أثر الإدارة الاستراتيجية في دعم الميزة التنافسية بالقطاع المصرفي في ظل التحول الرقمي / (Record no. 175271)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07673namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251027112115.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.05
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.05
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.18.06.Ph.D.2024.أح.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أحمـد عبـد الحميـد علـى محمــد جوهـــر
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر الإدارة الاستراتيجية في دعم الميزة التنافسية بالقطاع المصرفي في ظل التحول الرقمي /
Statement of responsibility, etc. إعــداد أحمـد عبـد الحميـد علـى محمــد جوهـــر؛ إشــــــراف ا.د/ عبد الله محمد عبد الفتاح، د/ عبد التواب أحمد عبد العزيز.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of strategic management in supporting the competitive advantage in the banking sector in light of the digital transformation /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 116 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 112-116.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الي التعرف على أثر الإدارة الاستراتيجية بأبعادها (التخطيط الاستراتيجي ، التنفيذ الاستراتيجي ، الرقابة الاستراتيجية ، التقييم الاستراتيجي) في دعم الميزة التنافسية بالقطاع المصرفي ، التعرف علي مستوي تطبيق التحول الرقمي في القطاع المصرفي ، استكشاف وتحليل آراء العاملين بالبنوك حول العوامل المؤثرة على تحقيق الميزة التنافسية. قام الباحث باتباع المنهج الوصفي التحليلي وتم استخدام قائمة الاستقصاء كأداة رئيسية لجمع البيانات ، بلغت عينة الدراسة (261) مفردة للعاملين بإدارات المركز الرئيسي ببنك فيصل الإسلامي المصري، وتم استخدام برنامج التحليل الإحصائي (spss) كحزمة إحصائية لإدخال ومعالجة وتحليل البيانات واختبار فرضيات الدراسة .<br/>توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها وجود علاقة ارتباط ذات دلالة إحصائية بين أبعاد الادارة الاستراتيجية "التخطيط الاستراتيجي ، التنفيذ الاستراتيجي ، الرقابة الاستراتيجية ، التقييم الاستراتيجي" ودعم الميزة التنافسية بالقطاع المصرفي ، وجود علاقة ارتباط ذات دلالة إحصائية بين التحول الرقمي ودعم الميزة التنافسية بالقطاع المصرفي ، أن التحول الرقمي يزيد من قوة العلاقة بين الادارة الاستراتيجية ودعم الميزة التنافسية بالقطاع المصرفي. <br/>وفي ضوء النتائج التي أظهرتها الدراسة تم التوصل الى العديد من التوصيات أهمها ضرورة العمل على تدريب وتأهيل القيادات الادارية بالبنوك على ممارسة الادارة الاستراتيجية ، ضرورة الاهتمام بأبعاد الميزة التنافسية والعمل على تحقيقها بكفاءة من أجل تحقيق التفوق على المنافسين ، العمل على تسويق الخدمات الرقمية للعملاء التقليدين غير المتعاملين رقمياً وعمل ورش تسويقية منتظمة لهم من خلال البنك.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. this study came to clarify the role of the banking sector in practicing strategic management to support and enhance its competitive advantage in light of the application of digital transformation in order to achieve its goals to reach distinguished performance rates in providing the required services with high quality. The study aimed to identify the impact of strategic management in its dimensions (strategic planning, strategic implementation, strategic control, strategic evaluation) in supporting competitive advantage in the banking sector, identifying the level of application of digital transformation in the banking sector, exploring and analyzing the opinions of bank employees on the factors affecting the achievement of competitive advantage. The researcher conducted a survey study that included a desk study in which secondary data related to strategic management, competitive advantage and digital transformation were collected, in addition to personal interviews with a number of employees in the banking sector represented by department heads, department managers and some members of senior management. The researcher followed the descriptive analytical approach and used the survey list as the main tool for collecting data. The study sample amounted to (261) individuals for employees in the main center departments of Faisal Islamic Bank of Egypt, and the statistical analysis program (SPSS) was used as a statistical package to enter, process and analyze data and test the study hypotheses. The study reached a set of results, the most important of which is the existence of a statistically significant correlation between the dimensions of strategic management "strategic planning, strategic implementation, strategic control, strategic evaluation" and supporting competitive advantage in the banking sector, the existence of astatistically significant correlation between digital transformation and supporting competitive advantage in the banking sector, and that digital transformation increases the strength of the relationship between strategic management and supporting competitive advantage in the banking sector. In light of the results shown by the study, many recommendations were reached, the most important of which is the need to work on training and qualifying administrative leaders in banks to practice strategic management, The need to pay attention to the dimensions of competitive advantage and work to achieve it efficiently in order to achieve superiority over competitors. Working on marketing digital services to traditional customers who do not deal digitally and holding regular marketing workshops for them through the bank
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element معالجة البيانات، تطبيقات الحاسب الالي
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الإدارة الإستراتيجية
-- الميزة التنافسية
-- التحول الرقمي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عبد الله محمد عبد الفتاح
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عبد التواب أحمد عبد العزيز
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body عبد الله محمد عبد الفتاح
-- عبد التواب أحمد عبد العزيز
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للبحوث الإحصائية
Department قسم إدارة المشروعات
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 27.10.2025 32685 Cai01.18.06.Ph.D.2024.أح.أ 01010100032685000 27.10.2025 27.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library