The effect of strategic intensive reading on complex sentences in efl university students’ academic paragraphs / (Record no. 174911)
[ view plain ]
                            
                            | 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05796namaa22004331i 4500 | 
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt | 
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251027102036.0 | 
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 251015s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d | 
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC | 
| Language of cataloging | eng | 
| Transcribing agency | EG-GICUC | 
| Modifying agency | EG-GICUC | 
| Description conventions | rda | 
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | eng | 
| Language code of summary or abstract | eng | 
| -- | ara | 
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | Deposit | 
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 420 | 
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 420 | 
| Edition number | 21 | 
| 097 ## - Degree | |
| Degree | M.A | 
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.02.12.M.A.2024.Ha.E | 
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | Hazem Galal Mohamed Mohamed Shaheen, | 
| Preparation | preparation. | 
| 245 14 - TITLE STATEMENT | |
| Title | The effect of strategic intensive reading on complex sentences in efl university students’ academic paragraphs / | 
| Statement of responsibility, etc. | by Hazem Galal Mohamed Mohamed Shaheen ; Supervisor Dr. Amira Agameya Dr. Manar Shalaby. | 
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | تأثير القراءة الاستراتيجية المكثفة على الجمل المركبة في كتابة الفقرات الأكاديمية للطلاب الجامعيين | 
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. | 
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 161 pages : | 
| Other physical details | illustrations ; | 
| Dimensions | 25 cm. + | 
| Accompanying material | CD. | 
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text | 
| Source | rda content | 
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated | 
| Source | rdamedia | 
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume | 
| Source | rdacarrier | 
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | Thesis (M.A)-Cairo University, 2024. | 
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 96-120. | 
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | This study investigated the effect of employing Strategic Intensive Reading (SIR) using authentic texts as supplementary materials on the production of complex sentences in the academic paragraphs of EFL Engineering and Pharmacy university students. SIR is based on the process of conscious and unconscious noticing, and awareness of the purpose of texts to have strategic readers. Employing various top-down, bottom-up, cognitive, and metacognitive reading strategies draw the learners’ attention to grammatical forms, which helped them to comprehend the text fully. The study's theoretical framework included the communicative approach, content-based instruction, explicit, and implicit teaching, and the noticing hypothesis. The research followed a quasi-experimental design, with experimental and control groups, and using a pretest and posttest design with the treatment in-between. A questionnaire was used to detect the attitude of the experimental group towards SIR. The findings revealed that there were significant improvements in producing complex sentences in general, and accurate complex sentences for both groups' posttests compared to the pretests; and a notable reduction in inaccurate complex sentences for both groups’ posttests in comparison to the pretests, presenting a particularly significant effect size, indicating improved proficiency for the experimental group. The questionnaire responses indicated a consensus among the participants in favor of SIR. | 
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | بحثت هذه الدراسة في تأثير تطبيق القراءة الإستراتيجية المكثفة (SIR)باستخدام نصوص اصلية مواد تكميلية على تحسين إنتاج الجمل المركبة في الفقرات الأكاديمية للطلاب الجامعيين بالهندسة والصيدلة من متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تعتمد القراءة المكثفة الإستراتيجية على عملية الوعي المقصود وغير المقصود، وعلى إدراك غرض النصوص لتحقيق قراء استراتيجيين. يتم ذلك من خلال استخدام استراتيجيات قراءة متنوعة تشمل الأساليب التنازلية والتصاعدية والاستراتيجيات الإدراكية وما وراء الإدراكية، مما يوجه انتباه المتعلمين إلى الأشكال النحوية، ويساعدهم على فهم النصوص بشكل كامل. شمل الإطار النظري للدراسة النهج التواصلي، والتدريس المعتمد على المحتوى، والتدريس الصريح والضمني، وفرضية الملاحظة. اعتمدت الدراسة على تصميم شبه تجريبي، مع مجموعتين (تجريبية وضابطة) واستخدام تصميم ما قبل الاختبار وبعده، مع تقديم المعالجة بينهما. كما تم استخدام استبيان لتحديد موقف المجموعة التجريبية من القراءة الإستراتيجية المكثفة. كشفت النتائج عن وجود تحسينات ملحوظة في إنتاج الجمل المركبة بشكل عام والجمل المركبة الدقيقة في اختبارات ما بعد الدراسة لكلا المجموعتين مقارنة باختبارات الاولية في الدراسة، بالإضافة إلى انخفاض ملحوظ في الجمل المركبة غير الدقيقة في اختبارات ما بعد الدراسة بالمقارنة مع اختبارات ما قبلها، مما يشير إلى تأثير كبير يدل على تحسين الكفاءة لدى المجموعة التجريبية. كما أظهرت استجابات الاستبيان إجماعا بين المشاركين لصالح القراءة الإستراتيجية المكثفة. | 
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | Issues also as CD. | 
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. | 
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | English language | 
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | اللغة الإنجليزية | 
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | Strategic Intensive Reading (SIR | 
| -- | authentic texts, noticing hypothesis | 
| -- | bottom-up | 
| -- | top-down | 
| -- | cognitive | 
| -- | metacognitive reading strategies | 
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Amira Agameya | 
| Relator term | thesis advisor. | 
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Manar Shalaby | 
| Relator term | thesis advisor. | 
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2025 | 
| Supervisory body | Amira Agameya | 
| -- | Manar Shalaby | 
| Universities | Cairo University | 
| Faculties | Faculty of Arts | 
| Department | Department of English Language and Literature | 
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Shimaa | 
| Reviser Names | Eman Ghareb | 
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification | 
| Koha item type | Thesis | 
| Edition | 21 | 
| Suppress in OPAC | No | 
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 15.10.2025 | 92191 | Cai01.02.12.M.A.2024.Ha.E | 01010110092191000 | 15.10.2025 | 15.10.2025 | Thesis |