تطوير أداء العاملين بقسم التدريب بالتربية والتعليم بالمناطق الحدودية في ضوء مبادئ التعلم المستمر / (Record no. 175021)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04219namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251019143428.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 251019s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 378.17 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 378.17 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.08.M.Sc.2024.عب.ت |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | عبد الله إبراهيم وهبه يوسف ، |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | تطوير أداء العاملين بقسم التدريب بالتربية والتعليم بالمناطق الحدودية في ضوء مبادئ التعلم المستمر / |
| Statement of responsibility, etc. | اعداد الباحث عبد الله إبراهيم وهبه يوسف ؛ اشراف أ.د. أسامة محمود فراج ، د.رحاب أحمد ابراهيم. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Developing the performance of employees in the Education Training Department in in border regions in the light of the principles of continuous learning |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024 |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 221صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 192-210. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية تطوير أداء العاملين بقسم التدريب بالتربية والعليم بالمناطق الحدودية في ضوء مبادئ التعلم المستمر، وكذلك الوقوف على الأسس النظرية للتدريب ، والكشف عن خصائص المناطق الحدودية ثقافيا واجتماعيا واقتصاديا ، وقد استخدم الباحث المنهج الوصفي مع توظيف المنهج التحليلي الكيفي ، وتكونت العينة من ( 61 ) فردا, وتم توظيف المقابلة لتحقيق أهداف الدراسة وأستخدم المنهج الممزوج ، وتوصلت الدراسة الى النتائج الاتية : أن هناك رضا عن البرامج التدريبية المقدمة للعاملين بمراكز التدريب بالمناطق الحدودية ، وأن القيادة والدعم من نقاط القوة للبرامج التدريبية ، وأن البرامج التدريبية تحقق مبادئ التعلم المستمر. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aimed at enhancing the performance of employees in the training department of education in border regions in the light of continuous learning principles. It also aimed to explore the theoretical foundations of training, as well as to identify the cultural, social, and economic characteristics of border regions. The researcher adopted a descriptive approach employing qualitative analysis. The sample consisted of 61 individuals, and interviews were conducted to achieve the study's objectives using a mixed methodology approach. The study revealed that there is satisfaction with the training programs provided to employees in training centers in border regions, leadership and support are strengths of the training programs, and the programs adhere to the principles of continuous learning. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص بالإنجليزية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم العالي والتعليم المستمر |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | قسم التدريب بالتربية والتعليم |
| -- | مبادئ التعلم المستمر |
| -- | المناطق الحدودية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أسامة محمود فراج |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | رحاب أحمد ابراهيم |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 12/6/2024 |
| Supervisory body | أسامة محمود فراج |
| -- | رحاب أحمد ابراهيم |
| Discussion body | رشا عبد القادر |
| -- | جمعه سعيد تهامي |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم التعليم العالي والتعليم المستمر |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Nadia |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 19.10.2025 | 32633 | Cai01.23.08.M.Sc.2024.عب.ت | 01010100032633000 | 19.10.2025 | 19.10.2025 | Thesis |