الدلالات التعبيرية للرمز في فن المايا كمدخل لتدريس الجداريات الخزفية / (Record no. 174861)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04832namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251105111922.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 738
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 738
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.25.01.M.Sc.2024.أم.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أميمة أيمن عبد المنعم إبراهيم
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الدلالات التعبيرية للرمز في فن المايا كمدخل لتدريس الجداريات الخزفية /
Statement of responsibility, etc. إعداد أميمة أيمن عبد المنعم إبراهيم؛ إشراف أ.د/ مؤمنة محمد ممدوح كامل، أ.م.د / مروة محمد مصطفي عامر.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Expressionism of the symbol in the mayan art as an approach to the teaching of ceramic murals /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 269 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 252-264.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الفصل 1: الرمزية في الفن، بما في ذلك الفن البدائي والفن البصري، وكيف تتجلى في فن السيراميك. استكشف المدارس الرمزية، مبادئها، خصائصها، ووظائف الرموز الفنية. تناول الفصل أيضًا النظرة النفسية للرمزية.<br/>الفصل 2: ركز على مفهوم التدليل في الفن، وناقش أهميته العامة وأنواع التدليل الرمزي المختلفة. الفصل 3: مقدمة عن حضارة المايا، بما في ذلك مراحلها التاريخية ولغاتها. استكشف الرموز المايا، مثل الإنسان والحيوان والطائر والنبات، والرموز الكتابية، والتقويمية، واللونية. ناقش المعاني والتقنيات الفنية. الفصل 4: استكشف اللوحات السيراميكية القديمة والمعاصرة، وتاريخ تطورها في الحضارات مثل الفراعنة والقبطية والإسلامية. ناقش وظائفها وجمالياتها وأدوارها الاجتماعية والثقافية والدينية، والجوانب الفنية والتقنية. الفصل 5: قدم الإطار التجريبي للبحث حول التناظر في الرموز والتدليل في فن المايا. ناقش الأهداف والفرضيات واختيار العينة والقيود والأدوات، والأساليب، والمدة، والمنهجية. الفصل 6: تناول نتائج وتوصيات البحث.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Chapter 1: Symbolism in art, including primitive and visual art, as well as its manifestation in ceramic art. It examined symbolic schools, their principles, characteristics, and the functions of artistic symbols. The chapter also delved into the psychological perspective of symbolism. Chapter 2: Focused on the concept of signification in art, discussing its general significance and various types of symbolic signification. Chapter 3: Maya civilization introduction, historical stages, languages. Explored human, animal, bird, plant, written, calendar, and color symbols. Discussed meanings and artistic techniques.<br/>Chapter 4: Explored ancient and contemporary ceramic murals, historical development in civilizations, functions, aesthetics, social and cultural roles, artistic techniques. Chapter 5: Presented experimental framework on symmetries in symbols and signification in Maya art. Discussed aim, hypotheses, sample selection, limitations, tools, methods, duration, and methodology. Chapter 6: Research findings and recommendations.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الفنون الخزفية
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term فن المايا
-- الجداريات الخزفية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مؤمنة محمد ممدوح كامل
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مروة محمد مصطفي عامر
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body مؤمنة محمد ممدوح كامل
-- مروة محمد مصطفي عامر
Discussion body وائل فاروق إبراهيم محمد
-- وسام علي محمد كامل الحوام
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية النوعية
Department قسم التربية الفنية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 15.10.2025 32643 Cai01.25.01.M.Sc.2024.أم.د 01010100032643000 15.10.2025 15.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library