The effect of strategic intensive reading on complex sentences in efl university students’ academic paragraphs / (Record no. 174911)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05796namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251027102036.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251015s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 420
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 420
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.A
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.02.12.M.A.2024.Ha.E
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Hazem Galal Mohamed Mohamed Shaheen,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The effect of strategic intensive reading on complex sentences in efl university students’ academic paragraphs /
Statement of responsibility, etc. by Hazem Galal Mohamed Mohamed Shaheen ; Supervisor Dr. Amira Agameya Dr. Manar Shalaby.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تأثير القراءة الاستراتيجية المكثفة على الجمل المركبة في كتابة الفقرات الأكاديمية للطلاب الجامعيين
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 161 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.A)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 96-120.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study investigated the effect of employing Strategic Intensive Reading (SIR) using authentic texts as supplementary materials on the production of complex sentences in the academic paragraphs of EFL Engineering and Pharmacy university students. SIR is based on the process of conscious and unconscious noticing, and awareness of the purpose of texts to have strategic readers. Employing various top-down, bottom-up, cognitive, and metacognitive reading strategies draw the learners’ attention to grammatical forms, which helped them to comprehend the text fully. The study's theoretical framework included the communicative approach, content-based instruction, explicit, and implicit teaching, and the noticing hypothesis. The research followed a quasi-experimental design, with experimental and control groups, and using a pretest and posttest design with the treatment in-between. A questionnaire was used to detect the attitude of the experimental group towards SIR. The findings revealed that there were significant improvements in producing complex sentences in general, and accurate complex sentences for both groups' posttests compared to the pretests; and a notable reduction in inaccurate complex sentences for both groups’ posttests in comparison to the pretests, presenting a particularly significant effect size, indicating improved proficiency for the experimental group. The questionnaire responses indicated a consensus among the participants in favor of SIR.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. بحثت هذه الدراسة في تأثير تطبيق القراءة الإستراتيجية المكثفة (SIR)باستخدام نصوص اصلية مواد تكميلية على تحسين إنتاج الجمل المركبة في الفقرات الأكاديمية للطلاب الجامعيين بالهندسة والصيدلة من متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تعتمد القراءة المكثفة الإستراتيجية على عملية الوعي المقصود وغير المقصود، وعلى إدراك غرض النصوص لتحقيق قراء استراتيجيين. يتم ذلك من خلال استخدام استراتيجيات قراءة متنوعة تشمل الأساليب التنازلية والتصاعدية والاستراتيجيات الإدراكية وما وراء الإدراكية، مما يوجه انتباه المتعلمين إلى الأشكال النحوية، ويساعدهم على فهم النصوص بشكل كامل. شمل الإطار النظري للدراسة النهج التواصلي، والتدريس المعتمد على المحتوى، والتدريس الصريح والضمني، وفرضية الملاحظة. اعتمدت الدراسة على تصميم شبه تجريبي، مع مجموعتين (تجريبية وضابطة) واستخدام تصميم ما قبل الاختبار وبعده، مع تقديم المعالجة بينهما. كما تم استخدام استبيان لتحديد موقف المجموعة التجريبية من القراءة الإستراتيجية المكثفة. كشفت النتائج عن وجود تحسينات ملحوظة في إنتاج الجمل المركبة بشكل عام والجمل المركبة الدقيقة في اختبارات ما بعد الدراسة لكلا المجموعتين مقارنة باختبارات الاولية في الدراسة، بالإضافة إلى انخفاض ملحوظ في الجمل المركبة غير الدقيقة في اختبارات ما بعد الدراسة بالمقارنة مع اختبارات ما قبلها، مما يشير إلى تأثير كبير يدل على تحسين الكفاءة لدى المجموعة التجريبية. كما أظهرت استجابات الاستبيان إجماعا بين المشاركين لصالح القراءة الإستراتيجية المكثفة.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element English language
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة الإنجليزية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Strategic Intensive Reading (SIR
-- authentic texts, noticing hypothesis
-- bottom-up
-- top-down
-- cognitive
-- metacognitive reading strategies
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Amira Agameya
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Manar Shalaby
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2025
Supervisory body Amira Agameya
-- Manar Shalaby
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Arts
Department Department of English Language and Literature
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 15.10.2025 92191 Cai01.02.12.M.A.2024.Ha.E 01010110092191000 15.10.2025 15.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library