برنامج تدريبي باستخدام التعليم المدمج لتنمية مهارات كتابة اللغة الإنجليزية لدى التلاميذ ضعاف السمع في مرحلة التعليم الأساسي / (Record no. 175428)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04916namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251103105709.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.91282
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.91282
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.07.Ph.D.2024.من.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،منيرة مصطفى الزيني علي
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تدريبي باستخدام التعليم المدمج لتنمية مهارات كتابة اللغة الإنجليزية لدى التلاميذ ضعاف السمع في مرحلة التعليم الأساسي /
Statement of responsibility, etc. إعــــــــــــداد منيرة مصطفى الزيني علي؛ إشـــــــــــراف الدكتور عواطف علي شعير، الدكتور خالد محمد حسن الرشيدي.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A training program using blended learning to develop english writing skills for hard of hearing pupils in basic education /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 140 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 90-102.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التحقق من فعَّالية برنامج تدريبي باستخدام التعليم المدمج في تنمية مهارات كتابة اللغة الإنجليزية للتلاميذ ضعاف السمع بالصف الثاني الإعدادي، وتكونت مجموعة الدراسة من(20) تلميذاً، منهم عشرة تلاميذ من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي بمدرسة مديحة قنصوة التجريبية للتربية السمعية، يمثلون المجموعة التجريبية، وعشرة تلاميذ من تلاميذ الصف الثاني الإعدادي من مدرسة صلاح الدين لضعاف السمع، يمثلون المجموعة الضابطة. وتم بناء البرنامج التدريبي باستخدام التعليم المدمج، وإعداد اختبار لمهارات كتابة اللغة الإنجليزية للتلاميذ ضعاف السمع، وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية في القياس البعدي بين المجموعة التجريبية والمجموعة الضابطة لصالح المجموعة التجريبية، مما يدل على فعّالية البرنامج التدريبي للتعليم المدمج، وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين القياسين البعدي والتتبعي مما يدل على استمرار أثر البرنامج. وأوصت الدراسة بإجراء مزيد من الدراسات لتنمية مهارة كتابة اللغة الإنجليزية لدى التلاميذ ضعاف السمع، وعمل تكييف لمناهج اللغة الإنجليزية بما يناسب خصائصهم التربوية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The study investigated the effect of a training program using blended learning in developing English writing skills for hard of hearing pupils in the second year preparatory. The participants consisted of (20) pupils, the experimental group consisted of (10) pupils from the second year preparatory from Madiha Konsowa Experimental School for Audio Education, and (10) pupils from the second year preparatory from Salah al-Din School for hard of hearing, as a control group. Two instruments were used, a checklist for the writing required a pretest for measuring the effect of the program, a program based on blended learning for developing the writing skills. The results revealed that experimental group performed higher than the control group.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الأساسي للتلاميذ ضعاف السمع
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعليم المدمج
-- ضعاف السمع
-- مهارات كتابة اللغة الإنجليزية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عواطف علي شعير
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name خالد محمد حسن الرشيدي
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body عواطف علي شعير
-- خالد محمد حسن الرشيدي
Discussion body أسماء غانم غيث
-- عطية عطية محمد سيد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التربية الخاصة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 03.11.2025 32698 Cai01.23.07.Ph.D.2024.من.ب 01010100032698000 03.11.2025 03.11.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library