دور إدارة الأزمات في تحسين رضا المواطنين علي الخدمات العامة في المحليات : (Record no. 175254)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07361namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251027092326.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.4056
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.4056
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.18.06.M.Sc.2024.وس.د
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،وسام سعيد يوسف إبراهيم
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title دور إدارة الأزمات في تحسين رضا المواطنين علي الخدمات العامة في المحليات :
Remainder of title دراسة حالة /
Statement of responsibility, etc. إعداد وسام سعيد يوسف إبراهيم؛ إشـراف أ.د. دعد محمد فؤاد، د. غسان محمد مهند.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The role of crisis management in improving citizen's satisfaction with public services in localities :
Remainder of title Case study /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 115 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 102-109.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسة إلى فهم وتحليل عميق لكيفية تأثير منهجية إدارة الأزمات على تجربة تحسين جودة الخدمات العامة لتحقيق رضا أكبر للمواطنين في المحليات تطبيقاً على مجلس مدينة الفيوم. وتمثلت مشكلة الدراسة، في تحديد الأسباب الحقيقية وراء ارتباط أزمة المحليات بسوء تقديم الخدمات العامة فهي لا تُعد أزمة في حد ذاتها بل هي مولدة لأزمات عدة تسبب سخط وعدم رضا للمواطنين متلقو الخدمة ويُعد تحسين إدارة الأزمات في المحليات مؤثراً جوهريًا على رضا المواطنين عن الأداء الحكومي وتحاول هذه الدراسة قدر الإمكان المساهمة في تحسين منهجية إدارة الأزمات في الحكومات المحلية بشكل فعال وتحقيق رضا المواطنين كونها تساهم في تحسين الخدمات العامة.<br/>وقد أشارت فرضية الدراسة إلى التعرف علي دور العِلاقة بين منهجية إدارة الأزمات ومستوي رضا المواطنين عن الخدمات العامة المقدمة في المحليات بمحافظة الفيوم. وللتحقق من صحة الفرضية والإجابة عن أسئلة الدراسة وتحقيق أهدافها ودراسة التحاليل بشأنها. تم استخدام مزيج من المناهج العلمية، يأتي على رأسها المنهج الوصفي والمنهج والتحليلي، للخروج بإستنتاجات خاصة بالدراسة ومحاولة لتقديم حلول ناجحة لها. وخرجت الدراسة بتوصيات كان أهمها تطوير وتحديث خطط الاستجابة الطارئة في إدارة الأزمات بالمحليات لتكون أكثر شمولاً وفعالية، مع التركيز على تعزيز القدرة على التصدي للأزمات, وإجراء مراجعات دورية لخطط إدارة الأزمات وتحديث الإجراءات بناءً على الدروس المستفادة من الأزمات السابقة والتقييم المستمر لاستجابة الحكومة المحلية للأزمات وتحليل الدروس المستفادة من التجارب السابقة، واستخدام هذه المعلومات لتحسين الأداء والخدمات العامة في المستقبل, وكذلك وضع سياسات مستقبلية لتطوير أداء الخدمات الحكومية وتبسيط إجراءات الحصول عليها ورفع كفاءة الجهاز الاداري وتحسين وضع الموظف الحكومي في كافة النواحي الاجتماعية والاقتصادية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This study aimed to understand and analyze in depth how crisis management methodology affects the experience of improving the quality of public services to achieve greater satisfaction for citizens in localities applied to Fayoum Governorate. The problem of the study was. In determining the real reasons behind the link between the crisis of localities and poor provision of public services, it is not considered a crisis in itself, but is a generator of many crises that cause discontent and dissatisfaction of citizens receiving the service and is the improvement of crisis management in localities is a fundamental impact on the satisfaction of citizens with government performance and this study tries as much as possible to contribute to improving the methodology of crisis management in local governments effectively and achieve citizen satisfaction as it contributes to improving public services. The hypothesis of the study indicated to identify the role of the relationship between crisis management methodology and the level of citizens' satisfaction with the public services provided in the localities in Fayoum Governorate. In order to verify the validity of the hypothesis, answer the questions of the study, achieve its objectives and study the analyzes on them, a combination of scientific methods was used, led by the descriptive and analytical approach, to come up with conclusions specific to the study and try to provide successful solutions to it. The study came out with recommendations, the most important of which was the development and updating of emergency response plans in crisis management in localities to be more comprehensive and effective, with a focus on strengthening the ability to respond to crises, conducting periodic reviews of crisis management plans and updating procedures based on lessons learned from previous crises, continuous evaluation of the local government's response to crises, analyzing lessons learned from previous experiences, and using this information to improve performance and public services in the future. As well as developing future policies to develop the performance of government services, simplify the procedures for obtaining them, raise the efficiency of the administrative body and improve the status of government employees in all social and economic aspects.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element إدارة الأزمات
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term إدارة الأزمات
-- المحليات
-- رضا المواطنين
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name دعد محمد فؤاد
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name غسان محمد مهند
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body دعد محمد فؤاد
-- غسان محمد مهند
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للبحوث الإحصائية
Department قسم إدارة المخاطر والأزمات
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 27.10.2025 32681 Cai01.18.06.M.Sc.2024.وس.د 01010100032681000 27.10.2025 27.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library