |
| Supervisory body | Amira Agameya |
| Universities | Cairo University |
| Faculties | Faculty of Arts |
| Department | Department of English Language and Literature |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Shimaa |
| Reviser Names | Eman Ghareb |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 07.10.2025 | 92102 | Cai01.02.12.M.A.2025.Ad.S | 01010110092102000 | 07.10.2025 | 07.10.2025 | Thesis |