برنامج تليفزيوني رقمي لتنمية الهوية التاريخية لدى طفل الروضة / (Record no. 175048)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 07334namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251105105941.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 372.218 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 372.218 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.26.01.M.Sc.2024.را.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،رامي محمد أحمد عكمي |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج تليفزيوني رقمي لتنمية الهوية التاريخية لدى طفل الروضة / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد رامي محمد أحمد عكمي؛ إشراف أ.د. ايمان سعد زناتي، د. رنا علاء الدين عبد المنعم، د. نادر محمد علي عبدالمطلب. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Digital tv program for developing historical identity in kindergarten children / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 154 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 96-104. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | يهدف البحث إلى تنمية ابعاد الهوية التاريخية لدى طفل الروضة من خلال اعداد وتصميم برنامج تليفزيون رقمي لتنمية الهوية التاريخية لدى طفل الروضة, من خلال استخدام حلقات البرنامج التليفزيوني الرقمي المنوعة والتي استهدفت مقومات الهوية التاريخية لطفل الروضة، وتكونت عينة البحث من جميع أطفال الروضات التجريبية بمحافظة الجيزة وقد تم اختيار روضة "المنار الحديثة" التجريبية والتابعة لإدارة الهرم التعليمية بمحافظة الجيزة بالطريقة العمدية ويشمل مجتمع البحث الأطفال المقيدين بروضة المنار الحديثة والبالغ عددهم (300) طفل في العام الدراسي (2024/2024)، واقتصرت العينة على الأطفال بالمستوى الثاني لرياض الأطفال والبالغ عددهم (150)، وتكونت عينة البحث من (٦٠) طفل، وتم تقسيمهم إلى مجموعتين ضابطة وتجريبية بواقع (۳۰) طفل لكل مجموعة، وتم اختيارهم بالطريقة العمدية، كما شملت (۳۰) طفل من نفس مجتمع البحث وخارج عينة البحث الأصلية لإجراء التجربة الاستطلاعية، استخدم الباحث في البحث الحالي المنهج الوصفي التحليلي والمنهج شبه التجريبي وذلك على النحو التالي: المنهج الوصفي التحليلي وذلك بالإطلاع على المراجع العربية والأجنبية والمجلات والدوريات العلمية والدراسات السابقة والنظريات العلمية ذات الصلة بموضوع البحث لإعداد الأدوات اللازمة له وتحديد أبعاد مقياس الهوية التاريخية لطفل الروضة وخطوات البرنامج لاستخدام البرنامج التليفزيوني لتنمية أبعاد الهوية التاريخية لطفل الروضة وعمل التجارب الإستطلاعية لأدوات البحث وكذلك المنهج شبه التجريبي لمناسبته طبيعة هذا البحث الحالي وذلك باستخدام التصميم التجريبي ذو المجموعتين المتكافئتين (ضابطة وتجريبية) لعينة طفل الروضة وأجراء القياسين القبلى والبعدى لنفس المجموعة لمعرفة أثر المتغير المستقل (البرنامج التليفزيوني) على المتغير التابع (الهوية التاريخية). |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The research aims to develop the dimensions of historical identity in kindergarten children by preparing and designing a digital television program to develop historical identity in kindergarten children, through the use of various episodes of the digital television program that targeted the components of historical identity for kindergarten children. The research sample consisted of all children in experimental kindergartens in Giza Governorate. The experimental "Al-Manar Modern" kindergarten affiliated with the Haram Educational Administration in Giza Governorate was chosen intentionally. The research community includes children enrolled in Al-Manar Modern Kindergarten, numbering (300) children in the academic year (2024/2024). The sample was limited to children in the second level of kindergarten, numbering (150). The research sample consisted of (60) children, and they were divided into two groups, a control and an experimental group, with (30) children for each group. They were chosen intentionally. It also included (30) children from the same research community and outside the original research sample to conduct the exploratory experiment. The researcher used the descriptive analytical method and the quasi- experimental method in the current research as follows: The descriptive analytical method by reviewing Arabic and foreign references, magazines, scientific periodicals, previous studies and scientific theories related to the research topic to prepare the necessary tools for it and determine the dimensions of the scale of historical identity for kindergarten children and the program steps to use the television program to develop the dimensions of historical identity for kindergarten children and conduct exploratory experiments for research tools as well as the quasi-experimental approach to suit the nature of this current research by using the experimental design with two equivalent groups (control and experimental) for the sample of kindergarten children and conducting the pre- and post-measurements for the same group to know the effect of the independent variable (television program) on the dependent variable (historical identity). |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | رياض الاطفال |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | برنامج تليفزيوني |
| -- | حلقات اعلامية |
| -- | الهوية التاريخية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | ايمان سعد زناتي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | رنا علاء الدين عبد المنعم |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نادر محمد علي عبدالمطلب |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | ايمان سعد زناتي |
| -- | رنا علاء الدين عبد المنعم |
| -- | نادر محمد علي عبدالمطلب |
| Discussion body | جيهان عبد الفتاح عزام |
| -- | محمود حسن اسماعيل |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية التربية للطفولة المبكرة |
| Department | قسم العلوم الأساسية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 20.10.2025 | 32652 | Cai01.26.01.M.Sc.2024.را.ب | 01010100032652000 | 20.10.2025 | 20.10.2025 | Thesis |