Foot progression angle in relation to spatiotemporal parameters of gait in children with cerebral palsy / (Record no. 174972)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07190namaa22004451i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251102093416.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251019s2025 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.Ph.D.2025.Hi.F
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Hisham Mohamed Elsawy,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Foot progression angle in relation to spatiotemporal parameters of gait in children with cerebral palsy /
Statement of responsibility, etc. by Hisham Mohamed Elsawy ; Supervisors Prof. Dr. Elham El-sayed Salem, Dr. Asmaa Osama Sayed, Prof. Dr. Sherif Naseef Girgis.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title علاقة زاوية القدم بالعامل المكاني الزمنى للمشى في الأطفال المصابين بالشلل الدماغي
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2025.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 93 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2025.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 73-89.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The purposes of this study were to assess the difference in the foot progression angle (FPA) and measure spatiotemporal parameters of gait among the three age groups (from five to six, more than six to seven, and more than seven to eight years) of diplegic cerebral palsied children and to investigate the relation between FPA of the right and left lower extremities and spatiotemporal parameters of gait in diplegic cerebral palsied children. Sixty spastic diplegic cerebral palsied children with ages ranging from 5 to 8 years participated in this study. They were classified into three age groups of equal numbers: group (A); from 5 to 6 years; group (B); more than 6 to 7 years; and group (C); more than 7 to 8 years. Both feet progression angles were measured using a dynamic footprint. Results revealed no significant difference in the mean values of the FPA and speed among the three study groups for both right and left feet. There was a significant increase in right (step length, stride length, single support) and left (stride length, single support) between the three groups, while there was no significant difference in left step length between the three groups. Also, there was a significant decrease in cadence between the three groups. Results showed a non-significant correlation between right FPA and all spatiotemporal parameters in three groups. There was a non-significant correlation between left FPA and all spatiotemporal parameters in groups A and B. Results showed that there was a moderately negative significant correlation between left FPA and right step length, right stride length, and moderately positive significant correlation of cadence at group C. The results of the present study provide quantitative and objective information that could be used in the clinical assessment of rehabilitation strategies
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف هذه الدراسة هي تقييم الاختلاف في زاوية القدم وقياس والعامل المكاني الزماني للمشي بين الفئات العمرية الثلاث (من خمس إلى ست سنوات، أكثر من ست إلى سبع سنوات، و أكثر من سبع إلى ثماني سنوات) للأطفال المصابين بالشلل الدماغي المزدوج، وبحث العلاقة بين التباين في زاوية القدم في الأطراف السفلية اليمنى واليسرى والعامل المكاني الزماني للمشي لدى الأطفال المصابين بالشلل الدماغي المزدوج. شارك في هذه الدراسة ستون طفلاً مصاباً بالشلل الدماغي المزدوج تتراوح أعمارهم بين 5 و8 سنوات. تم تصنيفهم إلى ثلاث مجموعات عمرية متساوية الأعداد: المجموعة (أ) من 5 إلى 6 سنوات، والمجموعة (ب) أكثر من 6 إلى 7 سنوات، والمجموعة (ج) أكثر من 7 إلى 8 سنوات. تم قياس زاوية القدم لكلا القدمين باستخدام البصمة الديناميكية. كشفت النتائج عن عدم وجود اختلاف كبير القيم المتوسطة لزاوية القدم للقدمين والسرعة بين مجموعات الدراسة الثلاث لكل من القدمين اليمنى واليسرى. كان هناك زيادة كبيرة في القدم اليمنى (طول الخطوة، وطول الخطوة المزدوج، والارتكاز على قدم واحد) والقدم اليسرى (طول الخطوة، والارتكاز على قدم واحد) بين المجموعات الثلاث، بينما لم يكن هناك فرق كبير في طول الخطوة اليسرى بين المجموعات الثلاث. كما كان هناك انخفاض كبير في الإيقاع بين المجموعات الثلاث. أظهرت النتائج وجود علاقة ليست ذات دلالة إحصائية بين زاوية القدم الأيمن والعامل المكاني الزماني في المجموعات الثلاث. كان هناك عدم معنوية وجود ارتباط بين زاوية القدم الأيمن والعامل المكاني الزماني في المجموعتين (أ) و (ب). أظهرت النتائج وجود علاقة ارتباط معنوي سلبي معتدل بين زاوية القدم العضلي الأيمن والعامل المكاني الزماني في المجموعات الثلاث. كان هناك ارتباط ليس ذي دلالة إحصائية بين زاوية القدم اليسرى والعامل المكاني الزماني في المجموعتين (أ) و(ب). أظهرت النتائج وجود ارتباط معنوي سلبي معتدل بين زاوية القدم اليسرى وطول الخطوة اليمنى وطول الخطوة المزدوج اليمنى وارتباط معنوي إيجابي معتدل للإيقاع في المجموعة (ج). توفر نتائج هذه الدراسة معلومات كمية وموضوعية يمكن استخدامها في التقييم السريري لاستراتيجيات إعادة التأهيل للكشف عن التشوهات الوظيفية وتحديد العلاج المناسب.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element العلاج الطبيعي
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Foot progression angle
-- Spatiotemporal,
-- Dynamic footprint
-- cerebral palsy
-- diplegia
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Elham El-sayed SalemDr
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Asmaa Osama Sayed
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Sherif Naseef Girgis
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2025
Supervisory body Elham El-sayed Salem
-- Asmaa Osama Saye
-- Sherif Naseef Girgis
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Physical Therapy for Pediatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 19.10.2025 92210 Cai01.21.06.Ph.D.2025.Hi.F 01010110092210000 19.10.2025 19.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library