برنامج تليفزيوني رقمي لتنمية الهوية التاريخية لدى طفل الروضة / (Record no. 175048)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07334namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251105105941.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.218
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.218
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.26.01.M.Sc.2024.را.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،رامي محمد أحمد عكمي
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تليفزيوني رقمي لتنمية الهوية التاريخية لدى طفل الروضة /
Statement of responsibility, etc. إعداد رامي محمد أحمد عكمي؛ إشراف أ.د. ايمان سعد زناتي، د. رنا علاء الدين عبد المنعم، د. نادر محمد علي عبدالمطلب.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Digital tv program for developing historical identity in kindergarten children /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 154 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 96-104.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث إلى تنمية ابعاد الهوية التاريخية لدى طفل الروضة من خلال اعداد وتصميم برنامج تليفزيون رقمي لتنمية الهوية التاريخية لدى طفل الروضة, من خلال استخدام حلقات البرنامج التليفزيوني الرقمي المنوعة والتي استهدفت مقومات الهوية التاريخية لطفل الروضة، وتكونت عينة البحث من جميع أطفال الروضات التجريبية بمحافظة الجيزة وقد تم اختيار روضة "المنار الحديثة" التجريبية والتابعة لإدارة الهرم التعليمية بمحافظة الجيزة بالطريقة العمدية ويشمل مجتمع البحث الأطفال المقيدين بروضة المنار الحديثة والبالغ عددهم (300) طفل في العام الدراسي (2024/2024)، واقتصرت العينة على الأطفال بالمستوى الثاني لرياض الأطفال والبالغ عددهم (150)، وتكونت عينة البحث من (٦٠) طفل، وتم تقسيمهم إلى مجموعتين ضابطة وتجريبية بواقع (۳۰) طفل لكل مجموعة، وتم اختيارهم بالطريقة العمدية، كما شملت (۳۰) طفل من نفس مجتمع البحث وخارج عينة البحث الأصلية لإجراء التجربة الاستطلاعية، استخدم الباحث في البحث الحالي المنهج الوصفي التحليلي والمنهج شبه التجريبي وذلك على النحو التالي: المنهج الوصفي التحليلي وذلك بالإطلاع على المراجع العربية والأجنبية والمجلات والدوريات العلمية والدراسات السابقة والنظريات العلمية ذات الصلة بموضوع البحث لإعداد الأدوات اللازمة له وتحديد أبعاد مقياس الهوية التاريخية لطفل الروضة وخطوات البرنامج لاستخدام البرنامج التليفزيوني لتنمية أبعاد الهوية التاريخية لطفل الروضة وعمل التجارب الإستطلاعية لأدوات البحث وكذلك المنهج شبه التجريبي لمناسبته طبيعة هذا البحث الحالي وذلك باستخدام التصميم التجريبي ذو المجموعتين المتكافئتين (ضابطة وتجريبية) لعينة طفل الروضة وأجراء القياسين القبلى والبعدى لنفس المجموعة لمعرفة أثر المتغير المستقل (البرنامج التليفزيوني) على المتغير التابع (الهوية التاريخية).
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The research aims to develop the dimensions of historical identity in kindergarten children by preparing and designing a digital television program to develop historical identity in kindergarten children, through the use of various episodes of the digital television program that targeted the components of historical identity for kindergarten children. The research sample consisted of all children in experimental kindergartens in Giza Governorate. The experimental "Al-Manar Modern" kindergarten affiliated with the Haram Educational Administration in Giza Governorate was chosen intentionally. The research community includes children enrolled in Al-Manar Modern Kindergarten, numbering (300) children in the academic year (2024/2024). The sample was limited to children in the second level of kindergarten, numbering (150). The research sample consisted of (60) children, and they were divided into two groups, a control and an experimental group, with (30) children for each group. They were chosen intentionally. It also included (30) children from the same research community and outside the original research sample to conduct the exploratory experiment. The researcher used the descriptive analytical method and the quasi- experimental method in the current research as follows: The descriptive analytical method by reviewing Arabic and foreign references, magazines, scientific periodicals, previous studies and scientific theories related to the research topic to prepare the necessary tools for it and determine the dimensions of the scale of historical identity for kindergarten children and the program steps to use the television program to develop the dimensions of historical identity for kindergarten children and conduct exploratory experiments for research tools as well as the quasi-experimental approach to suit the nature of this current research by using the experimental design with two equivalent groups (control and experimental) for the sample of kindergarten children and conducting the pre- and post-measurements for the same group to know the effect of the independent variable (television program) on the dependent variable (historical identity).
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element رياض الاطفال
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term برنامج تليفزيوني
-- حلقات اعلامية
-- الهوية التاريخية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name ايمان سعد زناتي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رنا علاء الدين عبد المنعم
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادر محمد علي عبدالمطلب
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body ايمان سعد زناتي
-- رنا علاء الدين عبد المنعم
-- نادر محمد علي عبدالمطلب
Discussion body جيهان عبد الفتاح عزام
-- محمود حسن اسماعيل
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية للطفولة المبكرة
Department قسم العلوم الأساسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 20.10.2025 32652 Cai01.26.01.M.Sc.2024.را.ب 01010100032652000 20.10.2025 20.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library