فاعلية برنامج قائم على بعض أنماط تدريب التعلم المدمج لتنمية مهارات التعلم الرقمي لدى معلمات رياض الأطفال / (Record no. 175043)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05093namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251020112426.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.34
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.34
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.02.M.Sc.2024.مي.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،مي أبو العلا أحمد عبد العزيز أبو العلا
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فاعلية برنامج قائم على بعض أنماط تدريب التعلم المدمج لتنمية مهارات التعلم الرقمي لدى معلمات رياض الأطفال /
Statement of responsibility, etc. إعداد مي أبو العلا أحمد عبد العزيز أبو العلا؛ إشراف أ.م.د. منال كامل بهنس، أ.م.د. محمد محمود عطا.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effectiveness of a program based on blended learning training styles for developing digital learning skills among kindergarten teachers /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 142 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 121-129.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى تنمية مهارات التعلم الرقمي لدى معلمات رياض الأطفال وبيان مدى فاعلية نمطي التعلم المدمج (المرن /الفصل المعكوس ) فى تدريب معلمات رياض الأطفال، اتبعت الدراسة المنهج التجريبي القائم على القياسيين القبلي والبعدي، وطبقت هذه الدراسة على معلمات رياض الأطفال في بعض المعاهد الأزهرية التابعة لمنطقة القليوبية الأزهرية وعددهم (60) معلمة من معلمات رياض الأطفال، واستخدمت الدراسة الأدوات التالية: بطاقة ملاحظة المهارات الرقمية لمعلمات رياض الأطفال (إعداد الباحثة)، اختبار معرفي لمهارات التعلم الرقمي لدى معلمات رياض الأطفال (إعداد الباحثة)، برنامج تدريبى قائم على بعض أنماط تدريب التعلم المدمج (المرن /الفصل المعكوس )(إعداد الباحثة )،وأظهرت نتائج الدراسة فاعلية بعض أنماط تدريب التعلم المدمج في تنمية مهارات التعلم الرقمي لدى معلمات رياض الأطفال، وقد أوصت الدراسة بتطبيق نمطي التعلم المدمج (المرن /الفصل المعكوس) في تنمية مهارات التعلم الرقمي لمعلمات رياض الأطفال والمراحل المختلفة مع ضرورة تضمين تطبيقات التعلم المدمج في خطط تطوير المناهج والحرص على تدريب المعلمات على استخدام التكنولوجيا الحديثة ومواكبة العصر
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study aimed to digital learning skills among kindergarten teachers and to demonstrate the effectiveness of blended learning training (Flex Model -fipped classroom )in training kindergarten teachers. The study followed a quasi-experimental design with pre- and post-assessment and was conducted on 60 kindergarten teachers from Al-Azhar schools in the Qalyubia region. The study utilized tools developed by the researcher, including a digital skills observation card and a cognitive test on digital learning skills. The results demonstrated the effectiveness of certain blended learning styles in developing digital learning skills among kindergarten teachers. The study recommended implementing blended learning styles, such as flexible learning and the flipped classroom, in teacher training to enhance digital skills and suggested integrating blended learning applications in curriculum development and teacher training programs.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element تعليم الحاسبات الالكترونية
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term أنماط التعلم المدمج
-- مهارات التعلم الرقمي
-- معلمات رياض الأطفال
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال كامل بهنس
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name محمد محمود عطا
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body منال كامل بهنس
-- محمد محمود عطا
Discussion body مرفت السيد مدنى
-- ممدوح سالم الفقى
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربيةللطفولة المبكرة
Department قسم العلوم التربوية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 20.10.2025 32651 Cai01.26.02.M.Sc.2024.مي.ف 01010100032651000 20.10.2025 20.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library