برنامج تدريبي باستخدام التعليم المدمج لتنمية مهارات كتابة اللغة الإنجليزية لدى التلاميذ ضعاف السمع في مرحلة التعليم الأساسي / (Record no. 175428)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04916namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251103105709.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.91282 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.91282 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.07.Ph.D.2024.من.ب |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،منيرة مصطفى الزيني علي |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | برنامج تدريبي باستخدام التعليم المدمج لتنمية مهارات كتابة اللغة الإنجليزية لدى التلاميذ ضعاف السمع في مرحلة التعليم الأساسي / |
| Statement of responsibility, etc. | إعــــــــــــداد منيرة مصطفى الزيني علي؛ إشـــــــــــراف الدكتور عواطف علي شعير، الدكتور خالد محمد حسن الرشيدي. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | A training program using blended learning to develop english writing skills for hard of hearing pupils in basic education / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 140 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 90-102. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة إلى التحقق من فعَّالية برنامج تدريبي باستخدام التعليم المدمج في تنمية مهارات كتابة اللغة الإنجليزية للتلاميذ ضعاف السمع بالصف الثاني الإعدادي، وتكونت مجموعة الدراسة من(20) تلميذاً، منهم عشرة تلاميذ من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي بمدرسة مديحة قنصوة التجريبية للتربية السمعية، يمثلون المجموعة التجريبية، وعشرة تلاميذ من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي من مدرسة صلاح الدين لضعاف السمع، يمثلون المجموعة الضابطة. وتم بناء البرنامج التدريبي باستخدام التعليم المدمج، وإعداد اختبار لمهارات كتابة اللغة الإنجليزية للتلاميذ ضعاف السمع، وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية في القياس البعدي بين المجموعة التجريبية والمجموعة الضابطة لصالح المجموعة التجريبية، مما يدل على فعّالية البرنامج التدريبي للتعليم المدمج، وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين القياسين البعدي والتتبعي مما يدل على استمرار أثر البرنامج. وأوصت الدراسة بإجراء مزيد من الدراسات لتنمية مهارة كتابة اللغة الإنجليزية لدى التلاميذ ضعاف السمع، وعمل تكييف لمناهج اللغة الإنجليزية بما يناسب خصائصهم التربوية. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The study investigated the effect of a training program using blended learning in developing English writing skills for hard of hearing pupils in the second year preparatory. The participants consisted of (20) pupils, the experimental group consisted of (10) pupils from the second year preparatory from Madiha Konsowa Experimental School for Audio Education, and (10) pupils from the second year preparatory from Salah al-Din School for hard of hearing, as a control group. Two instruments were used, a checklist for the writing required a pretest for measuring the effect of the program, a program based on blended learning for developing the writing skills. The results revealed that experimental group performed higher than the control group. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الأساسي للتلاميذ ضعاف السمع |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | التعليم المدمج |
| -- | ضعاف السمع |
| -- | مهارات كتابة اللغة الإنجليزية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عواطف علي شعير |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | خالد محمد حسن الرشيدي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | عواطف علي شعير |
| -- | خالد محمد حسن الرشيدي |
| Discussion body | أسماء غانم غيث |
| -- | عطية عطية محمد سيد |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم التربية الخاصة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 03.11.2025 | 32698 | Cai01.23.07.Ph.D.2024.من.ب | 01010100032698000 | 03.11.2025 | 03.11.2025 | Thesis |