تفعيل دور إدارة الجودة الشاملة في الحد من المخاطر والأزمات : (Record no. 175167)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 08734namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251023122646.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.4013
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.4013
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.18.06.Ph.D.2024.أح.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أحمد محمد رشدي عليوة
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تفعيل دور إدارة الجودة الشاملة في الحد من المخاطر والأزمات :
Remainder of title دراسة تطبيقية على شركة خدمات البترول البحرية /
Statement of responsibility, etc. إعداد أحمد محمد رشدي عليوة؛ إشراف أ.د عبد الله محمد عبد الفتاح، د/ أحمد محمد إبراهيم.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Activating the role of total quality management in reducing risks and crises :
Remainder of title Applied study on petroleum marine services /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 119 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 114-119.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. استهدف البحث الحالي تحديد مستوى إدارة الجودة الشاملة في شركات خدمات البترول المصرية بشكل عام، وتحديد عناصر الجودة الشاملة، وقياس مدى تطبيقها في شركة خدمات البترول البحرية "PMS"، ودراسة العلاقات بين أبعاد إدارة الجودة الشاملة والأداء أثناء الأزمات، ثم تصميم نموذج مقترح للحد من الأزمات والمخاطر بناء على مبادئ إدارة الجودة الشاملة ومبادئ إدارة المخاطر في شركة "PMS"، وجاءت الفرضية الرئيسية للبحث كالآتي: " توجد علاقة ذات دلالة معنوية بين إدارة الجودة الشاملة للحد من المخاطر والأزمات للمنظمة" ولتحقيق أهداف البحث، تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي، وتم استخدام أسلوب التحليل الإحصائي باستخدام البرنامج الإحصائي ، وتكوَّن مجتمع الدراسة من (200) مفردة من العاملين بشركة "PMS" التي تمثل الحدود المكانية للبحث، واتبع الباحث أسلوب الحصر الشامل بالنسبة إلى القيادات من مدير عامّ ورئيس إدارة مركزية ورئيس قطاع، وتم سحب عينة عشوائية من مديري الإدارات مكونة من (20) قيادة، وأخرى مكونة من (20) من العاملين (مهندسين وإداريين)، وتم توزيع الاستمارة على عينة قدرها (135) مفردة، وقد تم رصد عدد (135) استقصاء صالح بما يَفي الغرض وحجم المجتمع بالتطبيق في معادلة ريتشارد جيجر. كما أوصى البحث بتوصيات، من أهمها:- 1- وضع الإدارة العليا لسياسات وإجراءات واضحة لإدارة المخاطر والأزمات. 2- ضرورة توفير التوجيه والدعم اللازمين للموظفين لفهم وتنفيذ هذه السياسات والإجراءات من قبل الإدارة العليا. 3- تخصيص الموارد اللازمة لتنفيذ استراتيجيات الحد من المخاطر والأزمات، يشمل ذلك توفير الميزانية والموظفين والتكنولوجيا والبنية التحتية اللازمة لتنفيذ إجراءات الوقاية والتعامل مع الأزمات بفعالية. 4- توفير قنوات فعالة للاتصال مع الموظفين والفرق الأخرى لنشر المعلومات وتوجيهات السلامة والتعليمات الخاصة بالتعامل مع الأزمات. 5- تشكيل فرق عمل متعددة التخصصات للعمل على تحليل وتقييم المخاطر المحتملة وتطوير استراتيجيات الوقاية والتعامل مع الأزمات. 6- يجب تشجيع جميع العاملين على الإبلاغ عن المخاطر والمشكلات المحتملة التي يلاحظونها. يجب أن يكون هناك آلية سهلة وآمنة لتقديم التقارير والشكاوى.<br/>7- استخدم التكنولوجيا لتحسين تجربة العملاء وتيسير التواصل معهم. قد تستخدم أنظمة إدارة العلاقات مع العملاء والتحليلات البيانية لفهم احتياجات العملاء بشكل أفضل وتقديم خدمات مخصصة لهم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This research aimed to determine the level of total quality management “TQM” in Egyptian petroleum services companies, identify the elements of total quality, measure the extent of their application in the Petroleum Marine Services Co. "PMS", and study the relationships between the dimensions of TQM and performance during crises, then designing a proposed model to reduce crises and risks based on the principles of TQM and principles of risk management in "PMS" company. The main hypothesis of the research is as follows: "There is a significant relationship between TQM to reduce risks and crises for the organization. The following sub-hypotheses branch out the main hypothesis: To achieve the research objectives, the analytical descriptive approach was adopted. The statistical analysis method was used with the statistical program. The study community included (200) samples of employees of PMS company, which represents the spatial boundaries of the research. The researcher followed the comprehensive inventory method for the leaders from a general manager, head of a central department, and head of a sector. A random sample was drawn from the managers of the departments consisting of (20) leaders, and another consisting of (20) employees (engineers and administrators). The form was distributed to a sample of (135) and the valid surveys of (135) have been observed that meet the purpose and size of the community by application in the Richard Geiger equation. The research reached the results of hypothesis testing as follows: The research also provided recommendations, including but not limited to: 1. Senior management established clear policies and procedures for managing risks and crises. 2. The need to provide the necessary guidance and support for employees to understand and implement these policies and procedures through senior management. 3. Allocate the necessary resources to implement risk and crisis reduction strategies, including providing the budget, staff, technology, and infrastructure necessary to implement prevention measures and respond to crises effectively. 4. Provide effective channels of communication with employees and other teams to disseminate information, safety directives, and instructions for dealing with crises. 5. The formation of multidisciplinary teams to work on the analysis and assessment of potential risks and the development of prevention strategies and responding the crises. 6. All employees should be encouraged to report potential risks and problems that they notice. There should be an easy and secure mechanism for submitting reports and complaints. 7. Use technology to improve the customer experience and facilitate communication with them. CRM systems and graphical analytics may be used to better understand customer needs and provide customized services to them.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element إدارة الجودة الشاملة
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term إدارة الجودة الشاملة
-- شركة خدمات البترول
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عبد الله محمد عبد الفتاح
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أحمد محمد إبراهيم
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body عبد الله محمد عبد الفتاح
-- أحمد محمد إبراهيم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للبحوث الإحصائية
Department قسم إدارة المخاطر والأزمات
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 23.10.2025 32675 Cai01.18.06.Ph.D.2024.أح.ت 01010100032675000 23.10.2025 23.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library