تطوير أداء العاملين بقسم التدريب بالتربية والتعليم بالمناطق الحدودية في ضوء مبادئ التعلم المستمر / (Record no. 175021)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04219namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251019143428.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251019s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 378.17
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 378.17
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.08.M.Sc.2024.عب.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number عبد الله إبراهيم وهبه يوسف ،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تطوير أداء العاملين بقسم التدريب بالتربية والتعليم بالمناطق الحدودية في ضوء مبادئ التعلم المستمر /
Statement of responsibility, etc. اعداد الباحث عبد الله إبراهيم وهبه يوسف ؛ اشراف أ.د. أسامة محمود فراج ، د.رحاب أحمد ابراهيم.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Developing the performance of employees in the Education Training Department in in border regions in the light of the principles of continuous learning
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 221صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 192-210.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية تطوير أداء العاملين بقسم التدريب بالتربية والعليم بالمناطق الحدودية في ضوء مبادئ التعلم المستمر، وكذلك الوقوف على الأسس النظرية للتدريب ، والكشف عن خصائص المناطق الحدودية ثقافيا واجتماعيا واقتصاديا ، وقد استخدم الباحث المنهج الوصفي مع توظيف المنهج التحليلي الكيفي ، وتكونت العينة من ( 61 ) فردا, وتم توظيف المقابلة لتحقيق أهداف الدراسة وأستخدم المنهج الممزوج ، وتوصلت الدراسة الى النتائج الاتية : أن هناك رضا عن البرامج التدريبية المقدمة للعاملين بمراكز التدريب بالمناطق الحدودية ، وأن القيادة والدعم من نقاط القوة للبرامج التدريبية ، وأن البرامج التدريبية تحقق مبادئ التعلم المستمر.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed at enhancing the performance of employees in the training department of education in border regions in the light of continuous learning principles. It also aimed to explore the theoretical foundations of training, as well as to identify the cultural, social, and economic characteristics of border regions. The researcher adopted a descriptive approach employing qualitative analysis. The sample consisted of 61 individuals, and interviews were conducted to achieve the study's objectives using a mixed methodology approach. The study revealed that there is satisfaction with the training programs provided to employees in training centers in border regions, leadership and support are strengths of the training programs, and the programs adhere to the principles of continuous learning.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم العالي والتعليم المستمر
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term قسم التدريب بالتربية والتعليم
-- مبادئ التعلم المستمر
-- المناطق الحدودية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أسامة محمود فراج
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رحاب أحمد ابراهيم
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 12/6/2024
Supervisory body أسامة محمود فراج
-- رحاب أحمد ابراهيم
Discussion body رشا عبد القادر
-- جمعه سعيد تهامي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التعليم العالي والتعليم المستمر
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 19.10.2025 32633 Cai01.23.08.M.Sc.2024.عب.ت 01010100032633000 19.10.2025 19.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library