The speech act of requesting in efl textbooks used in Egypt : (Record no. 174594)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05742namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251015113057.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251007s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 420
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 420
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.A
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.02.12.M.A.2025.Ad.S
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Adel Kamel Farag,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The speech act of requesting in efl textbooks used in Egypt :
Remainder of title the pragmatic functions, authenticity and structural range /
Statement of responsibility, etc. by Adel Kamel Farag ; Supervised Prof. Dr. Amira Agameya.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title الطلب المهذب كفعل خطابي في كتب اللغة الانجليزية كلغة ثانية :
Remainder of title دراسة للأهداف البرجماتية والاصالة وتنوع التراكيب اللغوية /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2025.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 204 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.A.)-Cairo University, 2025.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 160-170
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The present study examined the extent to which this speech act is adequately presented in terms of balance and variety in the Egyptian primary school English textbooks “Connect Plus” compared against criteria generated from both the discourse analysis theories and native speakers’ requestive behaviour. The study attempted to evaluate request authentication in terms of the range of strategies used to express requests, while taking contextual data such as social variables, modifiers, and responses into consideration. Adopting qualitative approach, 137 requesting samples from the target textbooks were analysed. The findings indicated that request forms in the target textbooks needed more variety when compared to native speakers’ requestive behavior. The use of modifiers also rather lacked variety since social contexts needed more diversity. Practice on requests in the workbooks was also inadequate since it promoted neither communicativeness nor cross-cultural awareness.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استنادا على معايير مستنبطة من البحث التجريبي المعتمد على نظريات تحليل الخطاب، تسعي هذه الدراسة لتقييم ثلاث أبعاد مرتبطة بأمثلة الطلب المهذب المقدمة لدارسي اللغة الانجليزية من طلاب المرحلة الابتدائية باعتبارها لغة ثانية أو لغة أجنبية. يتأتى هذا التقييم من خلال تحليل أمثلة الطلب المهذب التي تتضمنها سلسلة كتب "كونكت بلس". البعد الاول يبحث عما إذا كانت أنواع الطلبات المهذبة وأنواع الاستجابات لها تتسم بالتنوع والتوازن مقارنة باستخدام المتحدثين الأصليين للغة. البعد الثاني يبحث عن كيفية تأثير العوامل الاجتماعية على استخدام العناصر الأخرى (المعدلات). البعد الأخير يبحث في إذا كان التدريب على الطلب المهذب الذي تقدمه الكتب يشجع على الحوار وإدراك الاختلاف الثقافي. تطبق الدراسة التحليل الكيفي للمعلومات حيث تتمثل الخطوة الاولي في تكوين مكنز قائم بذاته لأمثلة الطلب المهذب التي تقدمها الكتب المستهدفة. وتشمل المعلومات التي يتضمنها جدول المعلومات أمثلة الطلب المهذب والاستجابات لها والعوامل الاجتماعية المتضمنة في السياق، وتشمل هذه البيانات أيضا المسافة الاجتماعية ومدي الاكراه والقوة النسبية بين طرفي الحوار. جمعت هذه البيانات من تصنيفات مختلفة للطلب المهذب عن طريق أهم الدارسين (بلم كلكا وآخرون، 1989؛ سولر وآخرون، 2005؛ براون وليفنسون، 1987). ثم تم تحليل البيانات في ضوء أهداف الرسالة. تشير النتائج الي أن أنواع الطلب المهذب والاستجابة له في النماذج التي قدمتها الكتب المستهدفة ينقصها التنوع والتوازن مقارنة بكيفية استخدامها من قبل المتحدثين الأصليين. أيضا استخدام المعدلات ينقصه التنوع حيث أن السياقات الاجتماعية كان ينقصها التنوع اللازم. بالبحث الدقيق في ماهية التدريب على الطلب المهذب في كتب التدريبات، وجدت أيضا غير ملائمة لأنها لم تساعد على التشجيع على التحاور ولم تلق الضوء على الفروق الثقافية.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element English Language
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة الأنجليزية
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term request authentication
-- contextual data
-- discourse analysis theories
-- pragmatic content in “Connect Plus” used in Egypt
-- communicativeness and cross-cultural awareness
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Amira Agameya
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2025
Supervisory body Amira Agameya
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Arts
Department Department of English Language and Literature
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 07.10.2025 92102 Cai01.02.12.M.A.2025.Ad.S 01010110092102000 07.10.2025 07.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library